Gå til innhold

Når kommer 32'' 4K - skjerm under 5000 kr?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er QFHD, men kalles noen ganger 4k eller 4k*2k

 

Skjermer på 30" og oppover med kvalitetspaneler må i det heletatt komme nedover mot 10k før du kan tenke på 32" til fantasipriser. Det har det tatt en del år for skjermer med TN-paneler å øke fra 26-28" så det kan ta en god stund før det kommer opp mot 32"

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Hum, skjønner, BadCat.

 

Jeg trenger ikke så godt "bilde", det viktige for meg er at skjermen er stor og med god oppløsning. Stort "skrivebord", med andre ord. Men om jeg ikke kan få 32'' 4K til 5000 kr i løpet av 2014, så kan jeg like godt bare gå for denne på 28''...

 

Jeg har en 24'' 1920x1200 nå, så denne oppgraderingen vil nok merkes... :) Jeg ser det er TN jeg har nå også, så. Merker forskjell på "bildekvalitet" med de Apple-skjermene på iMac 27'' - men de er dyre ass. Den gamle 27'' Thunderbolt-display koster jo over 8k fortsatt...

Lenke til kommentar

QuadFullHD har lite for seg inntil videre for andre enn de som jobber med produktivitetsapplilasjoner eller høyoppløselige bilder, eventuelt til visning av 4 programvinduer samtidig.

 

Filmer og serier er enn så lenge mest tilgjengelig i 1080p og 720p.

 

Spill vil oppleves bedre med de kommende 27" skjermer med 2560x1440 oppløsning i 120 Hz og støtte for G-Sync enn i sirup på en QFHD-skjerm med tregt panel. Unntaket er de som driver med multi-instancing av spill og feks har stort utbytte av å få plass til 4 World of Warcraft-klienter i FullHD på én skjerm.

 

Mange av de som driver med produktivitet har større nytte av en 29" med forholdet 21:9, 2560x1080, for da kan de ha oppe to romslige vinduer samtidig.

 

De fleste som gjør én oppgave om gangen bør vente noen år før de går for QFHD, til det kommer høyoppløst innhold, skjermer med raskere paneler og ikke minst flere ganger kraftigere grafikkort. Multitaskere har en del å hente på høyere oppløsning.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Unntaket er de som driver med multi-instancing av spill og feks har stort utbytte av å få plass til 4 World of Warcraft-klienter i FullHD på én skjerm.

 

Og jeg som trodde jeg hadde forståelse av hva en nerd var... :p

 

Godt mulig jeg går for en 2560x1080 eller 2560x1440 - det har jeg faktisk maskin til, og. 2560x1600 var et veldig prishopp så jeg...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...