Gå til innhold

Test: Asus G750JH-T4070H


Anbefalte innlegg

Det eneste jeg ikke fatter!!!!! er hvor ikke hardware har testet denne før? Maskina har vært i salg snart 9 måneder og nye skjermkort er på tur til dem. Samme gjelder forsåvidt maskinene til Multicoml Fin artikkel, men dessverre ikke så veldig aktuell lenger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mange hårsåre PC-byggere her ser jeg!

 

Desktop erstatter er et veldig fengende begrep som pressen elsker å bruke, men selvfølgelig kan den ikke konkurrere med en desktop pc til samme pris. Mobilitet koster mye, og som et resultat er dette dyre maskiner i forhold til hardware.

 

MEN, man kan og se på desktop erstatter som å bety en laptop du ikke trenger å ha en stasjonær i tillegg til, selv om du er gamer. Og det er denne. Her kan du kjøre alt av spill på nær sagt full pupp i native oppløsning, og det faktisk uten at maskina støyer mye eller blir ubehagelig varm.

 

Ja det koster og nei det kan ikke konkurrere med stasjonære i forhold til pris, men vil du ha mobilitet i primærsystemet ditt er dette en genial maskin.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Mange hårsåre PC-byggere her ser jeg!

 

Desktop erstatter er et veldig fengende begrep som pressen elsker å bruke, men selvfølgelig kan den ikke konkurrere med en desktop pc til samme pris. Mobilitet koster mye, og som et resultat er dette dyre maskiner i forhold til hardware.

 

MEN, man kan og se på desktop erstatter som å bety en laptop du ikke trenger å ha en stasjonær i tillegg til, selv om du er gamer. Og det er denne. Her kan du kjøre alt av spill på nær sagt full pupp i native oppløsning, og det faktisk uten at maskina støyer mye eller blir ubehagelig varm.

 

Ja det koster og nei det kan ikke konkurrere med stasjonære i forhold til pris, men vil du ha mobilitet i primærsystemet ditt er dette en genial maskin.

 

Får vel heller ta utgangspunkt i at den såkalte spill-PCen de mener på, var en annen laptop, som f.eks min 6460b med Intel HD 3000, for Asusen ville jo definitivt erstattet den når det kommer til spill, men for min del blir jo da faktisk Asus-maskina mindre mobil igjen. Og jeg måtte nok investere i en ny laptopsekk, med ekstra forsterking og polstring.

 

Og skulle jeg nå være så uheldig å kræsje med mopeden med den der på ryggen, så er det ikke den plutselige stoppen som kverker meg, men 60-66KG laptop over ryggraden avhengig av om jeg kræsjer på flata eller i nedoverbakke.

 

Men den gang ei, de mener faktisk.. og jeg siterer:

 

G750-serien gir deg så langt fra små søte og portable datamaskiner som du kommer. Her er det nemlig lagt vekt på kraft og at den skal være en erstatter for den stasjonære spill-PC-en din.

 

 

Lenke til kommentar

Ja, stasjonære utklasser mobile løsninger, enormt sjokk!

 

Jeg har en ASUS G55VW, flott byggekvalitet, GTX660M dro Skyrim på Ultra i 1080p (ingen AA, 16xAF) og jeg synes det så flott ut.

De fleste her bør kunne verdsette grafikk ikke er allverden. Favoritt-spillet mitt er fortsatt Dungeon Keeper 1.

Nå som jeg har byttet ut stasjonær med laptop, har jeg evnen til å bruke PCen min hvor enn jeg vil, det er det viktigste. Jeg var så dritt lei å sitte krumrygget foran en PC skjerm, nå ligger jeg avslappet i sofaen med laptopen slengt foran meg og skriver dette mens Archer går på Nexus 5'en ved siden av. Herlig. (Har forsåvidt TVen rett foran meg og kunne kjørt det fra laptopen, men hey, er ikke så viktig, 1080p uansett...)

 

Dere gutta som sitter å circlejerker over hvor digg grafikk dere har og hvor kult det er å kjøre GTX *80 i SLI (dere bruker ikke de ordene, men det er det dere sier), er bare en forsvinnende liten gruppe personer som har en holdning til spill-grafikk svært få deler med dere.

ASUS ROG laptoper en en gudegave for de av oss som vil ha kvalitet og mobilitet. Jeg har aldri vært mer fornøyd med en PC.

Den er stille (noe som ikke kan sies om stasjonære), den er et kraftmonster, den har et flott tastatur og en konge touchpad, digg matt finish, og siden jeg er en *mann* klarer jeg å bære de få kiloene ekstra.

Rett og slett PRAKTISK.

 

Ubeskrivelig fornøyd.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Etter å ha hatt to gamer laptoper som begge har røket innen ett år, så har jeg mine tvil om at det er noe som helst poeng. Jeg skaffet en for at jeg egentlig ikke har plass hjemme, men om jeg får igjen pengene for enda en laptop er det halloooo stasjonær for min del. Gamer laptoper funker ikke imo.

Lenke til kommentar

Mange hårsåre PC-byggere her ser jeg!

 

Desktop erstatter er et veldig fengende begrep som pressen elsker å bruke, men selvfølgelig kan den ikke konkurrere med en desktop pc til samme pris. Mobilitet koster mye, og som et resultat er dette dyre maskiner i forhold til hardware.

 

MEN, man kan og se på desktop erstatter som å bety en laptop du ikke trenger å ha en stasjonær i tillegg til, selv om du er gamer. Og det er denne. Her kan du kjøre alt av spill på nær sagt full pupp i native oppløsning, og det faktisk uten at maskina støyer mye eller blir ubehagelig varm.

 

Ja det koster og nei det kan ikke konkurrere med stasjonære i forhold til pris, men vil du ha mobilitet i primærsystemet ditt er dette en genial maskin.

Ja skjønner ikke hvorfor så mange må kritisere spill-bærbare.

Selv kjører jeg stasjonært fordi jeg er gjerrig. Men dersom jeg pendlet, LANet eller reiste mye hadde jeg glatt gått for en bærbar.

Er fremdeles sår etter helgens jobblan. Som andre har skrevet tidligere, hadde også jeg deltatt oftere på slikt dersom jeg hadde en spillbærbar.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Ja, skjermen kan være om 120hz om du ønsker det. Noen modeller kommer med 60 andre med 120.

Nel, det begynner å bli en fod stund siden man kunne finne G75-modeller med 3D (120 Hz display) i Norske nettbutikker.

 

 

Følgende skjermer er tilgjengelig på G75XXX:

17.3” FHD 3D LED backlit (1920 x 1080, 120Hz)

17.3” anti-glare FHD LED backlit (1920 x 1080)

 

Om de er tilgjengelig i norske nettbutikker er revnende likegyldig. Det var ikke det han spurte om.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte en Asus G750 med 765M i USA for 5mnd siden og kunne ikke vært mer fornøyd. Byggekvaliteten er meget god , skjermen er matt og med OK innsynsvinkel og viftestøy er meget sjelden. Kan tilogmed ligge i sengen og spille Tomb Raider uten at viftene spinner opp på full hastighet. Jeg kjøpte innstegsmodellen fordi toppmodellen var utsolgt og kjøpte en Samsung SSD i tilegg.

 

Eneste "problemet" er at maskinen er så stor at den sjelden passer ned i sekker/bagger som er laget for 17" ,men det er pga den overdimensjonerte kjøleløsningen som sitter bak skjermen. Har en Samsonite sekk som desverre ikke passer :(

 

Overklokket skjermkortet til 997core/6036 mem og fikk 40% mer ytelse fra skjermkortet(50% overklokk på minne , 25% på core).

 

Her er noen resultater jeg tok i Tomb Raider Benchmark. Økningen i Minimum framerate er over 60%! (Har ikke nett til å laste ned 3dmark).

 

stock

min 26.o

avg 33.5

max 42

 

 

997core

6036mem

 

Min 40.7

Av 47.9

Max 56.2

 

Det er absolutt et marked for slike laptops.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...