Gå til innhold

- Jeg tror mange hadde foretrukket at Netflix hadde OL-rettighetene


Anbefalte innlegg

 

 

IMO har TV2 levert et vesentlig bedre produkt enn NRK med masse spennende innslag, engasjerende kommentatorer samt en meget stødig nett-tv tjeneste som i likhet med NRK er gratis for alle.

 

 

Man kan si mye om TV2 sin dekning av OL på godt og på vondt, men at kommentatorene har vært noe høydepunkt kan du da ikke mene. Her har man gravd langt ned i sekken for å finne noen som har noe man kan kalle relevant erfaring for idretten de skal dekke. Når Dorthe Skappel kommenterer kunstløp er jeg overrasket at det ikke er Thomas og Harald som dekker hopprenn og Else koss Furuseth som dekker bobb.

 

Jeg tør fortsatt å påstå at flertallet av den norske befolkning ville foretrukket OL på NRK.

 

De valgte henne og en skal vi danse dommer fordi de har hver sin erfaring med henholdsvis isdans og vanlig dans

Isdans er jo en form for kunstløp , som også er en form for dans

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

lisensen :200 kr pr måned.

Tv2 : ukjent beløp per måned

Netflix uten OL 79 kr pr måed

Netflix med Ol ( antatt ) 799 pr måned

 

Hvor mye var det dere vil betale ?

 

Poenget er at alle skal ha muligheter til å kunne se OL uten å blakke seg helt , samtidig som det ikke skal være en tvungen betaling

 

Nettflix eller lignede tjenester er såpass nytt at ikke alle kan eller har muligheter til bruke det enda

 

Det blir jo heller ikke ekte tv hvis man ikke har direkte sendinger

Det vil jo heller ikke føles som ekte tv hvis programmene komme lenge etter at de har gått på vanlig tv

Og så er det en del type programmer som er minimum, litt avhengig hva man er vant med fra vanlig TV

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

 

 

Netflix er tv som det bør være

tv.nrk.no er tv som det bør være. Netflix tilbyr et annet produkt, men for all del la det ikke erstatte TV.

Nei. De sitter fremdeles fast i serie modellen sin med at alle episoder ikke er tilgjengelige samtidig. Det var grunnen til at jeg aldri så serier. Jeg orker ikke å vente ei uke på noe jeg da har glemt

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Nei. De sitter fremdeles fast i serie modellen sin med at alle episoder ikke er tilgjengelige samtidig. Det var grunnen til at jeg aldri så serier. Jeg orker ikke å vente ei uke på noe jeg da har glemt

Dette har med rettigheter å gjøre, ikke NRK's tekniske løsninger. Det er en sykdom som har infisert store deler av verden. Rettighetene selges i dag med regler som var tilpasset forrige årtusen og store krefter er i sving for å beholde det slik. Modernisering av politikk er farlige greier.

 

Se bare på GET og deres nye App som du kun kan bruke når den har kontakt med GET boksen din. Grunnen er at GET ikke har rettigheter til å vise deg det du har betalt for dersom du tilfeldigvis er ute på tur.

 

 

Forresten;

Jeg så i dag at det var reklame på betaltjenesten Sumo, altså både pose og sekk for TV2. Jeg hadde ikke tenkt å forlenge Sumo abbo. uansett, reklamen gjør meg bare enda mer sikker på akkurat det. Makalaust.

Lenke til kommentar

Her er oppskriften min til et reklamefritt OL: Registrer deg og få en gratis måned med TV2 Sumo, avbryt abonnementet umiddelbart så du ikke glemmer det til senere, du får uansett hele gratismåneden. Jobb med hodetelefoner når de verste unnasluntrerne hyler og tar seierspraten på jobben. Ikke les nettaviser på jobben. Se i opptak via Sumo appen på din Samsung TV etter jobb på hverdager og etter en treningstur i helga, spol over all reklamen.

 

Det er gratis, du jobber mer effektivt, blir sprekere, bruker mindre tid på TV og slipper å irritere deg over reklame.

 

Hjelp til selvhjelp, i stedet for all survinga folk er så glade i her inne.

Lenke til kommentar

Er Apeland idiot?

Netflix er en film og serie tjeneste, utifra det, så tror jeg nok man kan anta at folk har valgt tjenesten nettopp på grunn av hva slags innhold som leveres. Hadde netflix startet med sport, så hadde jeg sagt opp på dagen, da det er noe jeg ikke ønsker å finansiere.

Om noen starter en egen sports streaming tjeneste for en fast sum i måneden har jeg ikke noe problem med.

Lenke til kommentar

Da NRK hadde OL, hadde de egne OL kanaler på Internett. det har ikke TV2! kjøper du abonnement på tv2 sport får du tilgang til TV2's kanaler der sport vises. noen av kanalene er reklamefire, men ikke alle. øvelsene som vises på tv2, zebra og sportskanalen inneholder reklame. TV2 tilbyr ikke de samme sendingene reklamefritt.

 

Her er hva TV2 burde gjort: tilby en OL-pakke på Internett til engangspris. sørg for at alle øvelser kan sees reklamefritt. sørg for at ALT er i full HD. (TV2 sportskanalen sendes ikke i HD) sørg for at alt kan sees i reprise. sørg for at det finnes støtte til alle smart TVer. (det er det ikke per idag).

Lenke til kommentar

Hvis TV2 gjorde det og bare det, kan jeg ikke se at de skulle klart å tjene inn de millionene de investerer i OL-rettigheter + produksjon + teknisk pakke. Dette kunne derimot vært et fint tillegg til reklameinntektene på TV. Men de ville da mistet endel TV2 Sumo-inntekter.

Med den løsningen de har valgt i dag, vil en del av inntektene de trenger dekkes gjennom folk som velger å fortsette med TV2 Sumo-abonnement, og ytterligere en del fra de som glemmer å si opp TV2 Sumo. Vet ikke engang om jeg vil kalle det kynisk, for på ett eller annet vis må de tjene inn et antall millioner kroner som direkte konsekvens av dette ene OL.

 

Jeg har ikke innsyn på TV2s merinntekter som en direkte eller indirekte konsekvens av OL, men dette er et regnestykke som skal gå opp, ellers hadde ikke TV2 påtatt seg oppgaven. I såfall hadde NRK gjort det, og også NRK måtte brukt disse millionene som må hentes ett sted.

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke TV2 medregner reklamen sendt på sumo i budsjettet. Jeg leste en kommentar fra TV2 på det med å sende opptak av vanlige tv-serier på Sumo med reklame og da ble det fortalt at de ikke fikk noen inntekter fra dette. Uten at jeg vet noe sikkert vil jeg nesten tro at grunnen til at Sumo er gratis er for å promotere tjenesten, ikke fordi de tjener ytterligere på reklameinntektene der.

Lenke til kommentar

Nei, men de regner nok med noe ekstra inntekter fra de nye Sumo-abonnementene. Reklameinntektene på TV2-kanalene er nok heller ikke regnet med i sin helhet, da de ville hatt reklameinntekter uansett - bare lavere.

 

Dette er nok et med komplisert regnestykke enn jeg er i stand til å sette opp, men de skal nok ha en tydelig budsjettfordel for å i det hele tatt gidde å ta risikoen med å ta OL. Om så bare det at det skal kompensere for estimerte reduserte reklameinntekter mens folk så på NRK under NRKs OL-sendinger gikk.

Lenke til kommentar

Det er feil å si at man betaler TV2 ved å se reklamen. Alle platformer man kan se TV2 i Norge i dag, så betaler man en sum via Getl, Riks-TV osv for å ha dem i kanal pakken. Tydeligvis noen som har glemt Canal Digital Kabel som hadde en meget høylytt krangerl i media med TV2 for ca 1 år siden. Som var fordi TV2 ville ha mer betalt av CD for å vise de ekstra kanalene de ikke er pålagt å vise.

 

Den eneste gangen jeg betaler TV2 kun ved å se reklamen er på jobben under OL nå, da jeg bruker Sumo på første gratis måned, og stopper abonnentet før betalingen slår inn 1 minutt etter siste interissante øvelse i OL er over.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...