Gå til innhold

Beste flytilbud til Sør-Korea?


Anbefalte innlegg

Jeg skal treffe en veninne i Sør-Korea en gang i løp av 2014 men har ikke blitt enige om noen dato for dette enda. Jeg har sett for meg en gang i tidlig sommer en gang men dette blir gjerne bestemt av når man kan få de billigste flybillettene, og hvor få mellomlandinger man kan ha.

Planlagt oppholdstid er mellom 1-2 uker og oppholdet skal være i byen Daegu. Jeg reiser selv fra Bergen, men er rimelig sikker på at det ikke går noe direktefly herfra til Daegu. Det jeg tror blir det beste alternativet vil være mellomlanding i Nederland eller Tyskland og så til Seoul eller en annen Koreansk by for å så ta tog eller noe kollektivtransport til riktig by (dette kan vi ordne på egen hånd).

Er det noen som har noen erfaring om hva som er beste reisemetode å komme seg til Korea (helst maks 1 mellomlanding)?

 

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg planlegger å reise ned til korea rundt 15 juni for å treffe noen kjentfolk og delta på en musikkfestival. I fjor betalte jeg rundt 4000 for en tilbudsbilett med lufthansa. Jeg reiser fra stavanger og etter en rask sjekk har du 3 muligheter for å komme deg til korea også fra bergen. Du kan reise med british airways og stoppe i london, reise med lufthansa og stoppe i frankfurt, eller du kan reise med klm og stoppe i amsterdam. Prismessig pleier british airways å være dyrest, klm midten, og lufthansa billigst. Prisforskjellene er ikke så kjempestore. Det jeg anbefaler deg å gjøre er å melde deg opp på mailinglistene for tilbud så får du dem ii eposten din.

 

De pleier å komme med nye tilbud hver uke, men rullerer litt på hvor dem har tilbud. En uke er det gjerne sør-ameria, en annen midtøsten og så gjerne asia. Seoul pleier ofte å være en av byene de tilbyr reise til hvis de har en asia promotion, men ikke altid. Da er det bare å vente på neste tilbud:)

 

Fra europe tror jeg ikke du får noen direkteflighter til busan som er den nest største byen i korea og som ligger litt nærmere daegu. Det er uansett ikke noe særlig problem å komme seg til daegu fra seoul, det går lyntog som holder omlag 350 km/t mellom seoul og busan(alle tog stopper i daegu) 3 ganger i timen og som koster omlag 250 kroner.

 

Når du først reiser så langt som du gjør ville jeg prøvd å gjort litt mer utav turen enn å kun henge i daegu som ikke er enn sånn kjempe spennende by. Ta ett par dager i seoul/incheon og ett par dager i busan.

Lenke til kommentar

Etter my leting ser det ut som at Finnair tilbyr noen ganske alright flyvinger fra Bergen -> Helsinki -> Seoul

tur-retur for 6600,-

Tror ikke jeg klarer å finne noe bedre priser enn dette, med mindre det dukker opp noen tilbud fra andre selskap (tvilsomt) Høres dette fornuftig ut for dere som er litt mer erfarne reisere enn meg? :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...