Gå til innhold

Derfor krever Titanfall 48 GB på harddisken


Anbefalte innlegg

Vel, for oss som sitter på råe stereo/surroundsystemer så er dette rent paradis, fikk kopien min i posten i dag og syntes lyden her er bedre enn i noen andre spill jeg har vært borti, ikke noe mer grøtete, dårlige eksplosjoner og lyder som ødelegger spillopplevelsen.. Ja takk til dette i fremtiden også.

 

Fordi du klarer høre forskjell på høy bitrate AAC eller MP3 og PCM?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det hadde vært fint om spillprodusentene kunne gitt brukerne litt kontroll over hvilke filer som blir installert hvor - f.eks. slik at man kan ha ofte brukte filer på SSD, og musikk/video og andre typer filer man typisk ikke laster inn så ofte, på snurredisk. Samt enkle verktøy for å flytte filer fra et lagringsmedium til et annet etter behov.

Lenke til kommentar

Det hadde vært fint om spillprodusentene kunne gitt brukerne litt kontroll over hvilke filer som blir installert hvor - f.eks. slik at man kan ha ofte brukte filer på SSD, og musikk/video og andre typer filer man typisk ikke laster inn så ofte, på snurredisk. Samt enkle verktøy for å flytte filer fra et lagringsmedium til et annet etter behov.

 

Til den tid har kommet kan du legge lyden på en annen disk og symlinke den til ssden ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125

Syns det er en skandale at spill nå til dags skal ta så latterlig mye plass uten noen spesiell grunn overhodet, spesielt nå som SSD har blitt populært og pris per gb har gått opp. Det skulle strengt tatt vært mulig å laste ned kun de teksturpakkene man bruker og lyd i de språkene man bruker når man laster ned fra tjenester som Steam.

Jeg har irritert meg over dette temaet siden Max Payne nylig bestemte seg for at det ville være nødvendig med 30gb lagringsplass. Mye av dette ser jeg for meg er forskjellige teksturpakker og lydfiler i forskjellig kvalitet/språk. Hva med å kunne velge bort teksturpakker og lydpakker alt etter hvor høy kvalitet du regner med å kjøre eller hvilket språk du velger? Siden digital distribusjon eksisterer er det neppe vanskelig å la deg laste ned andre pakker i etterkant dersom du fant ut at du behøvde datapakkene du valgte bort tidligere.

Endret av Slettet+214asdf125
Lenke til kommentar

Det er den latterligste påstanden jeg har hørt på lenge. Tror virkelig sjefsingeniøren Richard Baker at 10-15 år gamle mp3-spillere har noe særlig prosessorkraft under panseret? Det at dekomprimering av lyd tar noe nenvneverdig prosessorkraft henger igjen fra tiden folk hadde Pentium 100 MHz og lignende. På moderne prosessorer tar det ikke 1% av en enkelt kjerne en gang.

 

Og hele 35 GB? En ukomprimert CD gir jo 74 minutter lyd i to kanaler, fra bare 0,65 GB. Det betyr at de må ha over 66 timer med ukomprimerte tokanals lydspor. Kan det stemme?

 

Jeg tenker de har også surround lyd. Det er en faktor, kanskje ikke stor, men fortsatt en faktor.

Lenke til kommentar

Og hele 35 GB? En ukomprimert CD gir jo 74 minutter lyd i to kanaler, fra bare 0,65 GB. Det betyr at de må ha over 66 timer med ukomprimerte tokanals lydspor. Kan det stemme?

 

66 timer er vel utregner fra stereo, spillet har vel minium 5.1? og da blir det vel 22 timer?

 

Men enig med deg at dette høres latterlig ut. Mulig de har gjort det slik fordi de er i mot PC, og kanskje spesielt nedlasting, da hvis man kjøper dette f.eks. via Steam må vente i dagevis for å få det ned, mens på konsoll så tar det kort tid.

Lenke til kommentar

Øh... Dette er rimelig rart. Hva med å bare gi de med dårlig pc en lavere bitrate? Mesteparten av lyden i dette spillet er enten radio-kommunikasjon(som skal være sprakete uansett), eller ekplosjoner og andre effekter. Waste of space!

 

Hvis ett lydsport som skal være sprakete, så er det jo laget slik fra grunnen av. Hvis du har samme lydsporet, ett med og ett uten spraking, så vil det med spraking ta mer plass når det komprimeres enn det som ikke spraker. Det fordi det er ferre ting de kan fjerne i lydsporet for å spare plass.

Lenke til kommentar

 

Det er den latterligste påstanden jeg har hørt på lenge. Tror virkelig sjefsingeniøren Richard Baker at 10-15 år gamle mp3-spillere har noe særlig prosessorkraft under panseret? Det at dekomprimering av lyd tar noe nenvneverdig prosessorkraft henger igjen fra tiden folk hadde Pentium 100 MHz og lignende. På moderne prosessorer tar det ikke 1% av en enkelt kjerne en gang.

 

Og hele 35 GB? En ukomprimert CD gir jo 74 minutter lyd i to kanaler, fra bare 0,65 GB. Det betyr at de må ha over 66 timer med ukomprimerte tokanals lydspor. Kan det stemme?

 

Jeg tenker de har også surround lyd. Det er en faktor, kanskje ikke stor, men fortsatt en faktor.

Ved ukomprimert lyd så tar alle lydspor like stor plass, samme hvor mye lyd det er der. Så om venstre kanal er full av eksplosjoner og annet, og høyre kanal er helt stille, så tar de faktsik opp like mye plass. Det er noe av grunnen til at man med f.eks. Flac sparer ca halve lagrigsplassen, og enda mer med lossy metoder.

 

Mener å huske at når BD kom så var det snakk om at PCM 7.1 tok 9.6 Mbps (eller MB/s), mens DTS MA og Dolby True HD lå mellom 1,5-3,5 etter som hvor mye som trengtes.

 

En ting kan jo være som de også har alle lydsport i 24-bit osv, men tviler på det hvis de skal tilpasses de eldste maskinene.

Lenke til kommentar

Kan noen fortelle meg om et annet spill som krever 50 GB ?

 

Vet ikke om noen som tar så mye, men kan ta et par andre. Max Payne 3 tar nesten 34 gb. Sjekket nettopp The Elder Scrolls Online (beta), som tar 33,5 gb. WoW tror jeg tar ca. 25 gb. AC3 tar 25 gb. Batman: Arkham City tar 20 gb. Hitman: Absolution tar 23 gb. Nyeste Thief tar 24.5 gb.

 

Så det er ikke lett å finne andre spill som krever 50 gb. Heller ikke godt å vite om det faktisk finnes..

Lenke til kommentar

Nå har jeg jo bestil disc versjoen men om jeg skulle laste ned via Orgin så ville det tatt meg 70-80 timer å laste ned nonstop.

 

 

Mulig de har gjort det slik fordi de er i mot PC, og kanskje spesielt nedlasting, da hvis man kjøper dette f.eks. via Steam må vente i dagevis for å få det ned, mens på konsoll så tar det kort tid.

 

 

Hva i alle dager er det for slags nettlinjer dere sitter med da? Jeg har den tregeste/billigste linja som blir tilbydt fra GET og ser ikke ut til å ta mer enn 1t 45min å laste ned fra Origin (som konsekvent er mye raskere enn steam, hvertfall for meg)

 

post-265041-0-82734900-1394632394_thumb.png

Lenke til kommentar

 

 

Nå har jeg jo bestil disc versjoen men om jeg skulle laste ned via Orgin så ville det tatt meg 70-80 timer å laste ned nonstop.

Mulig de har gjort det slik fordi de er i mot PC, og kanskje spesielt nedlasting, da hvis man kjøper dette f.eks. via Steam må vente i dagevis for å få det ned, mens på konsoll så tar det kort tid.

 

Hva i alle dager er det for slags nettlinjer dere sitter med da? Jeg har den tregeste/billigste linja som blir tilbydt fra GET og ser ikke ut til å ta mer enn 1t 45min å laste ned fra Origin (som konsekvent er mye raskere enn steam, hvertfall for meg)

 

post-265041-0-82734900-1394632394_thumb.png

TeleNor 2/0.2 linje har jeg, er helt forferdelig, tar ca 1-2 time per gb som blir lastet ned, for meg så er Steam hakke raskere en Origin. (og mye bedre)

Lenke til kommentar

Titanfall 6vs6? 48 gig

Planetside 2 Flere tusen spillere på samme kart 13 gig

 

Min PC er langt fra det beste og jeg spiller på "High"

Nå er spillet i seg selv på under 17 GB da, og poenget her er jo at lydfilene tar opp så stor plass fordi de ikke er komprimerte.

 

1. Hvilket grafikknivå DU spiller på har jo selvsagt ikke noe å si.

2. Det kan være millioner av spillere. Det vil jo ikke ta opp noe mer plass på DIN datamaskin for det...

Det som tar opp plass er high-res cutscenes, stor variasjon i forskjellige objekter, detaljerte objekter (antall polygoner) og svært høyoppløste teksturer. Typisk vil da spill med både singelplayer og multiplayer ta opp stor plass, da du gjerne får en ekstra høy variasjon/antall objekter OG cutscenes (film).

3. Planetside 2. har lite av alt dette, og man kan nok ikke forvente at det tar opp mye plass heller.

 

Battlefield 4 og BF3 og COD blandt annet vil plassere seg i en posisjon hvor det går med en del lagringsplass. 40 GB+.

 

 

 

.

Lenke til kommentar

Før i tiden gikk det flere dager til uker før et spill kom i posten. Jeg tror nok de fleste klarer å vente ynkelige 6-7 timer. ;-)

 

Enten det laster over natta eller mens man er på skole/jobb.

 

Plassen gjør nok dog at det ikke blir prioritert å bli lagt på SSDen nei.

Endret av Andrull
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Før i tiden gikk det flere dager til uker før et spill kom i posten. Jeg tror nok de fleste klarer å vente ynkelige 6-7 timer. ;-)

 

Enten det laster over natta eller mens man er på skole/jobb.

 

Plassen gjør nok dog at det ikke blir prioritert å bli lagt på SSDen nei.

 

Dette er ikke "før i tida", det er i dag.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...