Gå til innhold

Den store tråden om HTC One M8 (2014)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er du her fremdeles? Jeg tror ikke vi har behov for folk som kommer for å fortelle oss hvor dårlig valg vi har gjort.

 

Er du her fremdeles og klager på at jeg linker til en test som er public til alle?

 

Og hvor har jeg sagt at HTC One M8 var dårlig valg i det jeg sa?

 

Jeg sa at i følge GSMArena så ble HTC One M8 banket av Galaxy S5 i den testen.

 

Så om du ikke tåler at folk linker til tester som er mellom HTC One M8 og andre telefoner, så burde du kanskje ta deg en pause i fra internett?

Lenke til kommentar

Kan de som har telefonen sjekke om høyttaler grillen ligger i ett med skjermen eller om den stikker opp over skjermen, eller om skjermen stikker opp over høyttaler grillene?

 

 

Min ligger i ett med skjermen. Noe som jeg vil tro er meningen:-)

 

Ellers vil jeg si at batteribruken imponerer. Ingen problem med å holde en hel dag med tung bruk.

Lenke til kommentar

Siden Telenor sendte meg nytt micro-sim i stedet for nano-sim klippet jeg det til og slipte det ned litt slik at det passet, men det er nok best å bruke et som er ferdig kutta fra operatøren.

 

Nano-sim er litt tynnere enn vanlig og micro, slik at det ikke holder å bare klippe kantene, man må også slipe bort ca 0,09 mm av tykkelsen.

 

EDIT: Det lønner seg forøvrig å bruke veldig fint sandpapir. Jeg hadde bare noe 120 grain tilgjengelig, og det var bare 3-4 sveip så hadde jeg pusset meg inn til chipen.

brukte bare en vanlig fil. Lett å plane simkortet da
Lenke til kommentar

Etter noen ukers bruk er jeg fortsatt veldig fornøyd. Jeg er i alle fall veldig glad for at jeg ikke røk på en ny Galaxy.

 

Det er dog et par ting som irriterer veldig:

- Stadig vekk låser skjermen seg opp i lommen. Skjermen er så følsom at den plukker opp impulser fra låret når skjermen ligger innover.

- Landskapsmodus + trykk på volumknapp fungerer aldri når man trenger kjapp tilgang til kameraet.

- Blir ikke komfortabel med plassering av av/på knappen.

 

 

Jeg hadde også problem under en løpetur med at den mistet GPS-lås endel ganger. Da dette var i kupert terreng kan man kanskje ikke forvente allverdens, men andre telefoner klarer å holde lås hele løypa. Har dog bare tatt denne runden 1 gang, så kan ha vært andre faktorer som spilte inn. Været var i alle fall strålende.

 

EDIT: Og bildene er OK. Langt fra veldig bra, men fungerer greit. Veldig dårlig detaljnivå i godt lys, spesielt i settinger med mye små detaljer som hår, skog, gress etc. Det er greit nok til et mobilkamera, men hadde gjerne sett at de var bedre spesielt med tanke på at dette er en forholdsvis dyr gadget.

Endret av Igniztion
Lenke til kommentar

Uten å ha prøvd Z2 ville jeg kjøpt den igjen ja. Liker den mye bedre enn S5.

 

Ville nok ventet til jeg får testet Z2 om jeg hadde hatt muligheten.

 

Skjermen er i alle fall strålende. Byggekvaliteten er også meget bra, men har sett noen klager på at volumknappen er litt løs. Den sitter som støpt på min, men det er en bitteliten forhøyning mellom høyttalergrillen og skjermen nede i høyre hjørne, der det burde vært flatt slik som resten av skjøten.

Lenke til kommentar

 

 

Det er dog et par ting som irriterer veldig:

- Stadig vekk låser skjermen seg opp i lommen. Skjermen er så følsom at den plukker opp impulser fra låret når skjermen ligger innover.

- Landskapsmodus + trykk på volumknapp fungerer aldri når man trenger kjapp tilgang til kameraet.

- Blir ikke komfortabel med plassering av av/på knappen.

 

Måtte sette opp sånn mønster lås fordi den låste seg opp ofte når den ligger i lommen. Er enig i at skjermen er følsom, tar sin tid å venne til.

 

Landskapsmodus + volumknapp fungerer for meg. Aldri hatt problemer med denne.

 

Men du trenger jo ikke bli komfortabel med den? Du dobble tapper bare på skjermen så er den på. Double tap igjen så går den av..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...