Gå til innhold

Ser spillelementer i den virkelige verden


Anbefalte innlegg

Jeg tok meg selv i å svinge bilen over mot midtstripa for å komme så nært bilen i det motgående kjørefeltet som mulig en gang. Dette gjorde jeg i en periode jeg spilte et bilspill veldig mye. Husker ikke hvilket, men man fikk poeng for å "sneie" bilene som kjørte mot deg. Kan ha vært Burnout et-eller-annet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser alle gamerne kommer fram og angriper dette på alle måter de kan for de er redd for forskning som viser at spilling kan gjøre folk voldelig etc. Ganske patetisk å handle bare på følelser.

 

Det er ikke en gang det dette viser.

 

Hvem har vel ikke opplevd noe lignende? Har hørt mange folk snakke om fenomenet før.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Haha hele artikkelen er jo ren komikk selv om det seff hadde vært ekstremt praktisk med en health bar da, vet nøyaktig når du skal gå til legen og greier.

 

Ett lite tips til Forskere fra den Internasjonale spillforskningsavdelingen ved Nottingham Trent University i England, aldri tro at det blir noen seriøse forskningsresultater utifra svarene du har fått av å pusle litt med noen spørreskjemaer til en gjeng i størrelsesorden av en skoleklasse.

 

Det hele burde vel uansett gått rett i spam filteret til Teknofil og aldri nådd noen av oss.

 

Hvor mange individer mener du er minimum å bruke i forsøk?

 

AtW

 

Har ikke så mye å si hva jeg mener, man må ha 1000 pers for å få en feilmargin på 2-3%. Skal man halvere feilmarginen må man firedoble dette tallet. Så kan du jo selv regne på feilmarginen man sitter igjen med etter å ha "forsket" på 40 kids...

 

 

Du er klar over at dette ikke er en statistisk undersøkelse som skal vise hvor mange prosent av befolkningen som opplever det?

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Hva mener du er korrekt praksis i forsøk, og hva konkret er galt med dette forsøket? Har du en lenke til paperet?

 

AtW

 

 

42 personer ble intervjuet. Dette ringer ikke noen varselbjeller hos deg?

 

Og det er rimelig åpenbart at minst en av spillerne har direkte vrangforestillinger, så det er tydelig tegn på at de ikke akkurat har undersøkt hvorvidt personene er i god form til å begynne. Eller var uvillige til å svare seriøst.

 

 

Varselsbjelle om hva? Jeg tror ikke du innser hvor mange psykologiske undersøkelser som har 42 eller færre forsøkspersoner.

 

Hvorfor må alle være i "god form"?

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Hvilke skytespill har helseindikator over hodene på folk?

Ikke de spilla drittungene spiller hvertfall.

Nettopp. Jeg kan ikke komme på ett eneste ett. Ergo betviler jeg ektheten av denne uttalelsen.

Sikkert bare en "Jeg spilte et MOBA spill veldig mye og så plutselig health bars over hodene til folk IRL".

"Jeg skjønner ikke hva MOBA er, jeg skriver skytespill for det sluker media rått :D "

Lenke til kommentar

Ser alle gamerne kommer fram og angriper dette på alle måter de kan for de er redd for forskning som viser at spilling kan gjøre folk voldelig etc. Ganske patetisk å handle bare på følelser.

 

Det er ikke en gang det dette viser.

 

Hvem har vel ikke opplevd noe lignende? Har hørt mange folk snakke om fenomenet før.

 

Det er det samme jeg tenker også, kanskje er ikke denne undersøkelsen så god, og man kan diskutere kvalitative undersøkelser som grunnlag for vitenskap, denne tråden derimot er stappfull av folk som ikke har lest paperet engang som på impuls kaster ut av seg at det er en elendig undersøkelse, bare fordi man ikke liker resultatet. Eller enda verre, løper rundt og later som undersøkelsen har sagt helt latterlige ting.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Varselsbjelle om hva? Jeg tror ikke du innser hvor mange psykologiske undersøkelser som har 42 eller færre forsøkspersoner.

 

Hvorfor må alle være i "god form"?

 

AtW

 

Fordi om folk er i utgangspunktet mentalt ubalansert er det ikke store vitsen med undersøkelser om psyke, for de kan likegjerne innbille seg hva som helst.

 

Og som noen påpekte et annet sted er det ikke vanskelig å ha illusjoner om noe som helst om du går lenge nok uten søvn. Og da er det ikke akkurat spillet som er relevant heller.

 

Jeg innser at alle undersøkelser, uavhengig av hva de ser etter, ikke burde basere seg på noe som er knapt større enn klassen jeg gikk i på ungdomsskolen.

 

denne tråden derimot er stappfull av folk som ikke har lest paperet engang som på impuls

 

Er det virkelig en god ide å kaste en ad hominen mot alle som ikke er enig med resultatet? Du gjør deg ikke en tjeneste med slikt.

Endret av Drunkenvalley
Lenke til kommentar

 

Varselsbjelle om hva? Jeg tror ikke du innser hvor mange psykologiske undersøkelser som har 42 eller færre forsøkspersoner.

 

Hvorfor må alle være i "god form"?

 

AtW

 

Fordi om folk er i utgangspunktet mentalt ubalansert er det ikke store vitsen med undersøkelser om psyke, for de kan likegjerne innbille seg hva som helst.

 

Og som noen påpekte et annet sted er det ikke vanskelig å ha illusjoner om noe som helst om du går lenge nok uten søvn. Og da er det ikke akkurat spillet som er relevant heller.

 

Jeg innser at alle undersøkelser, uavhengig av hva de ser etter, ikke burde basere seg på noe som er knapt større enn klassen jeg gikk i på ungdomsskolen.

 

denne tråden derimot er stappfull av folk som ikke har lest paperet engang som på impuls

 

Er det virkelig en god ide å kaste en ad hominen mot alle som ikke er enig med resultatet? Du gjør deg ikke en tjeneste med slikt.

 

 

Kan de like gjerne innbille seg hva som helst, eller kan hva de gjør også påvirke mentalt syke? Det er ganske oppsiktsvekkende å mene at mentalt syke ikke lar seg påvirke i nevneverdig grad av sine handlinger når det gjelder hvordan sykdommen manifisteres.

 

Du burde isåfall innse at du vet svært lite om hvordan forskning foregår, det er svært mange store oppdagelser som har 42 eller færre forsøkspersoner eller forsøksdyr. Videre så burde du argumentere hardt for å kanalisere mye mere penger til slik forskning, å ha mange forsøkspersoner er ikke gratis. De fleste vil si det er mere rasjonelt med ett begrenset forsøk i første omgang, og om resultatene gir grunnlag for videre undersøkelser, heller utvide.

 

Hvor har jeg skrevet noe "mot alle som ikke er enig i resultatet", og tjeneste eller ikke, det er sant, tråden er stappfull av folk som gjør akkurat som jeg beskrev.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

Haha hele artikkelen er jo ren komikk selv om det seff hadde vært ekstremt praktisk med en health bar da, vet nøyaktig når du skal gå til legen og greier.

 

Ett lite tips til Forskere fra den Internasjonale spillforskningsavdelingen ved Nottingham Trent University i England, aldri tro at det blir noen seriøse forskningsresultater utifra svarene du har fått av å pusle litt med noen spørreskjemaer til en gjeng i størrelsesorden av en skoleklasse.

 

Det hele burde vel uansett gått rett i spam filteret til Teknofil og aldri nådd noen av oss.

 

Hvor mange individer mener du er minimum å bruke i forsøk?

 

AtW

 

Har ikke så mye å si hva jeg mener, man må ha 1000 pers for å få en feilmargin på 2-3%. Skal man halvere feilmarginen må man firedoble dette tallet. Så kan du jo selv regne på feilmarginen man sitter igjen med etter å ha "forsket" på 40 kids...

 

 

Du er klar over at dette ikke er en statistisk undersøkelse som skal vise hvor mange prosent av befolkningen som opplever det?

 

AtW

 

 

Riktig, så man skriver da en artikkel i det henseende å få fram at noen har muligens funnet ett par mennesker på denne planeten som sier de ser rare ting som ikke finnes etter å ha spilt dataspill? Er man klar over hvor mange syke enkeltillfeller av alle slag man kan finne der ute? burde vi få alt dette på trykk og ut til folket eller burde vi ha ett slags filter slik at viktige ting ikke drukner i våset?

 

Igjen, Teknofil burde ha stoppet dette. På en annen side så får de jo masse treff da alle må tilbake til artikkel og forum gang på gang for å svare kverrulanter.. ;)

Lenke til kommentar

Kan de like gjerne innbille seg hva som helst, eller kan hva de gjør også påvirke mentalt syke? Det er ganske oppsiktsvekkende å mene at mentalt syke ikke lar seg påvirke i nevneverdig grad av sine handlinger når det gjelder hvordan sykdommen manifisteres.

 

Du sier at du ikke har sagt ting, men du tar likegjerne og konstruerer innbilninger om hva folk sier altså?

 

Som et sidenotat oppdaterte teknofil artikkelen med kommentar og utdyping fra en av de innvolverte, såvel som nyere informasjon etter en studie som inkluderte 762 gamere denne gangen.

Lenke til kommentar

 

 

 

Hvilke skytespill har helseindikator over hodene på folk?

Ikke de spilla drittungene spiller hvertfall.

Nettopp. Jeg kan ikke komme på ett eneste ett. Ergo betviler jeg ektheten av denne uttalelsen.

Sikkert bare en "Jeg spilte et MOBA spill veldig mye og så plutselig health bars over hodene til folk IRL".

"Jeg skjønner ikke hva MOBA er, jeg skriver skytespill for det sluker media rått :D "

 

Well, one participant reported reaching for a game controller that wasn't there to pick up a sandwich that had dropped on the very real floor. Another saw "health bars" appear over the heads of rival team members during a soccer match. Still another considered using a hook that didn't exist to retrieve something in the distance, while a fourth expressed the desire to zoom in to something off in the distance (a skill I myself would like to have). According to The Telegraph, other interviewees ducked out of the way of surveillance cameras and "approached game-associated objects 'with the intention to shoot them with a non-existing gun.'"

 

Fra artikkelen HW linker til. Ser ikke ordet shooter nevnt en eneste gang der. FPS'er trekkes faktisk ikke inn i det hele tatt, og både "som i et skytespill" uttalelsen og artikkelbildet er derfor missplassert da det ikke er noen som mener å se en våpen og sikter når de går i gata. Dette er med på å skape et bilde som ikke nødvendigvis stemmer med virkeligheten.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hehe joda, var nesten så jeg så lyn ut av høyspenntlinjene etter å ha pløyd igjennom Infamus.

Men dette gjelder jo alt, som f.eks etter jeg virkelig gikk inn for å lære meg å tegne, så ser jeg jo streker over alt.

 

Gjør du noe lenge og mye nok er det nok det du først vil tenke på til vanlig så det er vel ikke så rart er det vel?

Spørsmålet blir vel hvordan dette påvirker hverdagen til folk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Kan de like gjerne innbille seg hva som helst, eller kan hva de gjør også påvirke mentalt syke? Det er ganske oppsiktsvekkende å mene at mentalt syke ikke lar seg påvirke i nevneverdig grad av sine handlinger når det gjelder hvordan sykdommen manifisteres.

 

Du sier at du ikke har sagt ting, men du tar likegjerne og konstruerer innbilninger om hva folk sier altså?

 

Som et sidenotat oppdaterte teknofil artikkelen med kommentar og utdyping fra en av de innvolverte, såvel som nyere informasjon etter en studie som inkluderte 762 gamere denne gangen.

 

 

Hva mener du da, med at de like gjerne kan innbille seg hva som helst, og at det ikke er noe vits å undersøke hvordan hva de gjør påvirker de?

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Riktig, så man skriver da en artikkel i det henseende å få fram at noen har muligens funnet ett par mennesker på denne planeten som sier de ser rare ting som ikke finnes etter å ha spilt dataspill? Er man klar over hvor mange syke enkeltillfeller av alle slag man kan finne der ute? burde vi få alt dette på trykk og ut til folket eller burde vi ha ett slags filter slik at viktige ting ikke drukner i våset?

 

Igjen, Teknofil burde ha stoppet dette. På en annen side så får de jo masse treff da alle må tilbake til artikkel og forum gang på gang for å svare kverrulanter.. ;)

 

 

Skjønner du hvordan kvalitative forsøk foregår? Man intervjuer ikke 1000 mennesker, og så plukker ut de 42 som har opplevd det, man velger seg ikke ut enkelttilfellene på måten du skisserer.

 

AtW

  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...