Gå til innhold

Spørsmål rundt annonseblokkering


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, nettet krympet ganske drastisk, egentlig overraskende mange av de store IT sitene samt mange av de store IT-gigantene som ble 404.

Det er faktisk ikke så mange år siden A-pressen, VG, m.fl. gjorde en fullskala test av IPv6, og det overrasker meg ikke at det fortsatt er mange som henger igjen. Det at våre egen leverandør av annonsesystem henger etter sier jo sitt.

 

Det er nok mer bare en observasjon enn en bugrapport.

Dere kan jo eventuelt bruke det til og riste litt i reklameleverandørene så de kommer seg over på IPv6.

Will do :-)

 

Blir dere sinte hvis jeg blokkerer reklamene? Dette må jeg kun gjøre fordi de er animerte.

Nei, vi blir ikke sinte på deg av den grunn, men du får ikke lest artiklene på Hardware.no og de andre nettsidene uten at annonsene vises. For kun kr. 39,- per måned får du både bannerfrie nettsider og tilgang Ekstra-artiklene. Første måned er gratis slik at du kan teste det ut før det koster deg noe.

Lenke til kommentar

Nei, vi blir ikke sinte på deg av den grunn, men du får ikke lest artiklene på Hardware.no og de andre nettsidene uten at annonsene vises.

Jo, jeg får lest artiklene på de andre nettsidene deres. Men det gir meg dårlig samvittighet og jeg sitter som på nåler. "Der kommer han frekkasen som bøller med blokkeringen," liksom. :p Det er uansett ikke noe alternativ å ha animerte reklamer, da lar jeg heller være å lese.
Lenke til kommentar

Og hvorfor jeg ikke får brukt ipaden min er fordi ? noen løsninger?

Hei, jeg har ingen forslag til løsninger enda, og derfor har jeg ventet med å svare deg. Når jeg kommer på jobb i morgen skal jeg forsøke å reprodusere feilen og se om det gir meg noen ideer om hva som kan være galt.

Lenke til kommentar

Det kan tyde på at du har ett eller annet på PC-en din som blokkerer ut annonsene våre.

Får du meldingen om blokkering når du besøker en artikkel?

 

Sent svar, men...

 

Det eneste jeg har av tillegg er Avast, Exif Viewer og Norsk bokmål ordliste. Avinstallering av Avast hjelper ikke (heller ikke etter reboot). Jeg får kun adblock-advarsel på teknofil.no

Lenke til kommentar

 

Og hvorfor jeg ikke får brukt ipaden min er fordi ?noen løsninger?

Jeg har testet på iPad her nå med samme versjon OS som deg. Her fungerer det utmerket både i Chrome og Safari. Har du mulighet til å gjøre en ny test i begge nettleserne?

Testet begge,samme problem, har nå forsøkt på tre forskjellige routere (wifi ipad så 3g kan jeg ikke teste) legger ved screenshots

post-279327-0-97620800-1392033960_thumb.jpg

post-279327-0-13340600-1392033974_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Testet begge,samme problem, har nå forsøkt på tre forskjellige routere (wifi ipad så 3g kan jeg ikke teste) legger ved screenshots

Sjekk "Innstillinger" -> "Safari". Har du et valg for "Ikke spor" der inne? Jeg har den ikke på min OS 6.1.3, men på en nyere iPad-versjon har jeg det valget, og det forhindrer en del annonser å laste.

Lenke til kommentar

Det eneste jeg har av tillegg er Avast, Exif Viewer og Norsk bokmål ordliste. Avinstallering av Avast hjelper ikke (heller ikke etter reboot). Jeg får kun adblock-advarsel på teknofil.no

Hvilken nettleser bruker du? Kan du sjekke om du har et valg for "Ikke sporing" under innstillinger som kan være skrudd på?

Lenke til kommentar

 

Testet begge,samme problem, har nå forsøkt på tre forskjellige routere (wifi ipad så 3g kan jeg ikke teste) legger ved screenshots

Sjekk "Innstillinger" -> "Safari". Har du et valg for "Ikke spor" der inne? Jeg har den ikke på min OS 6.1.3, men på en nyere iPad-versjon har jeg det valget, og det forhindrer en del annonser å laste.

 

Ikke sikker på hva du mener, finner ikke "ikke spor"

 

blokker popup vindu har jeg og forsøkt å skru av og på

post-279327-0-53870700-1392046602_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Ja, der er det iallefall ikke noe tvil om at det er noe på iPad-en eller i nettverket ditt som hindrer noen forespørsler å bli gjennomført. Du kan gjøre samme testen på en PC, mobil, e.l. som er tilknyttet samme Wifi-nett så får vi raskt verifisert om feilen ligger på maskinen eller på nettverks/router-nivå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...