Gå til innhold

Den Store Samsung Galaxy S5 Tråden


  

203 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe S5?

    • Ja!
      79
    • Nei, oppgraderingen er ikke stor nok
      87
    • Kanskje, når prisen går ned
      36
  2. 2. Hvilken farge går du for?

    • Gull
      10
    • Hvit
      31
    • Mørkegrå
      55
    • Mellomblå
      36
    • Skal ikke kjøpe
      70


Anbefalte innlegg

Hei, har ett problem på en S5 som er blitt veldig irriterende. Har søkt på google men har kun funnet et par poster på XDA forumet som ikke er blitt besvart. Vedlagt ligger det to bilder som viser problemet. Dette kan løses midlertidig ved å ta en omstart av telefonen, men nå er det seg slik at det må ta en omstart to ganger i uken og dette blir for mye. Det er ikke den eneste telefonen med problemet og det kom etter oppdateringen til android 5. 

post-83865-0-83273800-1430952648_thumb.jpg

post-83865-0-92290500-1430952654_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

2 enkle spørsmål til dere.

1. Er det enkelt å overføre mine kontakter som jeg har på min iPhone4 og PC/iCloud - til en Galaxy S5?

 

2. Jeg jakter og padler i havet en del. Skal jeg velge Galaxy S5 Active - eller den vanlige Galaxy S5 + evt. beskyttelsescover?
(Gi gjerne tips om hvilket cover)

Jan Broder

 

Lenke til kommentar

 

1. Ja, det skal gå fint. Samsung har en app som heter Smart Switch, den lar deg automatisk hente backup fra iPhone/iCloud. 

2. Tja. Forskjellen på S5 & S5 Active er vel hovedsaklig at Active også er støt sikker, begge tåler vann & støv. Med andre ord, har du for vane å miste den i bakken, er kanskje Active et bedre valg, men så blir den litt større og klumpete også, har dessverre ikke noen erfaring med gode beskyttelses cover til ordinær S5 og anbefale. 

Lenke til kommentar

Hey guys, oppdaterte S5'en til nyeste oppdatering jeg fikk i dag (kom visst ut for noen uker siden egentlig).

 

SKulle jeg IKKE gjort. Nå kan jeg verken ringe, tekste, surfe eller bruke telefonen normalt. 

 

For etter at den har installert oppdatering (tilsynelatende vellykket), så får jeg nå bare feilmeldingen "prosessen com.android.phone har stoppet". Trykker jeg OK så dukker den opp igjen mellom 3-6 sekunders mellomrom.

 

Det er heller ikke noe signal på telefonen, og går jeg på nettverk så finner den ikke simkortet. Har selvsagt prøvd med andre S5'er i huset, og ikke noe feil med SIM-kortet (og samme skjer med andre Sim-kort på mobilen min).  I normalt modus, mens jeg har oppe menyen så kan jeg snodig nok se at mobilen aktiverer, og deretter deaktiverer flymodus i ca. 0,5 sekund før feilmeldingen kommer. Altså hvert 3-6 sekund. Kan også nevne forøvrig at feilmedlingen forsvinner med manuell aktivering av flymodus, så det er tydelig at det er en bugg mellom telefon og simkort.

 

ANyways, noen tips om hvordan jeg går frem her? Går det an å rulle oppdatering tilbake, eller må alt stilles tilbake til fabrikk-innstillinger? (går ut fra at alt av kontakter og sånt bør bli tatt backup av?)

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Da ble det S5+ på meg, fra S4+ og synes det er et greit løft fra S4. Telefonen virker mer premium og solid enn S4 rett å slett. Vantetthet var dog hovedgrunnet til ny tlf.

 

Om det ikke er nevnt her så har Samsung puttet i Sony kamera i S5+, samme som sitter i Note 4 og S6 (Sony IMX240), mens den vanlige S5 har Samsung sitt isocell.

 

Så da har man både raskere telefon (Snap 805 over 801), 4G+ og bedre kamera i S5+ over S5. Verdt de hundrelappene over synes jeg.

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Hey guys, oppdaterte S5'en til nyeste oppdatering jeg fikk i dag (kom visst ut for noen uker siden egentlig).

 

SKulle jeg IKKE gjort. Nå kan jeg verken ringe, tekste, surfe eller bruke telefonen normalt. 

 

For etter at den har installert oppdatering (tilsynelatende vellykket), så får jeg nå bare feilmeldingen "prosessen com.android.phone har stoppet". Trykker jeg OK så dukker den opp igjen mellom 3-6 sekunders mellomrom.

 

Det er heller ikke noe signal på telefonen, og går jeg på nettverk så finner den ikke simkortet. Har selvsagt prøvd med andre S5'er i huset, og ikke noe feil med SIM-kortet (og samme skjer med andre Sim-kort på mobilen min).  I normalt modus, mens jeg har oppe menyen så kan jeg snodig nok se at mobilen aktiverer, og deretter deaktiverer flymodus i ca. 0,5 sekund før feilmeldingen kommer. Altså hvert 3-6 sekund. Kan også nevne forøvrig at feilmedlingen forsvinner med manuell aktivering av flymodus, så det er tydelig at det er en bugg mellom telefon og simkort.

 

ANyways, noen tips om hvordan jeg går frem her? Går det an å rulle oppdatering tilbake, eller må alt stilles tilbake til fabrikk-innstillinger? (går ut fra at alt av kontakter og sånt bør bli tatt backup av?)

Du har selvfølgelig prøvd å slå av telefonen, ta ut batteriet, vente noen minutter, sette det inn igjen og skru på telefonen igjen?

 

Oppdateringen fungerte fint på min S5. Du har ikke et spesielt simkort? Hvilken operatør?

Endret av Hufza
Lenke til kommentar

Som sagt. Prøvde med forskjellige SIM-kort fra forskjellige leverandører med samme resultat. Og det å ta ut batteriet må jo nødvendigvis skje for å bytte, så det ble gjort uten å tenke på det egentlig.

 

Men var altså med telenor.

 

Hjalp å resette skjiten til fabrikkinstillinger. Men nå står jeg ovenfor spørsmålet om jeg bør ta oppdateringen på nytt... Xd

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Hjalp å resette skjiten til fabrikkinstillinger. Men nå står jeg ovenfor spørsmålet om jeg bør ta oppdateringen på nytt... Xd

Nullstilling av telefonen har ikke noe med programvareversioner å gjøre, du har med andre ord den oppdateringen på telefonen til tross for nullstilling.

Lenke til kommentar

 

Hjalp å resette skjiten til fabrikkinstillinger. Men nå står jeg ovenfor spørsmålet om jeg bør ta oppdateringen på nytt... Xd

Nullstilling av telefonen har ikke noe med programvareversioner å gjøre, du har med andre ord den oppdateringen på telefonen til tross for nullstilling.

 

Ahhh, flaut.  :blush:

 

Kjør en factory reset så er alt i orden og du vil ha siste version fortsatt.

 

Om du har påslått sync så burde vel Google ta vare på kontaktene dine så det får du tilbake når du logger på kontoen din igjen.

Japp. Kjørte litt div. backups. Merkverdig nok (selv om den bekrefter at siste backup var tatt samme dagen) så fikk jeg ikke inn de siste kontaktene lagret de siste ukene. Uten at det oppstår noe direkte problem av den grunn. 

Endret av Andrull
Lenke til kommentar
Japp. Kjørte litt div. backups. Merkverdig nok (selv om den bekrefter at siste backup var tatt samme dagen) så fikk jeg ikke inn de siste kontaktene lagret de siste ukene. Uten at det oppstår noe direkte problem av den grunn.

Hvilken programvareversjon fikk du forresten etter denne oppdateringen?

Lenke til kommentar

Ok. Hva har Samsung gjort nå? Installerte OTA oppdatering som kom nå, og nå sier telefonen bare 'com.android.phone har stoppet' om og om igjen. Måtte sette den i flymodus for å få gjort noe som helst. Får ikke ringt eller motatt samtaler. Hver gang prosessen stopper kommer det forbudt skilt der dekningen er. Har prøvd recovery boot og slettet cache. Hjelp!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...