Gå til innhold

Spørsmål rundt annonseblokkering


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Får blokkerings siden uansett om jeg har hukat av på disable på hw, tek og på alle sidene som jeg besøker..

 

Slik skal det ikke være. Ser du annonser etter at du har disablet nettlesertillegget?

 

Vi opplever at mange har andre nettlesertillegg installert som også blokkerer annonser. Eksempler på dette er Ghostery, Collusion, DoNotTrack, Avast, m.fl. Har du noen av disse installert?

Lenke til kommentar

Vi opplever at mange har andre nettlesertillegg installert som også blokkerer annonser. Eksempler på dette er Ghostery, Collusion, DoNotTrack, Avast, m.fl. Har du noen av disse installert?

 

Blokkerer de tilleggene der annonser da? Jeg trodde de bare blokkerte trackere. Eller fungerer annonsene deres som trackere også?

Lenke til kommentar

Har AVAST premium, får ikke sett sidene til Amobil lengre, irrierende egentlig :-(

Hva skal jeg gjøre ?

 

Under innstillinger finner du et valg for å skru av blokkering av webinnhold slik som annonser. Jeg husker dessverre ikke ordrett hva den heter. Det er denne innstillingen som hindrer annonsene å laste på Amobil.no, og gjør dermed at du heller ikke får se siden.

 

Blokkerer de tilleggene der annonser da? Jeg trodde de bare blokkerte trackere. Eller fungerer annonsene deres som trackere også?

 

Disse tilleggene blokkerer ikke bare trackere. De blokkerer også en annonselasting fra en rekke kilder, og er i praksis det samme som en litt mindre aggresiv adblock. Mange av tilleggene kan konfigureres slik at du åpner for annonselasting, men det er ikke alltid like enkelt å vite hvilke servere det må åpnes for. Et sted å starte er å åpne for Adtech som er vårt annonsesystem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser du annonser på sidene våre?

Hvis ikke: Er det forskjell om du surfer på 3G eller Wifi? Hvis du for eksempel ikke får opp annonser når du surfer på Wifi kan det tyde på at ting er sperret i nettverksbrannmuren.

 

Sjekk gjerne også om det er forskjeller mellom ulike nettlesere.

Lenke til kommentar

Ser du annonser på sidene våre?

Hvis ikke: Er det forskjell om du surfer på 3G eller Wifi? Hvis du for eksempel ikke får opp annonser når du surfer på Wifi kan det tyde på at ting er sperret i nettverksbrannmuren.

 

Sjekk gjerne også om det er forskjeller mellom ulike nettlesere.

siden fungerer problemfritt i chrome, så da er det safari, noen ideer om hva som kan gjøres ?

Lenke til kommentar

siden fungerer problemfritt i chrome, så da er det safari, noen ideer om hva som kan gjøres ?

Hei, du har ingen nettlesertillegg i Safari?

 

Hvis ikke må vi gjøre en innsats hos oss for å forsøke å reprodusere feilen. Det vi da trenger å vite er hvilken iPad du har og hvilken versjon av nettleseren du kjører. I tillegg må vi vite hvilke side du besøker når du får denne feilen.

 

Vil veldig gjerne komme til bunns i dette, så setter stor pris på all hjelp vi kan få her!

Lenke til kommentar

 

siden fungerer problemfritt i chrome, så da er det safari, noen ideer om hva som kan gjøres ?

Hei, du har ingen nettlesertillegg i Safari?

 

Hvis ikke må vi gjøre en innsats hos oss for å forsøke å reprodusere feilen. Det vi da trenger å vite er hvilken iPad du har og hvilken versjon av nettleseren du kjører. I tillegg må vi vite hvilke side du besøker når du får denne feilen.

 

Vil veldig gjerne komme til bunns i dette, så setter stor pris på all hjelp vi kan få her!

 

 

Ipad wifi 4th gen (retina versjonen litt usikker på om den kalles 3 eller 4th)

Hvilken versjon av safari vet jeg ikke hvor jeg finner, men IOS versjon er 6.1.3

En av sidene det dukker opp på:

http://www.hardware.no/artikler/test-fritz-powerline-530e/156743

 

Skjer og på teknofil, resten av sidene har jeg ikke forsøkt meg på

Endret av technicality
Lenke til kommentar

Dette er vel under kategorien sær oppførsel men jeg skrudde av IPv4 for og teste med rein IPv6 og det ser ut til og fungere som den reneste adblocker, dog oppfatter siden deres det også slik så jeg får ikke lest stort selv om dere har IPv6 støtte.

Det var en veldig interessant oppførsel ja. Nå er det vel fortsatt store deler av Internett som ikke fungerer spesielt bra om du kjører IPv6 only. Jeg er derfor litt usikker på om vi skal kalle dette en bug eller en konsekvens av spesielle innstillinger på klienten. I alle tilfeller skal du ha skryt for å ha testet dette, for det har ingen av oss tenkt på :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...