Gå til innhold

Her er den nye USB-kontakten som går begge veier


Anbefalte innlegg

 

denne typen usb plugg kom vel for en 2-3 år siden

Tøv.

 

Pluggen ble godkjent først nå, og den endelige bekreftelsen for standarden blir først satt om noen måneder.

 

-----------------

The USB Implementation Forum has announced at the Intel Developer Forum in China, that the proposed Type-C USB connector has been approved?it will be finalized later this summer with products using the new standard out, likely before the holiday season. It is intended to replace both the Type-A and Type-B USB connector.

 

The Implementation Forum first began considering the changeover this past December?now just four months later, they've come to a decision. The only drawback to the new connector standard appears to be a lack of backwards compatibility.

 

Tøv, du vet ingenting

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Hvor ofte går hullet eller pinnen i stykker, har aldri opplevd problemer med det.

 

AtW

 

 

Nei, kanskje ikke du har. Men, jeg har nå en ødelagt lader med micro-USB. Og jeg har nesten knekkt en micro-USB pinne på en telefon. Men bøyde den forsiktig tilbake og lar det stå til videre. Knekker den så knekker den.

Endret av G
Lenke til kommentar

 

 

 

Hvor ofte går hullet eller pinnen i stykker, har aldri opplevd problemer med det.

 

AtW

 

 

Nei, kanskje ikke du har. Men, jeg har nå en ødelagt lader med micro-USB. Og jeg har nesten knekkt en micro-USB pinne på en telefon. Men bøyde den forsiktig tilbake og lar det stå til videre. Knekker den så knekker den.

 

 

Ok, mulig jeg misforsto deg, så du snakket ikke om de bittesmå "metallhektene" som låser sammen kontakt og plugg?

 

AtW

Lenke til kommentar

Riktig observert. Jeg tenker på "stilken i midten på hunn-pluggen". Jeg tolker ihvertfall det til å være hunnkjønn på kontaktene til telefoner og annet utstyr. Kabelen har da hannen.

 

Hann: OBS! er litt usikker på om dette er tegning av en hann. Men, med godvilje, så tror jeg det...

 

post-30484-0-72175900-1396606174_thumb.jpg

 

 

Hunn:

 

post-30484-0-94394400-1396606188_thumb.jpg

 

 

Hunn hvor jeg har ringet inn "stilken":

 

post-30484-0-02443500-1396606209_thumb.jpg

Endret av G
Lenke til kommentar

I henhold til retningslinjene §1. Innleggets Innhold, påpekes det at innlegget skal holdes i en høflig og saklig tone. Fokuser på sak, ikke person, og diskuter anstendig. Merk spesielt følgende; flaming og andre former for personangrep og Trolling er forbudt. I henhold til retningslinjene har innlegg blitt slettet fra tråden. Videre brudd på dette kan føre til reaksjoner i form av advarsler og/eller utestengelse fra forumet.

Dette skal som vanlig ikke kommenteres i tråden men kan gjerne tas på https://www.diskusjon.no/index.php?s=b5770b344f75925a57cf672f34bd93db&&app=members&module=messaging&section=send&do=form&preview=1&_from=quickPM&fromMemberID=1713”'>Personlig Melding. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor insisterer de på en pinne i ladeporten, og hull på ladekabelen ?

Det blir jo bare mer som kan gå i stykker... Lightning er genial der.

Hvilken rolle spiller det om det er motsatt?

Lightning har jo "stilken" på enden av kabelen, der den ikke er noe mindre utsatt.

(Folk klarer faktisk å ødelegge Lightning-kabler også. Just google it.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

EUs mobilstandard vil dog ikke godkjenne denne nye kontakten. Enda den sikkert ville vært et bedre valg enn Mikro-USB. Eneste grunn, den fantes ikke da EU-vedtaket ble gjort. Byråkratisk standardisering hindrer altså nyutvikling og forbedringer.

hva er det slag rot ?

De vil ha en bedre løsning og så blir ikke forslaget godkjent fordi det ikke eksisterte tidligere

 

Kunne man ikke bare fatte et nytt vedtak ?

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...