Gå til innhold

10 år uten gaming PC - hva har jeg gått glipp av?


Anbefalte innlegg

Jeg har nylig bestilt meg en gaming PC, noe jeg ikke har hatt over de siste ti årene. Derfor har jeg nok gått glipp av mange gode spill som ble sluppet i perioden. Jeg har dog hatt PS3 og XBOX 360 så jeg har fått med meg mye likevel.

 

Det jeg håper på med denne tråden er å få tips til spill som bare er på PC, samt spill som bør spilles på PC uavhengig av om det er på konsoll i tillegg.

 

Håper dere kan hjelpe med en fin liste :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det har vært ti mørke år for spilling, men er på vei til å ta seg opp igjen nå. Du kan jo sjekke lista jeg har laget i signaturen min for noen tips fra i fjor.....

 

Takk for gode innspill :)

Er egentlig ikke så veldig fan av multiplayer - spilling for meg handler om å slappe av og "rømme fra virkeligheten" og det føler jeg er best ved i single player.

 

Noen åpenbare single player storyer som må oppleves?

 

Eventyrspill: Gray Matter, The Cat Lady, Gemini Rue, Resonance

Interaktiv film: Kentucky Route Zero, The Walking Dead

Rollespill: Neverwinter Nights 2: Mask of the Betrayer, Fallout New Vegas (mest Dead Money-DLCen)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Deus Ex: Human Revolution

 

anbefales på det varmeste.

 

gå isåfall for directors editon eller hva den heter Pga. boss fightene!

 

Pc spill har dessverre havnet langt bak i skyggen under den siste konsollgenerasjonen, hvor stort sett det aller meste av pc spill har vært portinger av spill som også kom ut på ps360. Dog så har indie/early access biten på pc fått frem og ut noen gode perler i alle sjangere. Selv spiller jeg stort sett det aller meste, men kan jo liste opp noen av de jeg spiller aller mest, hvor de fleste er early access spill.

 

prison architect, som går ut på å designe og drive fengsler. kan kjøpes på steam http://store.steampowered.com/app/233450/?snr=1_5_9__205

 

Door kickers, minner om gamle Rainbow six, bare sett ovenfra. begynner å bli bra med baner og muligheter for å utstyre dine folk slik du vil,

http://store.steampowered.com/app/248610/?snr=1_5_9__205

 

Kerbal space program, går ut på å drive dit eget rom program hvor du står for alle ledene mtp. design, oppskytning, utforskning etc.

http://store.steampowered.com/app/220200/?snr=1_5_9__205

 

kan også anbefale div. strategi/by simulatorer som Sim city, anno serien, total war, tropico, company of heroes 1 og 2,

 

merk deg at dette er mine favoritter, men det er sånn sett her pc kommer best inn i bildet, det er den foretrukne plattformen for de litt særere spillene som går mot den etablerte CoD, Gow, Geow, Bf, sjangeren...

Lenke til kommentar

Hei hei, huff detta blir ei liste uten like.

 

hovedsaklig singleplayer story fokuserte spill, med et par untak i form av sandbox spill du "lager" historien selv basert på dine valg og mål.

 

Mount & Blade (warband)

Dragon Age Origins (Ultimate edition) + DLC

Dragon Age II

Elder Scrolls V: Skyrim + Diveserse DLC

Two Worlds II

Sleeping dogs

L.A. Noire

Tomb Raider (2013)

Orcs Must Die!

Remember Me

Far Cry 3

Dishonored

Thief

The Witcher 1+2

Mass Effect 1, 2 og 3

Max Payne 3

Tom Clancy's Splinter Cell: Conviction

Tom Clancy's Splinter Cell: Blacklist

BioShock Infinite

Dead Space 3

 

Assassins Creed II, III og Black Flag er fantastiske spill om du ikke allerede har hvert borti de på consoll.

 

Strategi:

Banished

Total War Rome II

Age of Empires II HD

Age of Empires III

Sid Meier's Civ V

 

 

 

 

Vill anbefale deg å sjekke ut The Banner Saga (kom ut nå på nyåret), og XCOM + XCOM Enemy Unknown. runde baserte strategi spill med en del geniale "twists". I tillegg er FTL: Faster Than Light og Endless Space noe å sjekke ut om du har interesse for det.

 

Om du er ute etter noe å bryne deg på er spill som Rogue Legacy (indie) og Dark Souls: Prepare to Die edition noe å sjekke ut.

 

Spill som kommer ut 2014/2015 som definitvt er verdt å følge med på:

 

Watch Dogs

Dark Souls II

Age of Wonders III

Dragon Age Inquisition

The Witcher 3

Star Citizen

Kingdom Come Deliverance

 

 

edits: kommer stadig på spill som jeg storkoste meg med :p

Endret av Norishq
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Men kjære vene, er det ingen som har nevnt ModernWarfare 2? :o

Det holder kun med 2'ern, resten var crap :p

 

TSW så jeg var nevnt over her og jeg holder med han, samt lotro, men det er kun for de meget interesserte :p

 

Og SplinterCell om du liker snikespill :)

Endret av Icetears
Lenke til kommentar

Liste over spill jeg bruker og slappe av til uten og stresse for mye.

 

LIMBO:

Et platform pusslespill som drar deg inn i en litt mørk og dyster verden med fantastisk lyd og interessante utfordringer. (personlig liker jeg ike platform spill, men denne er verdt det.

 

ARMA2 - Operation Arrowhead - Dayz mod:

Når jeg begynte og spille det hadde jeg hjerte opp i halsen og var kjempenervøs for og dø hele tiden, du samler utstyr for og overleve zombie apokalypsen, og løper rundt, ehh vel i starten kryper man vel rundt og leter etter mat, drikke, og ett eller annet man kan denge zombier med.

Etter hvert så løsner det og man lærer seg knepa og bli kvitt hordene av zombier etter deg, man slapper av litt mere, begynner og kose seg i sitt eget eventyr, og holder man seg unna de store byene på kysten, kan det gå dagesvis før man møter noen andre. Bare husk og gjemme velkk utstyr i et telt, er man alene, dør man oftere. Etter hvert sitter du der med kartet foran PC'n og lutrer på hvor det er best og gå i dag, eller gjemme bort teltet/kjøretøyet.

 

Starbound:

Len deg tilbake og grav deg gjennom planeter i verdensrommet, jeg kunne ikke la gå dette spillet før jeg runda 100+ timer eller noe og familien min trodde jeg var bortreist.

 

Hearthstone:

Blizzards nye plageånd, et samlekortspill hvor man også kan lene seg tilbake og kose seg med et godt visullelt laget spill, underholdning nok for meg, enkelt og kjapt og lære og lett og hoppe rett inn i. Og jeg liker faktisk tilfeldighetsfaktoren i spillet, mens hardbakte samlekortspill folk synes det er ytterst urettferdig.

Dog jeg må prøve card hunter etter hvert, da flesteparten sier det er mye bedre...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...