Gå til innhold

Spørsmål rundt annonseblokkering


Anbefalte innlegg

Jeg får opp hele artikkelen med annonser først. Men etter omtrent et sekund popper meldinga deres opp, der jeg må velge mellom annonser eller betaling. Og da forsvinner samtidig annonsene. Selv om jeg klikker "Skru på annonser" kommer de ikke tilbake igjen.

 

Feilen er den samme i Internet Explorer og Chrome. Har PC med Windows 7 og Symantec Endpoint Protection. Ingen adblocker er installert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pussig, nå fikk jeg nettopp opp melding om at artikler ikke vises fordi jeg visstnok blokkerer annonser. Men jeg blokkerer ikke annonser. I morges var det ikke noe problem, og jeg har ikke endret noen innstillinger i nettleser eller noe som helst annet.


Merk at jeg blokkerer alt Flash-innhold fra å kjøre automatisk i nettleseren med ClickToFlash-plugin, har gjort det i årevis, og at noe annet er uaktuelt. Har også en liten JavaScript blacklist, men den er ikke endret på måneder.



Har nullstilt og restartet Safari, og slettet alle cookies.



Edit 14:30: Ved nærmere undersøkelse ser problemet nå ut til å gjelde kun for mobilen.no

Endret av Newton
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

I går begynte jeg igjen å få pop-ups om at jeg må whiteliste for å kunne lese artikler. Dette har jeg allerede gjort, og har fungert utmerket lenge.
Men i går, uten noen forandring begynte jeg å få melding om det igjen.
Kan det ha med siste versjon av java å gjøre? Kom en oppdatering på det for noen dager siden.
Håper på raskt svar, da dette er meget plagsomt, og jeg har gjort alt for at det skal fungere

Lenke til kommentar

Da er det hvitelistingsfunksjonen i Adblock Plus for Opera som fortsatt ikke virker. Denne buggen har vært der en god stund, og er tydeligvis fortsatt ikke rettet. Dessverre er det ingen annen utvei enn å beholde Adblock Plus deaktivert eller benytte en annen nettleser så lenge hvitelistingsfunksjonen ikke fungerer som den skal.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...

Hei,

 

i den info-siden dere viser ved mistanke for adblock bør dere også opplyse om at folk som bruker NoScript (http://en.wikipedia.org/wiki/NoScript), må tillate adserver.adtech.de for at sidene vises. Tok meg en stund til å finne det ut...

 

Oppdatering: en annen artikkel trenger secserv.adtech.de, så det beste er sannsynligvis å tillate hele adtech.de.

Problemet er bare at tillatelsen gjelder for alle sider som bruker adtech.de til å servere reklamer..

 

Michal

Endret av mkaut
  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...