Gå til innhold

ABBs rehabilitering og tilbakeføring i samfunnet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Første jeg tenkte på også. Fjott.

 

Noen andre tanker. Psykologisk analyse? Hvorfor bytter han navn? Hvorfor velger han dette navnet? etc etc

For at folk ikke skal glemme han, for at "alle" skal snakke om han igjen. Oppmerksomhetsbehov.

 

Hadde han valgt et annet navn, hadde det kanskje ikke vært annet enn en liten notis, og alle ville glemt det etter kort tid. Han vil at alle skal legge merke til navnet, og aldri glemme det. Og hver gang det snakkes om han i media, får han enda litt mer oppmerksomhet på grunn av det uvanlige navnet.

 

Og det fungerte tydeligvis, for hele Facebook-feeden min er full av navnet "Fjotolf Hansen" akkurat nå.

Endret av Molekylet
Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Skatteflyktning har helt rett her, og jeg har også brukt dette argumentet svært ofte. Det er VELDIG avslørende. De politisk korrekte synes det er helt greit å slippe løs kriminelle som vil ødelegge livet til (eller drepe) vanlige folk, men så fort det er en kriminell som faktisk vil ramme dem selv, så vil de plutselig stenge ham inne på livstid. ;) Det eneste som er mer kvalmende enn denne doble standarden er at mannen i gata ikke ser den, når den er rett foran nesa deres.

Lenke til kommentar
DarkwingDuck666 skrev (14 minutter siden):

Skatteflyktning har helt rett her, og jeg har også brukt dette argumentet svært ofte. Det er VELDIG avslørende. De politisk korrekte synes det er helt greit å slippe løs kriminelle som vil ødelegge livet til (eller drepe) vanlige folk, men så fort det er en kriminell som faktisk vil ramme dem selv, så vil de plutselig stenge ham inne på livstid. ;) Det eneste som er mer kvalmende enn denne doble standarden er at mannen i gata ikke ser den, når den er rett foran nesa deres.

Og hvem konkret er det du sikter til som har gjort tilsvarende handlinger som ABB som mange ønsker skal slippe livstid?

Lenke til kommentar

Har ikke sagt noe om tilsvarende handlinger?

Poenget er at det er en helt epler og epler-sammenligning. 

"Han er jo en fare hvis han blir slippet ut!!" sier folk f.eks. Ja, akkurat som alle andre voldelige kriminelle....

Plutselig var det ikke sånn at livstid var barbarisk lenger. Plutselig var det ikke sånn at man ikke må straffe, for da "blir han jo bare verre", osv osv. Merkelig det der.

Så har de en krampetrekning om "samfunnets beste" som ikke er et argument i det hele tatt, og bare er et meningsløst ord. Jeg kan si det samme. "Det er samfunnets beste at marxister sendes til Nord-Korea".

Lenke til kommentar

Det var voldsomt til stråmenn på deg..

Har aldri sagt at det er like ille. Poenget er at Breivik avkler alle bs-argumentene vi hører. Snillistene sier alltid at vi ikke kan ha livstid, fordi det liksom er floskelen "noe vi forbinder med land vi ikke vil sammenligne oss med"
(som Finland....?)

De sier at straff virker mot sin hensikt, og at hensikten alltid må være å sy puter under armene på kriminelle og hjelpe dem, siden "de må jo ut en dag" osv. De forsvarer også milde/ikke-eksisterende straffer med at "hevn løser ingenting". 

Åpenbare motiver for den kriminelle handlingen forkastes mens man skylder på andre ting, som trangboddhet, osv.

Om de virkelig mente alt dette tullet ville Breiviks "straff" vært psykologsamtaler, og han ville fått en villa slik at han ikke lenger var trangbodd. Han ville fått jobbtilbud i kommunen (slik Sverige ville gi til ISIS-medlemmer) for at han ikke skulle være så frustrert lenger.

Endret av DarkwingDuck666
  • Liker 1
Lenke til kommentar
DarkwingDuck666 skrev (2 timer siden):

Det var voldsomt til stråmenn på deg..

Det var nå reelle spørsmål, ettersom vi ikke har noen i nærheten av sammenlignbare så tolket jeg deg i den rettningen.

Ellers tror jeg at jeg ser rettningen din og dermed gir meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...