Gå til innhold

Nasjonalistpartier – som FrP – er farlige


Anbefalte innlegg

 

... fordi å sitte i regjeringen krever at man også representerer sine politiske motstandere ...

 

-Frank

Hvor i all verden har du fått den ideen fra?

 

Fordi en fungerende regjering er ikke lederene av stortinget, men lederene av den utøvende makt, som vil si at de må som regjering også ta hensyn til hva oposisjonen mener, (som en del av stortinget er det noe annet, der er det de sterkestes rett). En regjering som har for mye motstand får ikke gjennomslag for sine lovforslag, så utformingen av den politiske kursen er ikke alene satt ut av regjeringspartiene.

 

Regjeringen representerer og folket både innad og utad, så de kan ikke ha sine mest ekstreme politiske ideologier som en del av dagsprogrammet til regjeringen, uten at de folket vil miste tillitten til dem, (det har ikke såvidt jeg vet skjedd, men skulle det komme klart frem at mesteparten av folket har mistillitt til regjeringen, er det ikke utenkelig at stortinget legger frem mistillitsforslag, eller at kongen griper inn, (usannsynlig under Harald V, Haakon Magnus kan dog bli mer involvert politisk ).

 

Så Regjeringen har tradisjonelt jobbet mot å ikke skape for mye polarisering MTP Norges politiske kurs

 

Slik jeg tolker det

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

 

... fordi å sitte i regjeringen krever at man også representerer sine politiske motstandere ...

 

-Frank

Hvor i all verden har du fått den ideen fra?

Fordi en fungerende regjering er ikke lederene av stortinget, men lederene av den utøvende makt
Vel, i og med at man i Norge ikke følger maktfordelingsprinisppet, så er de begge deler. Dvs Regjeringen består av lederne av de største politiske partiene (i koalisjon) på Stortinget.

 

, som vil si at de må som regjering også ta hensyn til hva oposisjonen mener, (som en del av stortinget er det noe annet, der er det de sterkestes rett).

Eh, nei der er såvidt meg bekjent intet slikt behov i Norge. Sosialistene tok intet hensyn til de Borgerlige (utover det som var nødvendig politiske kalkulasjoner for å vinne neste valg), og det er lite som tyder på at de Borgerlige vil ta noen hensyn til Sosialistene. (Dog skal det bemerkes at forskjellen mellom Borgerlige og Sosialister i Norge er forsvinnende liten, om den i det hele tatt eksisterer utover det som er forksjell i individer)

 

En regjering som har for mye motstand får ikke gjennomslag for sine lovforslag, så utformingen av den politiske kursen er ikke alene satt ut av regjeringspartiene.

Stemmer overhode ikke med virkeligheten

 

Regjeringen representerer og folket både innad og utad, så de kan ikke ha sine mest ekstreme politiske ideologier som en del av dagsprogrammet til regjeringen, uten at de folket vil miste tillitten til dem, (det har ikke såvidt jeg vet skjedd, men skulle det komme klart frem at mesteparten av folket har mistillitt til regjeringen, er det ikke utenkelig at stortinget legger frem mistillitsforslag, eller at kongen griper inn, (usannsynlig under Harald V, Haakon Magnus kan dog bli mer involvert politisk ).

 

Så Regjeringen har tradisjonelt jobbet mot å ikke skape for mye polarisering MTP Norges politiske kurs

 

Slik jeg tolker det

Nja, alle politikere foretar vurderinger om hva de burde mene utfra meningsmålinger, dvs med tanke på neste valg.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har denne sjel?

 

http://www.dagbladet.no/2014/02/14/nyheter/anders_behring_breivik/innenriks/breivik/31826349/

 

 

I så fall - hvilke politikk har etset hans sinn - vært det styrende parti gjennom denne persons noenogtrevdeårsliv?

 

Er ikke det meste basert på Arbeiderpartiet og dets like?

 

Barnevern, omsorg, oppvekst, sosial status og nærmiljø og miljø for øvrig.

 

Enten for mye eller for lite av nevnte ingredienser

Endret av Vårbris
Lenke til kommentar

Men ble ikke hoveddelen av hans følelser grunnlagt de første år som barn?

 

Er vel det oppdaterte psykiatere vil si?

 

Han vokste da opp i en sosialdemokratisk hverdag som de fleste andre i Norge gjorde?

 

Eller var det ett øyeblikks innskudd han fikk fra sin tilhørighet i FRP en kort stund?

 

Hvorfor da dette søkelys på hans barndom både under rettsak og ellers?

 

Hadde FRP påvirkning av hans barndom?

Endret av Vårbris
Lenke til kommentar

FrP er ikke et nasjonalistparti. FrP er et liberalt parti som vil begrense innvandringens kostnader, ettersom hver og en fra den 3. verden blir en utgift for Norge resten av livet.

 

For innvandrerne representerer det å komme til Norge en reise på gjerne mange hundre år fremover i tid. Om det går 500 år før kvinner kan kjøre bil, spise svinekjøtt, gå i bikini og være lesbiske i Saudi-Arabia uten å bryte loven, så har en saudiarabisk kvinne på sett og vis reist 500 år frem i tid momentant i det hun ankommer Norge. At det ikke er lett å tilpasse seg er lett å skjønne, tenk om du våknet opp i år 2514?

Lenke til kommentar

Det er drøyt å kalle FrP for et nasjonalistparti, da de er ganske moderate relativt til andre vestlige partier i samme fløy.

 

Jeg er en sterk motstander av FrP sin politikk, men jeg synes de er flinke til å lufte alternativer som å være kritiske til innvandring.

 

FrP er som den grinete kona som kommer med sine innspill og klager på alt det ektemannen gjør, men i realiteten så skjer det ingen forandring. Siden vi var inne på "impending doom" psykosen så synes jeg at alle de blå partiene er farlige med sin dårlige klimapolitikk, da jeg tror klimaet tar knekken på oss før enn eventuell "islamifisering" eller hatbølge kommer.

Lenke til kommentar

FrP hadde ikke tatt frem skyvelære og rangert folk etter dimensjonene på nesen dersom FrP hadde fått flertallet av stemmene..

 

 

 

FrP er ikke et nasjonalistparti. FrP er et liberalt parti ...


Åpner sterkt, to påstander jeg ikke helt kan forstå hvordan de skulle stemme overens med virkeligheten.

Hvordan fpr du det til at FrP ikke er nasjonalistisk, og hvordan kan FrP beskrives som liberalt?

Er der relativisme ute og går kanskje?

 

Lenke til kommentar

 

 

FrP hadde ikke tatt frem skyvelære og rangert folk etter dimensjonene på nesen dersom FrP hadde fått flertallet av stemmene..

 

 

Om det å måle neser hadde gitt flere stemmer kan du være sikker på at FrP, samt de fleste andre partier hadde hatt dette på sitt program. Forskjellene hadde bestått i om målingen skal gjøres med skyvelær eller tommestokk.

Lenke til kommentar

FrPs svartmaling av innvandrere har legitimert hans følelser. De har bidratt stort i konstruksjonen av hans egen lille fantasiverden. De må også ta på seg noe av skylden for å ha "skapt" ham. FrP er farlige for oss alle.

 

Dette gir like mye mening som å si at innvandrere som kommer hit selv har skapt han, bare ved å være her. Eller innvandringsvennlige partier for å ønske mange innvandrere til landet.

 

Politiske gærninger finnes uansett hvordan politikken er. Man kan ikke nekte folk å ha sine meninger bare fordi det kan dukke opp en gærning som mener noe liknende i enkelte saker.

 

Personlig tror jeg hadde vært langt flere høyreradikale mennesker i dette landet som søker oppmerksomhet til saken sin om ikke Frp hadde vært her. Da er det bedre at det faktisk finnes politiske partier som dekker litt flere meninger enn akkurat de mest politisk korrekte. Det er jo bare å se på Sverige, hvor Sverigedemokratarna innvandringsmotstandere kommer et parti.

 

Det er sunt for Norge at et parti som Frp har oppslutning og innflytelse.

 

Det er heller ikke mulig å gardere seg mot gærninger som ABB, uten fullstendig sensur og overvåkning av befolkningen. Selv da hadde det vært vanskelig.

Lenke til kommentar

FrP fostrer en "vi og dem"-kultur, og stiller så til valg for at "vi" skal få det bedre, og "dem" skal få det dårligere. De tjener sin egen egoisme, ved å spille på velgernes rasisme.

 

Det er direkte ondskapsfult.

 

Hvilke norske politiske partier er det som ikke spiller på en "vi og dem" kultur?

 

Uansett synd at FRP blir stemplet som et nasjonalistisk parti. Uvitenheten råder i de fleste samfunnslag ser jeg.

Endret av Tå.
Lenke til kommentar

De vil slippe inne færre innvandrere. De som ikke blir sluppet inn, eller som blir sendt hjem, får det dårligere.

 

Enten er FrP smarte nok til å spre propagandaen sin for å skape flere rasister som kan stemme på dem, eller så er de akuratt like rasistiske som sine velgere.

Siden begrepet "rasist" hevdes å bli misbrukt for tiden, så er det en fornøyelse å se en så reflektert og korrekt måte å bruke dette begrepet på. FrP skaper rasister, antakeligvis er rasister selv, og sprer rasist-propaganda. DU er rasist, som kaller andre rasist.

Lenke til kommentar

Jeg synes at folk som mener at vi burde ha 1000 innvandrere per år istedenfor 100'000 er ekstremt rasistiske og farlige folk. Hvem er de som tror at etniske nordmenn er minst like bra som innvandrere? Hvem er de som tror at etniske nordmenn har mindre kulturkonflikter med andre etniske nordmenn ? Hvem er de som tror at nordmenn støtter like mye eller mer opp om norske verdier enn andre folk Dette er ekstreme holdninger som vi må arbeide for å stoppe.

 

Disse folkene hevder at man kan få nordmenn til å få barn, som kan fylle opp alle de tusenvis av "ledige" stillinger vi har her i landet. At vi ikke trenger å importere folk for å ta drittjobbene våre mens vi "ekte" nordmenn går på nav eller er pensjonert... eller har lønninger som er latterlig høye sett i forhold til de verdier vi egentlig skaper.

 

Disse folkene hevder at vi har kommet så langt i norge, med like rettigheter for begge kjønn, homofile har nesten like rettigheter som heterofile og masse annet. At det er en risiko ved å ta inn for mange folk fra steinalderkulturer ettersom det da kan bli vanskelig å få integrert alle i tide. At det faktisk kan oppstå GHETTOER eller muslimske subkulturer. Hvor ekstremismen kan blomstre fritt. På tross av at alle muslimer hevder de er imot ekstremisme. De hevder de er imot kvinneundertrykking. De støtter opp om homofiles rettigheter. Alle disse innvandrerne fra arabiske land de har jo akkurat like holdninger som oss. Det kan jo alle se. Jeg har ihvertfall ikke hørt om noen homser som har blitt hengt de siste 24 timer. Det kan jo hende at Ukraina saken har overskygget slike hendelser men det tviler jeg sterkt på. Fordi vi har jo sett muslimske talsmenn på tv de sier jo at muslimer ønsker å etterfølge norske lover og tilpasse seg det norske samfunnet. Da må det jo være sant

 

Eller vent nå litt...

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...