Gå til innhold

Inspirerende personer og deres livsvisdom


Anbefalte innlegg

Jeg vil dedikere denne tråden til å snakke om personene som inspirerer dere til å forstå dere selv og deres rolle i livet bedre. Familie og nære venner er selvsagt de viktigste personene når det kommer til å lære om sin egen identitet og hvordan man passer inn i samfunnet, men her tenker jeg mer på litt kjente personer som andre kanskje også kan dra nytte av å lære av f.eks. gjennom youtubekanaler.

 

En person som har hjulpet meg veldig og som jeg har stor respekt for er Elliott Hulse. Han er hundre prosent autentisk i videoene som han legger ut på youtube og er helt oppriktig engasjert i å hjelpe andre mennesker i å bli en sterkere versjon av seg selv. En veldig kunnskapsrik person som hele tiden jobber med å utvide sine kunnskaper når det kommer til fysiologisk og nevrologisk styrke. Det anbefales absolutt å sjekke han ut.

Endret av Mos Def
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg finner mye lærdom, grunnlag for refleksjon og kunnskap gjennom mange ulike personer.

 

Richard Dawkins, Christopher Hitchens, Randy Pausch og Jacque Fresco for å nevne noen få.

 

Jeg lærer likevel mest av å se debatter, fremfor å bare la noen belyse en side av saken. Det er derfor mest givende å se de jeg har nevnt i meningsutvekslinger i stedet for rene foredrag. Randy Pausch er vel eneste unntak der.

 

Det uendelig mange gode foredrag, dokumentarer og debatter på nettet, men jeg trekkes mest mot de som tar utgangspunkt i synspunktene til disse personene.

 

Det er også mye reflekterende materiale i god stand-up som f.eks. George Carlin. :)

Endret av LiamH
Lenke til kommentar

Jeg synes Tor Erling Staff er en inspirerende person som ofte har friske perspektiver på aktuelle spørsmål. Lars Gule og Johan Galtung er også inspirerende å høre på.

 

Enig. Staff sier sannheten inntil beinet på en måte, modig gjort. En annen som gjorde det, var Herman Tønnessen. En alt for oversett filosof som var professor i Canada.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om man ser bort ifra alle (ukjente) inspirerende mennesker man har møtt i livet så har jeg latt meg inspirere spesielt av "The four horsemen": Christopher Hitchens, Rickhard Dawkins, Daniel Dennet og Sam Harris, som alle utfyller hverandre glimrende i bekjempelsen av religion.

 

Utover det så har jeg stor respekt for uredde Cenk Uygur, morsomme John Stewart og kloke Michio Kaku, samt band som Lamb of God og Dead Prez.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jesus!

Siden dette setter en presedens for fiksjonelle historier kan jeg da sitere...

 

Harry Blackstone Copperfield Dresden

 

harry_dresden__x_all_the_y__by_xxtayce-d

 

Han har så mye fornuftig å si om det meste. Som for eksempel religion...

 

“Regardless of what I think about Islam or Wicca or any other religion, the fact is that it's a group of people. Every faith has its ceremonies. And since it's made up of people, every faith also has its assholes.”

...eller feminisme.

 

“I think that men ought to treat women like something other than weaker men with breasts.”

...eller katter...

 

“You don't take your cat with you to go bird shopping. Not because the cat isn't polite, but because he's a cat.”

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...