Gå til innhold

Thief - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Kom med en tilbakemelding da ;)

 

De ville ikke svare på spørsmålet..

 

Hello!

As the title says, i'm wondering about how your policies are on unlocking games with VPN if it's released in another region (EU, US etc).
Let's have a example; i have bought Thief, and now that it's unlocked in the US, i want to play it since i already bought it, but i'm not in that region, what do i do? I use VPN.
What would the consequences of such actions be? Would the steam account be terminated (banned)?
Thanks for the great service, and great support.
Thank you for contacting Steam Support.
The Steam Support Team provides assistance with technical issues only.
We have confirmed that the ban on the account was applied legitimately and it cannot be removed.
Any future messages regarding the VAC ban on this account will be closed without a response.
If you choose to purchase a new copy of the VAC banned game(s), please create a new Steam account to register the game(s) on.
For more information on Valve's policies, please see the Steam Subscriber Agreement and the Rules of Steam Online Conduct:
Steam Subscriber Agreement
Rules of Steam Online Conduct
Valve Anti-Cheat System (VAC)
I've Been Banned
Forstår ikke hva dem mener med "We have confirmed that the ban on the account was applied legitimately and it cannot be removed."...
Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Heh, ser ut til at valve rett og slett leter etter stikkord, og siden det trigger på ordet "banned", så sendte den standard svaret for folk som klager over at kontoen er bannet. Ikke akkurat super kundeservice.

 

Dem har god kundeservice, så det var ganske overraskende..

Lenke til kommentar

 

Heh, ser ut til at valve rett og slett leter etter stikkord, og siden det trigger på ordet "banned", så sendte den standard svaret for folk som klager over at kontoen er bannet. Ikke akkurat super kundeservice.

Dem har god kundeservice, så det var ganske overraskende..

 

Det er et brudd på EULA/SSA, men de har ikke brydd seg med det så langt. Det blir som å gå på rødt lys ;)

 

A. Payment Authorization

You agree that you will not use IP proxying or other methods to disguise the place of your residence, whether to circumvent geographical restrictions on game content, to purchase at pricing not applicable to your geography, or for any other purpose. If you do this, we may terminate your access to your Account.

http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=2940539

 

http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=2939616&page=2

Endret av Orwandel
Lenke til kommentar

Må si at jeg virkelig liker Thief jeg. Nå har jeg aldri spilt de gamle så kan ikke uttale meg om hvordan det er i henhold til dem. Men jeg liker faktisk dette mer enn Dishonored, blant annet fordi jeg føler dette tvinger deg mye mer til å måtte spille stealthy, i Dishonored følte jeg liksom at det var så lett å drepe folk at jeg gjorde det hele tiden bare for å være sikker. Spiller på Medium og har slått av focus og slike ting, prøver å ha så lite hjelpemidler som mulig. Må også si at det Oser jo atmosfære av hele greia.

 

Dog et spørsmål, hvis det er noen her som har runnet spille enda. Er det en open ending? Altså kan man fortsette å spille det etter man har rundet det? Vil gjerne ha svar uten spoiler :)

 

Forøvrig ble jeg også overrasket over hvor utrolig godt det kjører. Har egentlig ikke recomended specs på pc'en, men jeg kjører fortsatt på ganske god grafikk og det går knirkefritt med konstant 60 fps.

Endret av Perrern
Lenke til kommentar

Jeg har nå ca 6 timer spilt, gjort 2-3 av hovedoppdragene og 1 sideoppdrag.

 

Pros:

Synes lysene ser fantastisk ut, fra fakler og lignende. Skyggen skaper så mye stemning i spillet.

Glemte å si at spillet ser veldig vakkert ut, jeg spiller på High og har vel 80-100 fps.

 

Cons:

Så langt har jeg hatt noen problemer når jeg skulle hoppe over rekkverk og det ble mange brukne bein før jeg fant ut at det var spacebar du skulle trykke på for å gå ned en stige.

Noen scener var bakgrunnslyden altfor høy slik at man ikke hørte hva de snakket om, veldig irriterende.

Jeg vet ikke helt hva som er "realistisk" men når du først bryter opp et vindu burde det ikke være åpent etterpå? Hvorfor må jeg bryte det opp igjen når jeg skal ut av huset?

AI er sånn grei nok.

 

Jeg spiller på custom/master og har ikke drept eller slått ned noen folk.

Har fått 1 på Ghost og 1 på Opportunist (0 på den siste husker ikke hva den het)

 

Går det ikke an å zoome ut/inn på minimap?

 

Ser på metascoren på Steam at spillet har fått en 69. Jeg ville nå kanskje gitt spillet 75 og 80 når de har fikset på ting og tang.

 

 

Edit:

Det er også samtaler mellom npc som overlapper hverandre til tider, veldig irriterende å høre på og når du beveger deg rundt i byen så vil du høre den samme samtalen om og om og omigjen. Blir litt slitsomt i lengden.

Endret av -Léon-
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Må si at jeg virkelig liker Thief jeg. Nå har jeg aldri spilt de gamle så kan ikke uttale meg om hvordan det er i henhold til dem. Men jeg liker faktisk dette mer enn Dishonored, blant annet fordi jeg føler dette tvinger deg mye mer til å måtte spille stealthy, i Dishonored følte jeg liksom at det var så lett å drepe folk at jeg gjorde det hele tiden bare for å være sikker. Spiller på Medium og har slått av focus og slike ting, prøver å ha så lite hjelpemidler som mulig. Må også si at det Oser jo atmosfære av hele greia.

 

Dog et spørsmål, hvis det er noen her som har runnet spille enda. Er det en open ending? Altså kan man fortsette å spille det etter man har rundet det? Vil gjerne ha svar uten spoiler :)

 

Forøvrig ble jeg også overrasket over hvor utrolig godt det kjører. Har egentlig ikke recomended specs på pc'en, men jeg kjører fortsatt på ganske god grafikk og det går knirkefritt med konstant 60 fps.

Ja du får fortsette spillet når du har runda det, og du har mulighet å spille alle story missions og side quests om igjen så mange ganger du bare vil :)

Lenke til kommentar

Chapter 5, definitivt det beste så langt. Elsket det.

 

 

Ja du får fortsette spillet når du har runda det, og du har mulighet å spille alle story missions og side quests om igjen så mange ganger du bare vil :)

 

 

 

Må man gå rundt og finne dem på kartet, eller kan man gå inn i menyen og spille dem derfra? Synes nemlig det er litt rotete å finne frem i byen. Savner en fast travel til alle bydelene.

Lenke til kommentar

Man må gå rundt og finne dem på kartet, ihvertfall så vidt jeg vet.

 

Jeg må ærlig si at jeg gledet meg stort til dette spillet. Jeg har spilt de tre originale spillene og likte dem godt. Jeg synes det finnes for få Stealth spill, og Thief er et godt tillegg til de som finnes. Det er noen ting med spillet som ikke er helt bra, men alle disse er overkommelige, og om man liker resten av spilelt så kan man lett overse disse tingene.

Jeg må ærlig si at jeg liker Dishonored bedre, da man har større frihet til å løpe på hustak og finne alternative måter å snike seg rundt på, men Thief har, på tross av litt railroading her og der, klart dette tålelig bra. Jeg liker spesielt hvordan man kan tilpasse spillets vanskelighetsgrad ved å fjerne og legge til ting, som minimap, focus, light gem osv.

 

Også liker jeg det faktum at å få Ghost tittelen er vanskelig og tar tid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Må man gå rundt og finne dem på kartet, eller kan man gå inn i menyen og spille dem derfra? Synes nemlig det er litt rotete å finne frem i byen. Savner en fast travel til alle bydelene.

Det ser ut som du kan gå inn på challenge eller noe i menyen og spille brettene du har tatt tidligere. Jeg har ikke prøvd den enda, men så de brettene jeg hadde unlocket lå der inne.

 

Synes dette spillet får litt streng kritikk fra noen anmeldelser. Det er ikke perfekt og har sine feil, men det er faktisk ganske morsomt å spille.

Lenke til kommentar

Jeg har vel spilt dette i rundt 5timer nå og kan ikke si jeg er helt overbevist altså...

 

Ble ganske tidlig møkklei av å løpe frem og tilbake igjennom de samme kronglete gatene for å komme til forskjellige oppdrag. Omgivelsene er alt for kjedlige og ensformige etter min mening, og det gjør det ekstra kjipt når man må løpe igjennom de samme stedene flere ganger. At man må kjøpe wrench, razor og wire cutter hos vendor skjønte ikke jeg, så gikk forbi flere oppdrag der jeg ikke kunne få tak i alt bare fordi jeg ikke hadde disse. Ikke aktuelt å replaye disse oppdragene nå som jeg har verktøyene for så morsomme var de ikke.

 

Ofte ser du en "vei" til ett vindu eller ett eller annet, hvor du blir "inspirert" til å utforske bare for etter mye knoting, finner frem til en kiste eller eske med 6g...

 

Ideelt sett ville jeg spille dette uten objective marker, men det fant jeg ut var mer frustrerende enn givende da det er tilnærmet ingenting i byen til å hjelpe deg å navigere med. Dishonored var vanvittig mye bedre på dette punktet. Der spilte jeg hele spillet uten marker og det føltes alltid givende å finne frem selv, ved hjelp av skilt og kart osv. Spillet er mer lineært enn det har godt av å være.

 

Sekvensene der du klatrer langs rør og lignende virker veldig tafatte og påklistrede, bare for å få deg til å bruke mer tid.

 

Historien hadde kunne overskygget mye av dette, da som regel en god/interessant story alltid gir masse plusspoeng hos meg, men sålangt er jeg bare såvidt nysgjerrig på hvor dette bærer, og ikke i nærhetn av nok til at jeg har veldig lyst til å fortsette å spille.

 

Nå ser nok dette ut som totalslakt fra min side, men noen ting trekker opp. Stemningen er tidvis bortimot fantastisk (desverre ikke ofte nok). Grafikken er også stort sett hærlig (pc alt på max). Noen av sideoppdragene sålangt har vært underholdende.

 

MEN alt i alt har Thief sålangt vært mer frustrasjon og kjedsomhet enn noe annet for min del. Jeg syns det er rettferdig og sammenligne spillet med Dishonored da spillene byr på utrolig mye av det samme, og mener det Dishonored byr på er mye bedre, og det har også mer å tilby enn Thief.

 

Man skulle ikke tro at å være en mestertyv kunne være så lite givende. Får se om jeg bare legger det bort eller gir det en sjangse til, om hovedoppdragene tar seg opp er det det eneste som kan gjøre at jeg gidder fullføre dette nå...

 

EDIT: Man kan vel lure på hvorfor jeg har spilt i hele 5 timer om jeg misliker spillet så mye, men det er enkelt og greit fordi jeg er ofte ganske tilgivende, og velger ofte å tro at det tar seg opp etterhvert, noe som ofte har stemt for min del. Disse 5 timene har heller ikke vært utelukkende kjipe, men veggen av tekst er vel totalfølelsen jeg sitter igjen med etter å spilt denne tiden.

Endret av NrNine
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...