Gå til innhold

Den store tråden om HTC One M8 (2014)


Anbefalte innlegg

 

Herregud, hvis kamera appen crashet hver gang man skulle filme ville vi jo hørt om det. Det er åpenbart noen andre variabler i spill.

Aldri sagt noe annet, men det er tilfellet for dette eksemplaret. Kan jo hende noen andre er plaget med det samme. Sambo leverer den vel inn hvis problemet vedvarer.

 

 

Jeg opplevde en konflikt mellom LastPass Manager og kamera-appen. Måtte legge kamera-appen i en blacklist slik at LastPass servicen ikke bryr seg om den. Kan være noe i samme duren, en app som prøver å fylle ut/integrere seg mot andre apper.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vagt nysjerrig på hva folk føler rundt kamera her. Fornøyde til mobil å være, eller er det krise på bygda?

 

Jeg har nok mer lyst på M8 enn Z2 på grunn av design og byggekvalitet, men jeg antar kamerabiten plager meg bare litt. Jeg har jo speilrefleks til seriøse bilder, men vil allikevel ha noe som ikke er helt krise. Nåværende telefon er faktisk skikkelig ille (Xperia Z Ultra, 8 mpixel med horribel optikk).

 

Det er vel egentlig det eneste jeg er noe usikker på - dette med kamerakvalitet til f.eks instagram. Vil jo ha noe som ser ganske ok ut. La meg legge til der at en Iphone for eksempel tar helt strålende bilde - og om M8 er i nærheten er det jo gull.

Lenke til kommentar

Jeg eier en one m8 og syns kamera kvaliteten er god. Jeg blåser ikke bildene opp på en 50" skjerm eller bryr meg så særlig om hvordan de ser ut på min 28" 1,4k oppløsningskjerm.

Bildene er gode nok til en mobil å være. Til instagram og snapchat er de gull verdt

Lenke til kommentar

Vagt nysjerrig på hva folk føler rundt kamera her. Fornøyde til mobil å være, eller er det krise på bygda?

 

Jeg er fornøyd. Gode bilder uansett lys som kan postes på FB, Snapchat, Insta osv. Tar bilder i alle slags forhold, og den er god i mørke rom f.eks barer. Har til gode å se i stort format på pc o.l. Veldig rask lukkertid som er en fordel når man skal ta et kjap bilde når man driver med noe sosialt.

Lenke til kommentar

Moro i sted:

Plutselig hadde jeg ikke mobildata, prøvde de vanlige triksa uten at noe hjalp.

Gikk til slutt inn på apninnstillinger, og finner at den faktisk har sletta oppsettet mitt...

Så fort jeg la det inn på nytt (har Hello, vink adjø til alle autooppsetta), kom mobildata med en gang.

 

Litt upraktisk når det skjedde , da jeg satt i bilen og skulle sjekke Maps for veibeskrivelse i ukjent terreng. Takk snille folk på gata, person nummer to jeg spurte sendte meg faktisk i riktig retning..

 

Ellers temmelig fornøyd, fb-appen henger seg litt nå og da uten at det er noe krise å snakke om

Lenke til kommentar

Bildene er gode nok til en mobil å være. Til instagram og snapchat er de gull verdt

 

Håper du ikke er av denne typen som synes selfies er kult på sosiale medier da: http://www.vg.no/forbruker/helse/eksperter-hevder-selfies-kan-vaere-tegn-paa-lidelse/a/10139658/

 

Men nei, kameraet på HTC One M8 er ikke god nok til å være på en mobil når man ser på hvor mye bedre andre kameraer på en vanlig mobil er i dag.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

 

Bildene er gode nok til en mobil å være. Til instagram og snapchat er de gull verdt

 

Håper du ikke er av denne typen som synes selfies er kult på sosiale medier da: http://www.vg.no/forbruker/helse/eksperter-hevder-selfies-kan-vaere-tegn-paa-lidelse/a/10139658/

 

Men nei, kameraet på HTC One M8 er ikke god nok til å være på en mobil når man ser på hvor mye bedre andre kameraer på en vanlig mobil er i dag.

 

Min mening:

 

Mobil bilder blir tatt med mobil og vises på en mobilskjerm. Til dette formålet er kameraet mer en godt nok. Bildene ser bra ut på skjermen min.

 

Til informasjon så er jeg ikke fan av "selfies", men snapchat blir brukt til dette til tider.

Når det skal sies så er frontkameraet på HTC One M8 bedre enn de aller fleste andre front kameraer.

"Selfies" blir mest tatt med frontkameraet.

Lenke til kommentar

 

 

Bildene er gode nok til en mobil å være. Til instagram og snapchat er de gull verdt

 

Håper du ikke er av denne typen som synes selfies er kult på sosiale medier da: http://www.vg.no/forbruker/helse/eksperter-hevder-selfies-kan-vaere-tegn-paa-lidelse/a/10139658/

 

Men nei, kameraet på HTC One M8 er ikke god nok til å være på en mobil når man ser på hvor mye bedre andre kameraer på en vanlig mobil er i dag.

 

Min mening:

 

Mobil bilder blir tatt med mobil og vises på en mobilskjerm. Til dette formålet er kameraet mer en godt nok. Bildene ser bra ut på skjermen min.

 

Til informasjon så er jeg ikke fan av "selfies", men snapchat blir brukt til dette til tider.

Når det skal sies så er frontkameraet på HTC One M8 bedre enn de aller fleste andre front kameraer.

"Selfies" blir mest tatt med frontkameraet.

 

 

Det var det jeg mere tenke på at folk bruker frontkameraet til sosiale medier ganske mye hvor selfies kommer inn i bildet. HTC One M8 er jo verdens første telefon med høyere oppløsning på frontkameraet enn det hovedkameraet har, lol.

 

Ja mulig at bildene tatt med HTC One M8 ser ok ut på skjermen på HTC One M8, men hvem ser kun på bildene på en mobilskjerm?

 

Alle bilder jeg tar vare på blir flyttet over til min datamaskin. Og det er her man ser på hvor dårlig kameraet på HTC One M8 er.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Av de tester jeg har lest om M8 vs Z2 så er det at Z2 er litt bedre på spesifikasjoner, men de fleste foretrekker M8.

 

"For us, the Sony is just a bit too awkward to handle, the M8 a more desirable phone to own and use on a daily basis. For that reason we’re giving the overall nod to the HTC."

Lenke til kommentar

generelt tar M8n bedre bilder en min S5... spesielt i dårlig lys. s5n blir bare blurry uten like.. Test selv i butikkene. beveg hånden sakte mens dere tar bilder. M8n får mye bedre biler. Mulig S5n tar bedre bilder hvis man står helt i ro.. eller legger mobilen på noe.. men hvem bruker vell mobilen til å ta bilder hvis man har tid til dette...

Lenke til kommentar

Vurderer å kjøpe M8 til sommeren når den både blir billigere og jeg får litt ekstra penger! :) Eneste som får meg til å nøle er kamera. Hvordan synes folket det er?

 

Ser jo også disse ryktene om Prime modellen, når tror dere den blir lansert og i hviket prissjikte?

Folk har forskjellige preferanser, for meg er kamera så viktig at kamerakvaliteten på mobilkamera er uviktig. Fordi mobilkamera ikke leverer godt nok på noen telefoner. Til fjas fungerer kameraet på m8 godt nok. Bruker du mobilkameraet som erstatning for kompaktkamera og bruker bildene aktiv til utskrift eller seriøst på pc da finnes det mobiler med bedre kamera.

Lenke til kommentar

EN ting jeg misliker med denne telefonen. Knappen for å åpne telefonen på toppen er følsom.

Hvis jeg bruker den uten gummicoveret som fulgte med har jeg trøbbel med at den åpnes, og jeg slår diverse nr. ufrivillig. Når jeg tar opp telefonen har jeg ofte "forsøkt å ringe" rare nr, og får beskjed om at dette ikke er et nødnummer.

Dette kan jo unngås ved å bruke gummicoveret, som gjør knappen mindre tilgjengelig, men da er telefonen nesten umulig å få ned/opp av lommen.

Er det noen mer dyptgående låsing som kan ordnes så den kan brukes uten gummicoveret?

Ellers er det jo en super telefon som jeg er blitt glad i.

Nå har jeg faktisk gått tilbake til min Z1 Compact for å ha bekvemmelig lommebruk.

Den har også knappen for påslag smart plassert for å unngå ufrivillig påslag i lommen.

Lenke til kommentar

 

Er du her fremdeles? Jeg tror ikke vi har behov for folk som kommer for å fortelle oss hvor dårlig valg vi har gjort.

Vindicator ha trolla forumet i mange år, noe forandrer seg ikke. Har sikkert ikke påvirkning ellers i livet.

 

Å si at kameraet er dårlig på HTC One M8 er ikke å trolle når alle tester sier at kameraet er dårlig. Selv Sony XPERIA Z2 gjør det jo bedre i mørke omgivelser under kameradelen.

Lenke til kommentar

 

 

Er du her fremdeles? Jeg tror ikke vi har behov for folk som kommer for å fortelle oss hvor dårlig valg vi har gjort.

Vindicator ha trolla forumet i mange år, noe forandrer seg ikke. Har sikkert ikke påvirkning ellers i livet.

 

Å si at kameraet er dårlig på HTC One M8 er ikke å trolle når alle tester sier at kameraet er dårlig. Selv Sony XPERIA Z2 gjør det jo bedre i mørke omgivelser under kameradelen.

 

 

Man kan lese tester opp og i mente, og danne seg en mening ut fra det. Eller man kan høre på dem som faktisk eier telefonen og bruker den daglig.

 

Jeg bruker telefonen daglig, tar mye bilder av ungene som aldri klarer å stå stille, og jeg er fornøyd med kameraet.

 

Oppløsningen på kameraet gjør at det selvsagt vil tape de aller fleste syntetiske tester, og detaljrikdommen vil være dårligere. Det er uansett ikke noe problem for de dagligdagse bildene man knipser av unger, restaurantbesøk, ++++. At du mener du vet bedre ut fra alle testene du har lest, får være din mening. Kameraet er uansett langt fra så dårlig som du prøver å få det til å fremstå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som har problemer med Tv2 Sumo?

Får beskjed om at det er noe i veien med rettighetene og at telefonen evt. kan være rootet (noe den ikke er). Får kun til å se enkelte kanaler og programmer.

Support på Sumo mente at telefonen kjørte med ART og at det kunne være problemet, men den kjører med standard DALVIK.

 

Noen som har løsningen på problemet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...