Gå til innhold

Derfor krever Titanfall 48 GB på harddisken


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Og hele 35 GB? En ukomprimert CD gir jo 74 minutter lyd i to kanaler, fra bare 0,65 GB. Det betyr at de må ha over 66 timer med ukomprimerte tokanals lydspor. Kan det stemme?

66 timer er vel utregner fra stereo, spillet har vel minium 5.1? og da blir det vel 22 timer?

 

Men enig med deg at dette høres latterlig ut. Mulig de har gjort det slik fordi de er i mot PC, og kanskje spesielt nedlasting, da hvis man kjøper dette f.eks. via Steam må vente i dagevis for å få det ned, mens på konsoll så tar det kort tid.

Selges på Origin, ikke steam.

 

Jeg sto ikke å fulgte med, men jeg lastet ned spillet på under fire timer på min 16Mbps linje. Får val 8-12 effektive i snitt.

 

Nedlasting på konsoll tar for øvrig nesten like lang tid. Om du da tenke på fysisk disk, så kan denne også kjøpes til PC. Nå tar sikker installasjonen marginalt lengere tid på en PC da over dobbelt så mye data skal lastes inn, men det tror jeg alle tåler.

Endret av serpentbane666
Lenke til kommentar

For meg fremstår det som noe merkelig at vi skal sitte her og ta på bedreviter hatten og poste innlegg om at dette er BS og at man lett kunne gjøre dette med en 14MHz CPU med MP3.

 

Jeg skal ikke prøve å overtale noen om at jeg har peiling på dette, for det har jeg virkelig ikke.

 

Men, jeg har også vanskelig for å tro at folkene i Respawn har valgt denne løsningen fordi de er enten talentløse, inkompetente eller late. De klarte det tross alt på One.

 

Jeg tror de faktisk vet hva de snakker om, og at dette var et bevisst valg for å nå ut til en så bred kundegruppe som mulig, på bekostning av den enkeltes lagringsplass.

 

Jeg vil tippe at det ikke direkte kan sammenlignes med en MP3, eller musikkfil som sådan. Det er ikke mye langstrakt tale i dette spillet, men et hav av lydeffekter. Alle disse GB'ene er faktisk spilt inn, og skal formidles til oss. Ergo er det nærliggende å tro, i og med at dette er et rent MS spill, at svært mange prosent av disse lydene også brukes over svært mange kart.

 

Det spillet må gjøre er ikke å pakke ut å spille en sammenhengende 3 minutters lydfil. Kanskje dekomprimeres også filen litt raskere enn selve sangen spilles av også?

 

Uansett, i spillet skal man hente ut og dekomprimere en skog av lydeffekter på kort tid, for så å gjøre dette igjen og igjen og igjen på millisekunders intervaller, uten noen som helst forsinkelser.

 

Kanskje dette faktisk krever mer enn å spille av en MP3, kanskje krever dette faktisk at man har en god porsjon av en CPU-kjerne i standby for å svelge unna potensielt mange lyder på en gang. Og ved å reservere denne CPU-resursen så kan den ikke benyttes til noe annet, hvilket ville ha en negativ konsekvens på maskinene som er i sjiktet hvor dette ville vært kritisk.

Lenke til kommentar

Jeg anbefaler folk å laste ned Qbase, og ta oopp litt tullball, om dere fortsatt skal lure på hvor store lossless lydfiler kan bli.
Mp3 standarden er komisk i forhold til rå fil eller lossless codec.
Når dette er sakt, så tipper jeg at for xbox 360&1 har komprimert lyd, mens oss pc spillere, så blir det nok de faktiske råfilene, i veldig høy kvalitet.

Er ikke noe rart alle spekulerer forresten, vi mennesker er jo vant til mp3 lyd i spill og musikk fra før, i motsetning til Titanfall.(som faktisk høres litt mere behagelig ut, alla 120vs60hz monitor)

Endret av Hårek
Trippelposting i samme innlegg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...