Gå til innhold

Liveblogg kl 20:00: Nå kommer Galaxy S5


Anbefalte innlegg

det er fordi det er mye flere % av de som kjøper iphone som ikke vet så mye om mobiler og bare bryr seg om at det er apple(motemerke) enn det er på android siden.

 

Jeg tror heller de bryr seg om at telefonen fungerer bra. Det er jo ingen hemmelighet at den første iPhone snudde mobilverdenen på hodet. Apple fikk et stort forspang, og etablerte seg som en sterk merkevare i mobilmarkedet. Dette har sikkert hjulpet med senere modeller, men de hadde ikke solgt bra hvis ikke folk mente at telefonene faktisk fungerte bra.

 

Virker jo nesten som han brukte alt dette "vi har hørt på hva kundene vil ha, og de vil ikke ha cutting edge teknologi" som en slags bortforklaring og unnskyldning på at maskinvarenevolusjonen fra forrige generasjon er mindre enn noen gang. Virker jo som de selv har innsett at denne gangen må det kreativ markedsføring til for maskinvaren er alt for lik forrige generasjon.

 

Jeg tror ikke folk flest tenker på teknologi som teknologiinteresserte gjør det. Teknologiinteresserte tenker på prosessorer og minne, osv. Folk flest tenker på hva ved telefonen som eventuelt kan være nyttig for dem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det ignorerte de nok med overlegg da det kun er snakk om en overgang fra Snapdragon 800 til 801 som er en minimal forskjell, bare noe høyere klokkefrekvenser men samme arkitektur og skjermen er vel samme 1080P panelt bare 0,1" større.

 

Det er jo temmelig skralt til å være Samsung som pleier å skryte veldig av store tall og imponerende spesifikasjoner, er vel ikke uten grunn at det droppet det fullstendig i år.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det ignorerte de nok med overlegg da det kun er snakk om en overgang fra Snapdragon 800 til 801 som er en minimal forskjell, bare noe høyere klokkefrekvenser men samme arkitektur og skjermen er vel samme 1080P panelt bare 0,1" større.

 

Det er jo temmelig skralt til å være Samsung som pleier å skryte veldig av store tall og imponerende spesifikasjoner, er vel ikke uten grunn at det droppet det fullstendig i år.

 

Ja kanskje det. Var jo mye snakk om QuadHD men ble visst ikke noe av:(

Lenke til kommentar

Gear Fit ser fremdeles hakket for stor og klumpete ut, og hvor bra er batteriet i praksis? Og hva var vitsen med pulssensoren på mobilen? Han sa jo nada..

 

Se etter hjerte problemer tipper jeg. annet en det tror jeg ikke det er så brukbart, kanskje noen VR spill av noen slag ^^ hehe

Lenke til kommentar

Det ignorerte de nok med overlegg da det kun er snakk om en overgang fra Snapdragon 800 til 801 som er en minimal forskjell, bare noe høyere klokkefrekvenser men samme arkitektur og skjermen er vel samme 1080P panelt bare 0,1" større.

 

Det er jo temmelig skralt til å være Samsung som pleier å skryte veldig av store tall og imponerende spesifikasjoner, er vel ikke uten grunn at det droppet det fullstendig i år.

 

Sign of the times. Blir nok enda mere stagnasjon i neste modeller i tiden framover uansett om det er Sony, Apple, HTC, Samsung osv

Lenke til kommentar

Han kunne ikke si noe som helst praktisk rundt pulssensoren på mobilen nei, akkurat det jeg trodde...

 

Du burde vel selv finne ut hva du trenger pulsmåler til, eller om du trenger den. Selv ville jeg brukt den rett som det er, spesiellt hvilepuls, og evnt. hjerterytme påvirkninger av forskjellige medisiner, som astma og allergimedisiner..

 

Så dette er altså en S4 som er vanntett ?

 

Men fra spøk til revolver, skuffende saker... Ikke noe nytt eller kult, dette blir akkurat som Apple driver med... nytt uten noe nytt..

 

Likte GS5 jeg, mer som er stor SG2, SG3 og 4 designen med altfor buede kanter likte jeg ikke, at bakdekselet sitter godt i hånden er positivt (gitt at det stemmer). Synes selv Note 3 er kanon, og denne er i formen ganske lik, med knallskjerm (amoled fan, uten tvil), kanskje det blir SG5 i sort, sammen med Gear fit, som et supplement til Note 10.1 2014, som nå er tlf. surfebrett, senge-TV og PC-light i ett..

Lenke til kommentar

GSMArena lister Snapdragon 805 men det kan vel ikke stemme, Qualcomm sa vel at den ikke er å forvente før tidligst Q2? Regner med at det er en liten skriveleif ellers så ville vel Samsung ha gjort det klinkende klart om de er de eneste i verden som har klart å få på plass 805 allerede.

Endret av RamGuy
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg ble ærlig talt noe skuffet over telefonen. Den ligner for mye på s4, er ikke vanntet og er enda større enn s4?!

Så på lanseringen i håp om å bli solgt, men det skjedde dessverre ikke.

 

P.S. tlf er IKKE VANNTETT, men er vannbestandig!

 

Feil, den følger et standard IP-system. I dette tilfellet IP67 som tåler et trykk på 1-1,5m under vann i ca 30 min.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...