Gå til innhold

Den store tråden om HTC One M8 (2014)


Anbefalte innlegg

Må få skryte litt av batteritiden på denne telefonen. Jeg har fortsatt til gode å tømme batteriet i løpet av en dag. Jeg var nede på 5% etter en 18 timersdag med vanlig bruk på dagtid og masse bilder + untappd aktivitet på kvelden, men extreme power saving reddet den siste timen så jeg hadde fortsatt 5% da jeg kom hjem.

 

Jeg har på Blinkfeed, Google Now, Location History, Location Sharing, 6 forskjellige sosiale nettverk med push meldinger, GPS, Wifi, Bluetooth når jeg kjører bil eller trener. Spiller litt, ser litt videoklipp, tar endel bilder av ungene etc.

 

En helt ny verden i forhold til Galaxy S3

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Slikent, for å bruke et grusomt dialektord fra der jeg kommer fra:

Bilde (Prøvde å legge bildet til i tråden, men det funker ikke)

Jeg har en ordentlig kamera jeg tar ordentlige bilder med.

 

På min PC skjerm så ser ikke bildet serlig bra ut. Bildet mangler mye detaljer som andre smarttelefoner klarer å få frem.

 

 

Så du har tatt flere andre bilder i akkurat samme settingen med andre telefoner.

Siden du mener at det mangler detaljer som andre mobiler hadde fått frem?

Lenke til kommentar

 

 

Slikent, for å bruke et grusomt dialektord fra der jeg kommer fra:

Bilde (Prøvde å legge bildet til i tråden, men det funker ikke)

Jeg har en ordentlig kamera jeg tar ordentlige bilder med.

 

På min PC skjerm så ser ikke bildet serlig bra ut. Bildet mangler mye detaljer som andre smarttelefoner klarer å få frem.

 

 

Så du har tatt flere andre bilder i akkurat samme settingen med andre telefoner.

Siden du mener at det mangler detaljer som andre mobiler hadde fått frem?

 

 

Man trenger ikke å ta bilder i akkurat samme settingen med andre telefoner for å se at detaljene på det bildet er fattig.

 

Jeg skal linke til noen bilder som jeg har tatt med min Samsung Galaxy S4 tidligere (i en spoiler) for å vise deg på hva jeg snakker om når det kommer til kvalitet og detaljer.

 

 

 

20130517_180636.jpg

 

20130517_180734.jpg

 

20130519_170303.jpg

 

20130621_153856.jpg

 

20130621_154401.jpg

 

20130621_161617.jpg

 

20130624_221908_Richtone%28HDR%29.jpg

 

 

 

Man trenger ikke å være noen rakettforsker for å se at disse bildene her utklasserer HTC One M8 sitt kamera ganske brutalt i lyse omgivelser :) .

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

De bildene er tatt i HELT andre lyssituasjoner, og krever ikke et godt kamera i det hele tatt, alt det krever er at du holder det rolig og har mange megapiksler. Hvis du tror det kreves et godt kamera for å ta slike bilder burde du lese litt mer om fotografi.

 

Jeg har tilgode å se et bilde tatt med HTC One M8 i like lyse forhold som kommer i nærheten av kvaliteten man får ut av Galaxy S4 / S5.

Lenke til kommentar

Det er fordi det har færre megapiksler. JEG har til gode å se noen bilder fra en Galaxy-telefon som ser så bra ut på i dårlige lysforhold.

 

Si meg, har du en HTC telefon? Hva gjør du i denne tråden? Du har en telefon i signaturen din, og snakker om en annen. Hvis du bare er her for å snakke ned HTC One, så ser jeg helst at du stikker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er fordi det har færre megapiksler. JEG har til gode å se noen bilder fra en Galaxy-telefon som ser så bra ut på i dårlige lysforhold.

 

Si meg, har du en HTC telefon? Hva gjør du i denne tråden? Du har en telefon i signaturen din, og snakker om en annen. Hvis du bare er her for å snakke ned HTC One, så ser jeg helst at du stikker.

 

Ikke bli sur fordi folk krittiserer HTC One M8 sitt kamera når den gjør det så dårlig i forhold til andre. Og må jeg eie en HTC One M8 før jeg kan si noe om kvaliteten på bildene den tar?

 

Men det er jo ganske artig at dere ikke bryr dere så mye om den enorme kvalitetsforskjellen mellom HTC One M8 og Galaxy S4 / S5 sitt kamera i lyse forhold men samtidig bryr dere så mye om at kvaliteten i fra HTC One M8 sitt kamera gir litt bedre kvalitet enn det GalaxyS4 / S5 gir i mørke omgivelser.

 

Om kvaliteten i lyse omgivelser ikke er så viktige for dere, så er kvaliteten i de mørke omgivelsene like uviktige for oss da.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Jeg har den gamle HTC one, og den tar glimrende bilder....så lenge de vises på tlf.

 

Har også en Lumia 1020 og når det kommer til å vise bildene på større skjerm er forskjellen meget påtakende. Forskjellen er enorm til Nokias fordel, så jeg lurer på hvor mye bedre kamera den nye M8 har i forhold til M7?

Lenke til kommentar

Vurderer å kjøpe denne, men da lurer jeg på hvor flinke HTC er med oppdateringer? Er en evighet siden jeg har hatt HTC.

 

Hadde M7, og den kom med 4.1.2 når jeg kjøpte den. Fikk 4.2, 4.3 og trur HTC var en av de første til å slippe KK til den.

Har ingen tvil om at HTC kommer til å følge opp M8 med raske oppdateringer i 2 år.

 

Sitter i dag med en LG G2, og kjenner jeg får mer og mer lyst på HTC igjen, men lovet meg selv å vente til Z2, G3 og Oneplus One er ute før jeg handler.

 

Egentlig veldig fornøyd med G2 bortsett fra en rævva speaker, og denne glossy plastic fantastic følelsen. Batteriet er utrolig bra, og skjermen er fantastisk. Men custom builds\mod community er en stor nedtur i forhold til M7.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...