Gå til innhold

Comebacks


Anbefalte innlegg

Hei alle dere,

 

Spørsmålet mitt er vel mer kommersielt enn "historie" forøvrig - men mulig noen eksempler faller under den kategorien også.

 

Jeg lurer altså på hvilke comebacks som har vært tidenes største. Noe man f. eks. kan referere til dersom noen/man selv gjør et forsøk på et comeback. Dette handler jo om kjente personer som forsvinner litt, for så å komme tilbake som en storm. Og det kan jo innebære alt fra glamorøse Hollywood, til idrett og til gamle middelalderen - for ikke å snakke om.. ja, skal ikke dra inn religion allerede :wee:

 

Men har du noen minneverdige eksempler, så på forhånd takk! Jeg fikk selv helt jernteppe!

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Romeriket med Justian den Store, var jo et comback.

 

Napolen ved slaget ved Waterloo, ( Tapte men fortsatt et kult last stand)

 

Michael Jordan i basket.

 

Grekerene i Perserkrigen.

 

Bare noen få som jeg kom på i farten.

 

combacket til napoleon var jo FØR waterloo, waterloo var slutten på combacket. De såkalte 100 dagene.

 

På langt sikt kan man si 1813 var combacket for Prøysen, i 1806 ble de knust av Napoleon og ble en liten tysk stat igjen, napoleon tok fra prøysen 50% av terretoriet og befolkninga, Så i 1813, med hjelp fra russland og England, startet de oppbygginga av nye hærer, og nasjonalisme ble brukt til å få nok soldater, dette var starten på tysk nasjonalisme, som sånn 50 år senere ville lede til et forent tyskland.

Lenke til kommentar

 

Romeriket med Justian den Store, var jo et comback.

 

Napolen ved slaget ved Waterloo, ( Tapte men fortsatt et kult last stand)

 

Michael Jordan i basket.

 

Grekerene i Perserkrigen.

 

Bare noen få som jeg kom på i farten.

 

combacket til napoleon var jo FØR waterloo, waterloo var slutten på combacket. De såkalte 100 dagene.

 

 

Ja combacket begynte etter han flykter fra Elba, men det mest kjente fra combacet er uten tvil Waterloo.

Er tilogmed et et utrykk " å møte sitt Waterloo" som betyr å møte sitt siste nederlag.

Endret av Mr.Duklain
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...