Gå til innhold

Ser spillelementer i den virkelige verden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ha ha er det nå jeg skal fortelle at jeg griper etter lyssabrlen min hver gang jeg skvetter eller føler at noen er truende? Burde vel slutte å spille Star Wars spill da. Nei tror ikke det jeg liker å være jedi :-)

 

Glemte forresten at jeg har det med å åpne dører og få heiser til å gå opp og ned med force grip og bruker litt emerald lighting for å få det til å regne ute :p

Lenke til kommentar

At mentalt friske mennesker som spiller mye ser spillelementer etc. i den virkelige verden er sikkert ikke spesielt forskjellig fra at folk som tar mye bilder tenker komposisjon når noe fanger oppmerksomheten deres. For mentalt friske mennesker er ikke dette egentlig noe å tenke på.

For mentalt ustabile mennesker, på den andre siden, vil jeg tro denne type forskning er viktig. PTSD blir jo eksperimentelt behandlet med spilling og da er det greit å vite litt om hvor grensen mellom virkelighetsforståelse og virkelighetsovertakelse går. Det er ikke så dumt, med tanke på at Oculus Rift og lignende kan komme til å bli en del av spillhverdagen.

Men dere kunne vel holdt dere for gode til å bruke et såpass spekulativt bilde til artikkelen? Det spiller veldig på udokumenterte påstander om at spilling fører til voldshandlinger, mens forskerene dere siterer i artikkelen snakker om helseindikatorer, ikke en komplett UI med våpen i en hånd som ikke er din egen.

Endret av Zedarius
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Hehe, det er lite som er så stakkarslig som den fornærmede motreaksjonen fra ekkokamrene på spillnettsteder hver gang noen har funnet ut at spilling kan ha negative konsekvenser, at piratkopiering er negativt for bransjen, eller liknende.

 

Så du syntes ikke artikkeler som dette er littegrann spekulative? Jeg syntes man skal være faen så sikker før man kaster ut noe som potensielt kan ødelegge levebrødet til en hel bransje og samtidig stigmatisere flere millioner mennesker som har dette som hobby som potensielt farlige. Men dette er typisk mennesker som hadde skreket ut mot farge fjernsynet som jo også var farlig en stund, alt var bedre før, ikke minst tryggere og sunnere. Da snakker vi stakkarslige holdninger.

 

Tror det er både riktig og viktig å reagere hver gang vi ser dette selv om man (utrolig nok) blir forsøkt latterligjort for å gjøre det.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

Nøyaktig slik jeg ser verden, når jeg er ute å går i byen -.-

Kanskje de skal begynne å forske på noe nyttig snart og ikke sløse penger på slik idiotisk forskning

Hva gjør forskningen idiotisk? Er det uinteressant hvordan ny teknologi og kultur påvirker oss?

 

AtW

Når det er gjennomført åpenbart at forskningen ikke har blitt utført med noen form for korrekt praksis er det idiotisk.

Hva mener du er korrekt praksis i forsøk, og hva konkret er galt med dette forsøket? Har du en lenke til paperet?

 

AtW

Eneste jeg kan tenke som er galt med dette er potensielle konsekvenser om det viser seg at dette har negative konsekvenser på folk. Som for eksempel at folk kan handle på spill impulser.

Lenke til kommentar

 

Hehe, det er lite som er så stakkarslig som den fornærmede motreaksjonen fra ekkokamrene på spillnettsteder hver gang noen har funnet ut at spilling kan ha negative konsekvenser, at piratkopiering er negativt for bransjen, eller liknende.

 

Så du syntes ikke artikkeler som dette er littegrann spekulative? Jeg syntes man skal være faen så sikker før man kaster ut noe som potensielt kan ødelegge levebrødet til en hel bransje og samtidig stigmatisere flere millioner mennesker som har dette som hobby som potensielt farlige. Men dette er typisk mennesker som hadde skreket ut mot farge fjernsynet som jo også var farlig en stund, alt var bedre før, ikke minst tryggere og sunnere. Da snakker vi stakkarslige holdninger.

 

Tror det er både riktig og viktig å reagere hver gang vi ser dette selv om man (utrolig nok) blir forsøkt latterligjort for å gjøre det.

 

 

Spekulative om hva? Artikkelen sier jo bare at man overfører elementer av spillet til den virkelige verden, noe som er åpenbart, mange har opplevd det.

 

Du ser det som latterliggjøring fordi du er for sensitiv. Du gjør det om til noe som artikkelen ikke har sagt noe om.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Hehe, det er lite som er så stakkarslig som den fornærmede motreaksjonen fra ekkokamrene på spillnettsteder hver gang noen har funnet ut at spilling kan ha negative konsekvenser, at piratkopiering er negativt for bransjen, eller liknende.

 

Så du syntes ikke artikkeler som dette er littegrann spekulative? Jeg syntes man skal være faen så sikker før man kaster ut noe som potensielt kan ødelegge levebrødet til en hel bransje og samtidig stigmatisere flere millioner mennesker som har dette som hobby som potensielt farlige. Men dette er typisk mennesker som hadde skreket ut mot farge fjernsynet som jo også var farlig en stund, alt var bedre før, ikke minst tryggere og sunnere. Da snakker vi stakkarslige holdninger.

 

Tror det er både riktig og viktig å reagere hver gang vi ser dette selv om man (utrolig nok) blir forsøkt latterligjort for å gjøre det.

 

 

Spekulative om hva? Artikkelen sier jo bare at man overfører elementer av spillet til den virkelige verden, noe som er åpenbart, mange har opplevd det.

 

Du ser det som latterliggjøring fordi du er for sensitiv. Du gjør det om til noe som artikkelen ikke har sagt noe om.

 

 

Nå pratet jeg generelt om negative artikler rettet mot tv/dataspill.

 

Denne artikkelen er jo allerede plukket ifra hverandre og av mange gode grunner forkastet som søppel i tråden her. Ingen benekter at man kan få bilder på netthinnen av det man har sittet å sett på mange timer i strekk, det er koblingene her som er spekulative, ikke minst det voldsomt misvisende bildet.

Lenke til kommentar

 

Hehe, det er lite som er så stakkarslig som den fornærmede motreaksjonen fra ekkokamrene på spillnettsteder hver gang noen har funnet ut at spilling kan ha negative konsekvenser, at piratkopiering er negativt for bransjen, eller liknende.

 

Så du syntes ikke artikkeler som dette er littegrann spekulative? Jeg syntes man skal være faen så sikker før man kaster ut noe som potensielt kan ødelegge levebrødet til en hel bransje og samtidig stigmatisere flere millioner mennesker som har dette som hobby som potensielt farlige. Men dette er typisk mennesker som hadde skreket ut mot farge fjernsynet som jo også var farlig en stund, alt var bedre før, ikke minst tryggere og sunnere. Da snakker vi stakkarslige holdninger.

 

Tror det er både riktig og viktig å reagere hver gang vi ser dette selv om man (utrolig nok) blir forsøkt latterligjort for å gjøre det.

 

 

Hvorfor er det så spekulativt? Mener du artikkelen i liten grad representerer paperet? Skal man ikke forske på sånn og publisere resultatene sine? Mener du dette skal sensureres og hemmeligholdes fordi det kan skade en bransje? Hva om jeg finner ut at en matvare kan være giftig, skal det holdes hemmelig fordi det kan skade en bransje? Det er ikke resultatene som er stigmatiserende her, det er eventuelt folk som er, skal man sensurere forskning fordi noen kan feiltolke det?

 

AtW

Lenke til kommentar

Denne artikkelen er jo allerede plukket ifra hverandre og av mange gode grunner forkastet som søppel i tråden her. Ingen benekter at man kan få bilder på netthinnen av det man har sittet å sett på mange timer i strekk, det er koblingene her som er spekulative, ikke minst det voldsomt misvisende bildet.

 

 

 

 

På hvilken måte er den "plukket fra hverandre", og hvilke konkrete koblinger er det du tenker på?

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Denne artikkelen er jo allerede plukket ifra hverandre og av mange gode grunner forkastet som søppel i tråden her. Ingen benekter at man kan få bilder på netthinnen av det man har sittet å sett på mange timer i strekk, det er koblingene her som er spekulative, ikke minst det voldsomt misvisende bildet.

 

 

 

 

På hvilken måte er den "plukket fra hverandre", og hvilke konkrete koblinger er det du tenker på?

 

AtW

 

 

Du tror jeg er mann som kan klare å gjøre selv de saftigste debatter om til de tørreste tallknuserne med dine uendelige spørsmål. Så dette var alt jeg hadde å si om denne artikkelen da jeg har mer enn nok kjøtt på beinet for å ta en avgjørelse om at dette var piss. Istedenfor å spørre meg så les den på nytt og prøv igjen du også.

Lenke til kommentar

 

 

Denne artikkelen er jo allerede plukket ifra hverandre og av mange gode grunner forkastet som søppel i tråden her. Ingen benekter at man kan få bilder på netthinnen av det man har sittet å sett på mange timer i strekk, det er koblingene her som er spekulative, ikke minst det voldsomt misvisende bildet.

 

 

 

 

På hvilken måte er den "plukket fra hverandre", og hvilke konkrete koblinger er det du tenker på?

 

AtW

 

 

Du tror jeg er mann som kan klare å gjøre selv de saftigste debatter om til de tørreste tallknuserne med dine uendelige spørsmål. Så dette var alt jeg hadde å si om denne artikkelen da jeg har mer enn nok kjøtt på beinet for å ta en avgjørelse om at dette var piss. Istedenfor å spørre meg så les den på nytt og prøv igjen du også.

 

 

Grunnet til at jeg kommer med spørsmål er at folk i tråden kaster ut bastante påstander uten dekning. Noe som virker til å være tilfellet for deg også, siden du nekter å konkretisere.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Du tror jeg er mann som kan klare å gjøre selv de saftigste debatter om til de tørreste tallknuserne med dine uendelige spørsmål. Så dette var alt jeg hadde å si om denne artikkelen da jeg har mer enn nok kjøtt på beinet for å ta en avgjørelse om at dette var piss. Istedenfor å spørre meg så les den på nytt og prøv igjen du også.

 

 

Gratulerer med dagens mest gjennomsiktige hersketeknikk. Denne tråden er, som alle tråder som omhandler samme tema, full av tom kritikk mot forskning som sier ting man ikke liker. Og med en gang man prøver å få dere til å rettferdiggjøre kritikken blir man visst beskyldt for å være tørr og kjedelig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har hatt flere slike opplevelser, slik som quicksaving IRL, men dette forekommer bare ved veldig lange økter over flere dager og vedvarer ikke. Skal sies at det er lenge siden jeg har vært så ivrig når det kommer til spill at jeg fullfører dem bare avbrutt av mat, søvn og toalettbesøk.

 

Kan ikke se at dette er en stor sak. For all del, det kan være ille for de med psykiske problemer.

Lenke til kommentar

Men dere kunne vel holdt dere for gode til å bruke et såpass spekulativt bilde til artikkelen? Det spiller veldig på udokumenterte påstander om at spilling fører til voldshandlinger, mens forskerene dere siterer i artikkelen snakker om helseindikatorer, ikke en komplett UI med våpen i en hånd som ikke er din egen.

 

Einig, det biletet hinter om mykje meir enn kva undersøkinga etter alt og døme handlar om. Unødvendig, men kanskje ikkje veldig overraskande!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror de fleste slike "alarmene" er helt uskyldige og naturlige assosiasjoner man gjør og tuller med.

Det handler om å vitse og ha det litt moro i hverdagen.

 

Jeg jobber som programmerer, og hvis en person sier en lang setning til meg, kan jeg i et lystig hjørne finne på å si at jeg må "kompilere" det han sier før jeg kan svare. Uten at jeg faktisk tror at jeg kompilerer noe.

Og jeg er sikker på at mange yrker og hobbier gjør slike assosiasjoner og tulleting i hverdagen.

 

Så når man er ute på banen og man ser en fyr "med lav health bar" så er det bare tull, som en overivrig sur grinete "forsker" tolker på verst tenkelige måte

Endret av Drogin
Lenke til kommentar

Det ligger nok en del sannhet i det. Kan innrømme at jeg et par ganger opplevde å kjenne en rykning i "skytefingeren" da jeg så fugler fly forbi etter å ha spilt alt for mye Red Dead Redemption for noen år tilbake.
Og jeg så veldig ofte ting som firkanta i sidesynet etter jeg hadde spilt Minecraft i mange, mange timer.

Ganske klare tegn på at man kan roe ned gaminga en smule.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...