Gå til innhold

Nasjonalistpartier – som FrP – er farlige


Anbefalte innlegg

Nasjonalistpartier som FrP er farlige; de bagatelliserer begreper som menneskelig fellesfølelse, menneskerettigheter og likhet. Som en syre etser de bort vår sjel og vår respekt for andre dersom disse «andre» tilfeldigvis skulle trå på samme mark som oss. Dette er vårt land, ikke deres. Vi er dette landets stolte eiere, og det er ikke de. Vi har rettigheter. Det har ikke de.

http://www.adressa.no/kultur/article9133945.ece

 

Jeg kan være enig i at Nasjonalistpartier, som FrP og alle andre som sitter på Storinget, er farlige.

 

Dog, det jeg ikke forstår er hvordan FrP kan være NasjonalistPartiet om de ikke "eier" landet, mens derimot de(partier) som visstnok "eier" landet IKKE er nasjonalistpartier.

 

Burde ikke konklusjonen være omvendt?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal man ha et land må noen nesten gjøre det.

 

 

Ja fordi hvis ingen styrer oss vil det umiddelbart oppstå gjenger som kjører rundt på motorsykler og dreper og voldtar for moro skyld. Fattige og eldre vil sulte igjel i rennesteinen.

Barn og ungdom vil bli stokkdumme fordi de ikke vil få utdanning. Fattige vil ikke få sykehjelp.

Lenke til kommentar

De vil slippe inne færre innvandrere. De som ikke blir sluppet inn, eller som blir sendt hjem, får det dårligere.

 

Enten er FrP smarte nok til å spre propagandaen sin for å skape flere rasister som kan stemme på dem, eller så er de akuratt like rasistiske som sine velgere.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

De vil slippe inne færre innvandrere. De som ikke blir sluppet inn, eller som blir sendt hjem, får det dårligere.

 

Enten er FrP smarte nok til å spre propaganden sin for å skape flere rasister som kan stemme på dem, eller så er de akuratt like rasistiske som sine velgere.

 

Ah, så det er egentlig ikke snakk om "la oss gjøre det dårligere for dem" men bærekraftig innvandring. Fint å få klarhet i.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

"Bærekraftig innvandring", ja. For et latterlig uttrykk. Vi trenger MER innvandring, til å ta seg av den kommende eldrebølgen. På grunn av synkende folketall kommer vi til å slite kraftig med å få nok arbeidskraft når vår mest folkerike generasjon skal gå av med pensjon.

 

Men sånn helt personlig, mener jeg vi burde slippe inn flere, utelukkende fordi det er snilt av oss. Vi trenger ingen andre insentiver enn det.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

Slippe inn flere? Det beste er ingen begrensning på innvandringen. Akkurat sånn som vi har det mellom byer i Norge.

 

Med velferdsstaten kan det bli vanskelig fordi med åpne grenser vil vi tiltrekke oss masse lykkejegere. Men en løsning er å ha en karantene før man kan benytte seg av offentlige tjenester. Skal vi si 10 år?

 

Og lovovertredere må naturligvis sendes ut av landet, ellers kommer mange til å bruke fengslene som hotell og sykehus.

Endret av frifisk
Lenke til kommentar

"Bærekraftig innvandring", ja. For et latterlig uttrykk. Vi trenger MER innvandring, til å ta seg av den kommende eldrebølgen. På grunn av synkende folketall kommer vi til å slite kraftig med å få nok arbeidskraft når vår mest folkerike generasjon skal gå av med pensjon.

 

Men sånn helt personlig, mener jeg vi burde slippe inn flere, utelukkende fordi det er snilt av oss. Vi trenger ingen andre insentiver enn det.

 

I begrepet bærekraftig ligger også hvem vi slipper inn. Det er nok av mennesker i Europa som trenger jobb, og vi trenger strengt tatt ikke flere mennesker som er en utgift om hensikten er å ta seg av de eldre.

 

Du skal uansett ha for at du prøver å late som det handler om rasisme.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

FrP fostrer en "vi og dem"-kultur, og stiller så til valg for at "vi" skal få det bedre, og "dem" skal få det dårligere. De tjener sin egen egoisme, ved å spille på velgernes rasisme.

 

Det er direkte ondskapsfult.

Hmm minner meg på noen andre partier som har samme mantra: Vi i flertallet, mot de rike i mindretallet.

 

Enig i at slikt er direkte ondskapsfult.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

"nasjonalisme" og "patriotisme" er så knyttet opp mot ny-nazismen, rasisme og anti-establement-kultur, at det det er ikke somom "nasjonalistisk parti" betyr "fædrelandselskende parti", men heller "rasismeparti".

 

Jeg mener at moderate bør dominere i politikken, (evt. en sunn blanding fra hele spekteret, slik vi på mange måter har det).

 

Etter min mening betyr FrP i regjering at de enten må bli mer moderate, eller så må de trekke seg ut, fordi å sitte i regjeringen krever at man også representerer sine politiske motstandere og må ta hensyn til helheten, noe FrPs politikk og valgløfter ikke er kompatibelt med

 

-Frank

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...