Gå til innhold

Microsoft bekrefter: Windows får startmenyen tilbake


Anbefalte innlegg

Oppdatering via Windows Store er nok ene og alene grunnen til så dårlig adopsjon, dette er jo en oppdatering som i 90% av tilfellene vil gjøre hverdagen for de med Windows 8 langt bedre, og ikke minst ville det nok vært med på å heve det generelle inntrykket av Windows 8 for veldig mange.

 

Så hvorfor Microsoft på død og liv vil at oppdateringen skal foregå via Windows Store som sikkert kun en liten promille av alle Windows 8 brukerne noen gang starter opp er for meg en gåte. Skulle vært en automatisk oppdatering via Windows Update som brukere selv aktivt måtte takke nei til om de ikke ønsket å oppdatere. Nå har det jo blitt en idiotisk fragmentering innad blant Windows 8 og det er jo idiotisk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo lit pussig at det er så mye fokus på windows8 , at man må oppgradere / skite til den utgaven når det er så mye tull med den.

 

En tin jeg lurer på om er blitt bedre med w8 fra w7 .

i statusfeltet på oppgavelinjen har man en del ikoner som symboliserer staus for pcen

noen av dem gir også adgang til enkelt programmer.

hos meg har enkelte av disse ikonene en tendens til å forsvinne.

er dette blitt bedre i w8 ?

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

Det har blitt solgt noen titusner mac'er på grunn av dette. Marked som nå er tapt for alltid.

 

Tåpelig innlegg. Jeg kjøpte en MBA for et halvår siden, og noe av det første jeg gjorde var å installere Parallels og W7. Jeg synes OSX er bra på noen punkter, og selve datamaskinen er generelt mer gjennomført enn de forrige laptopene jeg har hatt (og faktisk rimeligere i forhold til andre produsenter! kudos til Apple), men dæven steike det er mye som irriterer meg i OSX i forhold til W7/8!. Hadde det ikke vært for tap av batterilengde og bra multitouch i OSX, så hadde det vært fjernet helt fra PCen. For ikke å snakke om alle programmene jeg bruker i jobbsammenheng som neppe blir utviklet for nisje-OSet OSX, noen gang.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639
Tåpelig innlegg. Jeg kjøpte en MBA for et halvår siden, og noe av det første jeg gjorde var å installere Parallels og W7. Jeg synes OSX er bra på noen punkter, og selve datamaskinen er generelt mer gjennomført enn de forrige laptopene jeg har hatt (og faktisk rimeligere i forhold til andre produsenter! kudos til Apple), men dæven steike det er mye som irriterer meg i OSX i forhold til W7/8!. Hadde det ikke vært for tap av batterilengde og bra multitouch i OSX, så hadde det vært fjernet helt fra PCen. For ikke å snakke om alle programmene jeg bruker i jobbsammenheng som neppe blir utviklet for nisje-OSet OSX, noen gang.

 

OS X er alt annet en perfekt, og det er masse jeg irriterer meg grønn over der. Men, OS X er ikke direkte fiendtlig mot sluttbruker slik W8 er. De eneste jeg har møtt som synes W8 er bra er blodfan MS-konsulenter som tror at MS fant opp virtualisering og klustering. Alle andre er i to lerie. Den ene er i leiren som har blitt påtvunget W8 av arbeidsgiver og som gjør helt enkle oppgaver i Outlook, Word og Excel. Så har vi de som aktivt søker alternativer. Den siste gruppen er også i to leirer. De som rømmer til Apple og de som tviholder på W7.

 

Største grunnen til at Apple ikke har tatt bedriftsmarkedet med storm er dårlig støtte for autentiseringstjenester og katalog-servere. Videre så er det for krøkkete å få til "offline files". Hadde disse enkle tingene blitt satset på til å fungere med noe mer enn iCloud så hadde en sett et massivt press for å få "dine" applikasjoner portet over til OS X. For én ting er sikkert, det er ikke fordi folk elsker MS at de blir værende i AD og på Exchange.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

En tin jeg lurer på om er blitt bedre med w8 fra w7 .

i statusfeltet på oppgavelinjen har man en del ikoner som symboliserer staus for pcen

noen av dem gir også adgang til enkelt programmer.

hos meg har enkelte av disse ikonene en tendens til å forsvinne.

er dette blitt bedre i w8 ?

Elgen:

På Win7 og Win8 er dette akkurat likt.

Default er "Show notificactions", men du kan endre dette til "Show icon and notification".. eller evt "Hide..." .

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

 

Tåpelig innlegg. Jeg kjøpte en MBA for et halvår siden, og noe av det første jeg gjorde var å installere Parallels og W7. Jeg synes OSX er bra på noen punkter, og selve datamaskinen er generelt mer gjennomført enn de forrige laptopene jeg har hatt (og faktisk rimeligere i forhold til andre produsenter! kudos til Apple), men dæven steike det er mye som irriterer meg i OSX i forhold til W7/8!. Hadde det ikke vært for tap av batterilengde og bra multitouch i OSX, så hadde det vært fjernet helt fra PCen. For ikke å snakke om alle programmene jeg bruker i jobbsammenheng som neppe blir utviklet for nisje-OSet OSX, noen gang.

 

OS X er alt annet en perfekt, og det er masse jeg irriterer meg grønn over der. Men, OS X er ikke direkte fiendtlig mot sluttbruker slik W8 er. De eneste jeg har møtt som synes W8 er bra er blodfan MS-konsulenter som tror at MS fant opp virtualisering og klustering. Alle andre er i to lerie. Den ene er i leiren som har blitt påtvunget W8 av arbeidsgiver og som gjør helt enkle oppgaver i Outlook, Word og Excel. Så har vi de som aktivt søker alternativer. Den siste gruppen er også i to leirer. De som rømmer til Apple og de som tviholder på W7.

 

Største grunnen til at Apple ikke har tatt bedriftsmarkedet med storm er dårlig støtte for autentiseringstjenester og katalog-servere. Videre så er det for krøkkete å få til "offline files". Hadde disse enkle tingene blitt satset på til å fungere med noe mer enn iCloud så hadde en sett et massivt press for å få "dine" applikasjoner portet over til OS X. For én ting er sikkert, det er ikke fordi folk elsker MS at de blir værende i AD og på Exchange.

 

Du lever altså i din egen lille verden, som er HELT annerledes en virkeligheten. Direkte latterlig!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

En tin jeg lurer på om er blitt bedre med w8 fra w7 .

i statusfeltet på oppgavelinjen har man en del ikoner som symboliserer staus for pcen

noen av dem gir også adgang til enkelt programmer.

hos meg har enkelte av disse ikonene en tendens til å forsvinne.

er dette blitt bedre i w8 ?

Elgen:

På Win7 og Win8 er dette akkurat likt.

Default er "Show notificactions", men du kan endre dette til "Show icon and notification".. eller evt "Hide..." .

 

nå er det nok blitt en miss her

 

For min del er det feltet kalt skrivebordikoner , ved siden av status feltet som er problemet.

det er selvfølgelig et alternativ til oppgave linjen og ikonen der .

man har uansett for begrenset plass

så jeg lurer på om det er blir forbedret i w8

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

 

 

En tin jeg lurer på om er blitt bedre med w8 fra w7 .

i statusfeltet på oppgavelinjen har man en del ikoner som symboliserer staus for pcen

noen av dem gir også adgang til enkelt programmer.

hos meg har enkelte av disse ikonene en tendens til å forsvinne.

er dette blitt bedre i w8 ?

Elgen:

På Win7 og Win8 er dette akkurat likt.

Default er "Show notificactions", men du kan endre dette til "Show icon and notification".. eller evt "Hide..." .

 

nå er det nok blitt en miss her

 

For min del er det feltet kalt skrivebordikoner , ved siden av status feltet som er problemet.

det er selvfølgelig et alternativ til oppgave linjen og ikonen der .

man har uansett for begrenset plass

så jeg lurer på om det er blir forbedret i w8

 

 

Missen her er at jeg overså "disclamer'n" din i signaturen din (om språk).

Kombinert med at jeg er en dårlig pedagog.

:)

Lenke til kommentar

 

 

 

En tin jeg lurer på om er blitt bedre med w8 fra w7 .

i statusfeltet på oppgavelinjen har man en del ikoner som symboliserer staus for pcen

noen av dem gir også adgang til enkelt programmer.

hos meg har enkelte av disse ikonene en tendens til å forsvinne.

er dette blitt bedre i w8 ?

Elgen:

På Win7 og Win8 er dette akkurat likt.

Default er "Show notificactions", men du kan endre dette til "Show icon and notification".. eller evt "Hide..." .

 

nå er det nok blitt en miss her

 

For min del er det feltet kalt skrivebordikoner , ved siden av status feltet som er problemet.

det er selvfølgelig et alternativ til oppgave linjen og ikonen der .

man har uansett for begrenset plass

så jeg lurer på om det er blir forbedret i w8

 

 

Missen her er at jeg overså "disclamer'n" din i signaturen din (om språk).

Kombinert med at jeg er en dårlig pedagog.

:)

 

nå var jeg nok lit uklar her :)

 

er det forsatt nonen der som kan fortelle meg hvordan det er løst i windows 8 ?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Du lever altså i din egen lille verden, som er HELT annerledes en virkeligheten. Direkte latterlig!

 

 

Noterer at det ansees som latterlig å observere virkeligheten.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

 

 

 

 

En tin jeg lurer på om er blitt bedre med w8 fra w7 .

i statusfeltet på oppgavelinjen har man en del ikoner som symboliserer staus for pcen

noen av dem gir også adgang til enkelt programmer.

hos meg har enkelte av disse ikonene en tendens til å forsvinne.

er dette blitt bedre i w8 ?

Elgen:

På Win7 og Win8 er dette akkurat likt.

Default er "Show notificactions", men du kan endre dette til "Show icon and notification".. eller evt "Hide..." .

 

nå er det nok blitt en miss her

 

For min del er det feltet kalt skrivebordikoner , ved siden av status feltet som er problemet.

det er selvfølgelig et alternativ til oppgave linjen og ikonen der .

man har uansett for begrenset plass

så jeg lurer på om det er blir forbedret i w8

 

 

Missen her er at jeg overså "disclamer'n" din i signaturen din (om språk).

Kombinert med at jeg er en dårlig pedagog.

:)

 

nå var jeg nok lit uklar her :)

 

er det forsatt nonen der som kan fortelle meg hvordan det er løst i windows 8 ?

 

 

 

Ja.

Jeg forklarte deg det.

Riktignok på engelsk da jeg aldri kommer til å ha noe annet enn engelsk (språk) på en datamaskin.

Det er likt.

 

Se Vedlegg:

post-40756-0-28845000-1396737103_thumb.jpg

Lenke til kommentar

 

Ja.

Jeg forklarte deg det.

Riktignok på engelsk da jeg aldri kommer til å ha noe annet enn engelsk (språk) på en datamaskin.

Det er likt.

 

Se Vedlegg:

attachicon.gifTaskbarCustomize.jpg

 

 

 

Jeg er også en sånn en som må ha engelsk språk i programvaren på datamaskinen. Ikke så rart, når men er flasket opp med Windows 3.11 sin tilnærming til det norske språket. Det er i grunnen mye enklere å google all slags Howto og annen hjelp med engelsk programvare. Sannsynligheten for at noen har besvart mange brukeres fortvilte spørsmål om hjelp er betraktelig større med engelsk i bunnen også.

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Det dere svare på gjelder status feltet , ikke verktøylinjene , som det som er problemet

Nå må du bli enig med deg selv her.

Legg gjerne med ett screenshot av hva du mener er "problemet".

 

 

 

En tin jeg lurer på om er blitt bedre med w8 fra w7 .

i statusfeltet på oppgavelinjen har man en del ikoner som symboliserer staus for pcen

noen av dem gir også adgang til enkelt programmer.

hos meg har enkelte av disse ikonene en tendens til å forsvinne.

er dette blitt bedre i w8 ?

 

Lenke til kommentar

 

Det dere svare på gjelder status feltet , ikke verktøylinjene , som det som er problemet

Nå må du bli enig med deg selv her.

Legg gjerne med ett screenshot av hva du mener er "problemet".

 

 

 

En tin jeg lurer på om er blitt bedre med w8 fra w7 .

i statusfeltet på oppgavelinjen har man en del ikoner som symboliserer staus for pcen

noen av dem gir også adgang til enkelt programmer.

hos meg har enkelte av disse ikonene en tendens til å forsvinne.

er dette blitt bedre i w8 ?

 

 

beklager , jeg trodde først at disse ikonene tilhørte status feltet , men så oppdaget jeg at det var fetet ved siden av status feltet .

men det har jeg jo skrevet om lit lenger oppe i denne tråden

Lenke til kommentar

Fatter ikke hvordan folk kan savne den gamle menyen, søkefeltet er jo der fortsatt, som er det eneste viktige. Å bla i lange lister og mapper er ikke akkurat effektivt. ModernUI er jo kjapt og oversiktlig, selv om det kan være kronglete å tilpasse, men det er jo kun snakk om finpuss av design.

Lenke til kommentar

Fatter ikke hvordan folk kan savne den gamle menyen, søkefeltet er jo der fortsatt, som er det eneste viktige. Å bla i lange lister og mapper er ikke akkurat effektivt. ModernUI er jo kjapt og oversiktlig, selv om det kan være kronglete å tilpasse, men det er jo kun snakk om finpuss av design.

 

Man trenger ikke å "bla i lange lister"

 

AtW

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Fatter ikke hvordan folk kan savne den gamle menyen, søkefeltet er jo der fortsatt, som er det eneste viktige. Å bla i lange lister og mapper er ikke akkurat effektivt. ModernUI er jo kjapt og oversiktlig, selv om det kan være kronglete å tilpasse, men det er jo kun snakk om finpuss av design.

 

Man trenger ikke å "bla i lange lister"

 

AtW

 

Vel, eneste forskjellen per dags dato er jo de lange listene med programmer da søkefeltet fortsatt er som det var.

Lenke til kommentar

Søkefeltet er ikke som de var, nå dekker det hele skjermen istedenfor en liten brøkdel nede på siden av skjermen. Bruker du Windows 8 og ikke 8.1 så blir ting helt idiotisk kategorisert hvor Windows ikke skjønner at om det ikke er søkeresultater i kategori #1 så burde den automatisk hoppe videre til kategori #2 om den har faktiske resultater.

Endret av RamGuy
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...