Gå til innhold

Liveblogg kl 20:00: Nå kommer Galaxy S5


Anbefalte innlegg

Sies at den sensorgreia under kameraet er en pulsmåler? Hvilken nytteverdi har denne eventuelt om du må holde fingeren din på denne sensoren som er plassert rett under kameraet? Er ikke mye av hensikten med pulsmålinger å kunne måle hvordan du ligger an under trening med tanke på intensitetsnivå og forbrenning? De kan vel ikke mene at du skal sitte å holde fingeren din på den lille sensoren til en hver tid når du ønsker å måle puls / hjerterytmen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Håper virkelig de forbedrer input-forsinkelsen i berøringsskjermen. Den er veldig dårlig på de fleste android telefoner bortsett fra padphone infinity.

 

Liker retningen de går i designen faktisk hvis dette stemmer. Tilbake til s2 med mindre avrundede kanter. Rammen kunne nok vært noe tynnere, men ellers ser det greit ut. Større skjerm er noe jeg også foretrekker ettersom jeg snuser på note 3.

Endret av Treasure
Lenke til kommentar

Håper den ikke kommer til å se slik ut som den på bildet. Det er jo som en S4 bare litt større, like kjedelig design som alltid. Selv mener jeg den burde vært mer firkantet, litt røffere.

 

Hadde håpet på noe mer i rettning av dettte..

 

http://gallery.gizbot.com/concepts/samsung-galaxy-s5-concept-images/samsung-galaxy-s5-concept-images/photos-c3005-e200-p3048.html

 

Er også spent på om det blir noe av at de skulle lage en egen version i titanum eller lignende stoff, uten plast...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

 

Føler meg litt lat i dag så jeg sakser inn det jeg skrev i den andre tråden rundt disse bildene som visstnok har lekket av Galaxy S5:

 

 

Hadde faktisk forventet litt større utvendige forskjeller ettersom Samsung fikk mye kritikk for at Galaxy S4 var for lik Galaxy S3, dette ser jo faktisk ut til å bli enda mer lik.. Det å øke størrelsen virker også passe idiotisk da Galaxy S4 er mer enn stor nok fra før av og de som ønsker en enda større telefon har jo Galaxy Note serien.

 

Spesifikasjonene er også et eneste stor gjesp med en marginal overgang fra Qualcomm Snapdragon 800 til 801 som i bunn og grunn kun betyr en liten økning i frekvenser men nøyaktig samme arkitektur som Snapdragon 800. Dette 20-megapiksel kamera sier ikke så mye før vi får se lysfølsomheten og hvordan det er i praksis men virker jo som Samsung bare kaster seg på megapikseljaget som vanlig nå som både Nokia og Sony har begynt å legge seg på disse tallene, men de har jo begge fordelen av god lysfølsomhet, spesielt Nokia med sin PureView serie.

 

Men kjenner jeg ikke helt klarer å ta dette som god fisk, tviler sterkt på at Samsung sier seg fornøyd med det her etter de uttalte at de var misfornøyde med Galaxy S4 salget og følte det hadde mye å gjøre med at den ikke skilte seg godt nok ifra Galaxy S3. De kan da umulig si seg fornøyd med såpass liten evolusjon som det skisseres her.

Kan se ut som mobilmarkedet har møtt vegen og stagnerer, nå er jo selv hoppet i SoC og ytelse temmelig minimal mellom generasjonene, står jo nesten stille.

 

 

EDIT:

 

Dekselet bak ser for øvrig forferdelig ut, men det blir jo en høyst subjektiv sak.

 

Se på IPhone da. Har hatt nesten samme design siden IPhone 4. Det er langt ferre som klager på det.

det er fordi det er mye flere % av de som kjøper iphone som ikke vet så mye om mobiler og bare bryr seg om at det er apple(motemerke) enn det er på android siden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Føler meg litt lat i dag så jeg sakser inn det jeg skrev i den andre tråden rundt disse bildene som visstnok har lekket av Galaxy S5:

 

 

Hadde faktisk forventet litt større utvendige forskjeller ettersom Samsung fikk mye kritikk for at Galaxy S4 var for lik Galaxy S3, dette ser jo faktisk ut til å bli enda mer lik.. Det å øke størrelsen virker også passe idiotisk da Galaxy S4 er mer enn stor nok fra før av og de som ønsker en enda større telefon har jo Galaxy Note serien.

 

Spesifikasjonene er også et eneste stor gjesp med en marginal overgang fra Qualcomm Snapdragon 800 til 801 som i bunn og grunn kun betyr en liten økning i frekvenser men nøyaktig samme arkitektur som Snapdragon 800. Dette 20-megapiksel kamera sier ikke så mye før vi får se lysfølsomheten og hvordan det er i praksis men virker jo som Samsung bare kaster seg på megapikseljaget som vanlig nå som både Nokia og Sony har begynt å legge seg på disse tallene, men de har jo begge fordelen av god lysfølsomhet, spesielt Nokia med sin PureView serie.

 

Men kjenner jeg ikke helt klarer å ta dette som god fisk, tviler sterkt på at Samsung sier seg fornøyd med det her etter de uttalte at de var misfornøyde med Galaxy S4 salget og følte det hadde mye å gjøre med at den ikke skilte seg godt nok ifra Galaxy S3. De kan da umulig si seg fornøyd med såpass liten evolusjon som det skisseres her.

Kan se ut som mobilmarkedet har møtt vegen og stagnerer, nå er jo selv hoppet i SoC og ytelse temmelig minimal mellom generasjonene, står jo nesten stille.

 

 

EDIT:

 

Dekselet bak ser for øvrig forferdelig ut, men det blir jo en høyst subjektiv sak.

Se på IPhone da. Har hatt nesten samme design siden IPhone 4. Det er langt ferre som klager på det.

 

 

Nå er jo RamGuy en eple-fanatiker av de store, så han hadde aldri kommet til å si noe positivt om andre en eplet alikevel.

Lenke til kommentar

Ja det er klart jeg er Eplefrelst, jeg som var en av de som importerte den første Google Nexus telefonen til Norge, nærmere bestemt Google / HTC Nexus One med Android 2.0.4 ble den levert med i sin tid, la jo umiddelbart inn CyanogenMod for på denne tiden måtte det til for kunne spille av FLAC. Jeg har vært igjennom Nokia Lumia 800, Lumia 920 og 925, samt jeg benyttet meg av en Google / LG Nexus 4 i en periode.

 

Bare fordi jeg har endt opp med å faktisk foretrekke det Apple har å tilby så betyr ikke det at man må være totalt blottet for det å kunne verdsette å benytte seg av andre produkter. Jeg er vel en av de som faktisk er aktiv i Windows Phone debatten og har snakket varmt om det ved flere anledninger og til tross for at jeg eier MacBook Pro 15" Retina og kjører OS X så er jeg faktisk en av de som kjører egen pfSense brannmur, har en egen dedikert server kjørende med Windows Server 2012 R2 og er utrolig nok en av relativt få kan det virke som, som faktisk har holdt seg til Windows 8 og hatt ganske så god erfaring med det helt siden første pre-BETA. Jeg var også rett over på Windows 8.1 Preview når den ble sluppet og kjørre Windows 8.1 aktivt daglig.

 

 

Jeg er så definitivt ingen stor fan av Samsung, og heller ikke blitt noen videre stor fan av Android og har så absolutt verdsatt mye av det Apple kan tilby meg de siste årene men det behøver ikke å bety at du automatisk er komplett fanatiker av den grunn. Det går faktisk an å være delaktig i en diskusjon, og få erfaring med flere plattformer og argumentere å ha et relativt åpent sinn rundt disse uten at du blir helt blåst i hode bare fordi du for øyeblikket er i overvekt mot et selskap og deres produkter.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Hadde hatt iphone selv jeg.. om den hadde 4.7" skjerm, og ikke denne 16:9 driten de holder på med. Mer åpent, og billigere. Den er faktisk ikke verdt de drøye 6000kr for 32GB, selv om jeg klarer meg med 16GB. Hadde selv iphone 5, og var missfornøyd og skuffet etter bare 1mnd, masse signal dropping og den føltes treg til tider.

Min neste tlfn blir kanskje iphone 6 om det er noen av faktoerene jeg just sa som kommer med, ellers blir det vell kanskje Sony. HTC har et forferdelig design, og samsung er som iphone .. veldig minimalt på forskjeller fra modell til modell. LG har skuffet meg atter en gang med oppdateringer-.-, så blir nokk ikke LG igjenn. Selv om dette er en kanon tlfn selv på 4.2.2

Endret av Mikkis2k
Lenke til kommentar

Hadde hatt iphone selv jeg.. om den hadde 4.7" skjerm, og ikke denne 16:9 driten de holder på med. Mer åpent, og billigere. Den er faktisk ikke verdt de drøye 6000kr for 32GB, selv om jeg klarer meg med 16GB. Hadde selv iphone 5, og var missfornøyd og skuffet etter bare 1mnd, masse signal dropping og den føltes treg til tider.

 

Min neste tlfn blir kanskje iphone 6 om det er noen av faktoerene jeg just sa som kommer med, ellers blir det vell kanskje Sony. HTC har et forferdelig design, og samsung er som iphone .. veldig minimalt på forskjeller fra modell til modell. LG har skuffet meg atter en gang med oppdateringer-.-, så blir nokk ikke LG igjenn. Selv om dette er en kanon tlfn selv på 4.2.2

 

Det er godt vi alle er forskjellige og har forskjellig meninger, følelser og preferanser ellers så hadde det ikke vært mye konkurranse og innovering i markedet.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...