Gå til innhold

Sony Z1 Compact


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har hatt en del samtaler som har blitt brutt. To samtaler i dag og begge ble brutt etter ei stund. Tlf. eller operatør (Talkmore)? Flere som har hatt samme problemet?

Mitt innlegg (#260) i denne tråden, jeg har problemer med både dekning og WIFI dekning. Det er veldig ofte jeg ser 0 dekning og rødt kryss oppe i hjørnet.

 

Idag skulle jeg kjøpe docking samt flipcover. Stakk innom Elkjøp, den eneste dockingen de hadde var fra en mobil som ble levert på reklamasjon, fikk den litt billigere men fikk selvfølgelig ikke med utskiftbar "innsats" så man får satt mobilen i docking med deksel/flipcover.

 

Kikket på "Krussel" flipcover, men syns telefonen ble altfor tykk med dette, samt så syns jeg byggekvaliteten på flipcoveret ikke var særlig god med tanke på prisen. Det er heller ikke magnet på fronten av flipcoveret. Så det blir nok å vente og se om jeg finner ett bedre flipcover.

Lenke til kommentar

Har hatt det samme problemet med SE Active. Dekningen forsvant plutselig, og samtalen ble brutt. Brukte da operatøren Telenor. Synes dekningen på Compacten også varierer, gjerne fra samme sted fra dag til dag...

Det at dekningen varierer skyldes som regel trafikkmengden, dersom kapasiteten i nærmeste basestasjon er "oppbrukt" vil en bli linket til neste, og denne kan kanskje ligge mer ugunstig til eller lengre vekk.

Årsaken til brudte samtaler kan være at en kjører for høgt nett, altså at tlf. er innstillet for både 2-3-4G.

Er dette et vedvarende problem med brudte samtaler så vil jeg anbefale å tvangstyre 2G for samtalebruk.

Lenke til kommentar

Idag skulle jeg kjøpe docking samt flipcover. Stakk innom Elkjøp, den eneste dockingen de hadde var fra en mobil som ble levert på reklamasjon, fikk den litt billigere men fikk selvfølgelig ikke med utskiftbar "innsats" så man får satt mobilen i docking med deksel/flipcover.

 

Bare ta av denne innsatsen (adapteret) og tilpass bredden med f.eks noen små pappbiter eller annet høvelig materiele. Vil også anbefale å "bygge opp" bunnflaten med tilsvarende pappbiter slik at tlf. ikke står og vipper sidelengs.

Benyttet selv denne løsningen slik at jeg kan også bruke docken for Ultra til Compacten. Slik kan også ev. docken til Z1 tilpasses, og antakelig også de nye som ble presentert nå.

Lenke til kommentar

Det at dekningen varierer skyldes som regel trafikkmengden, dersom kapasiteten i nærmeste basestasjon er "oppbrukt" vil en bli linket til neste, og denne kan kanskje ligge mer ugunstig til eller lengre vekk.

Årsaken til brudte samtaler kan være at en kjører for høgt nett, altså at tlf. er innstillet for både 2-3-4G.

Er dette et vedvarende problem med brudte samtaler så vil jeg anbefale å tvangstyre 2G for samtalebruk.

Sånn til info, samtaler går aldri på 4g/lte. Det støttes ikke av lte standarden.
Lenke til kommentar

 

Er dette et vedvarende problem med brudte samtaler så vil jeg anbefale å tvangstyre 2G for samtalebruk.

Sånn til info, samtaler går aldri på 4g/lte. Det støttes ikke av lte standarden.

 

Nei det er jeg klar over, men er tlf. åpen for alle nettverk så vil den i ymse tilfeller søke 3-4G og da kutter den ev. pågående samtale. Søking/forbindelse med nettverket er en konstant pågående affære.

Lenke til kommentar

Knallbra batteritid. Gikk på 10 timers skitur på søndag med garmin pulsbelte (ANT+) tilkoblet Endomondo app. Hadde ikke på mobildata. Brukte Staminamode og lot bare Endomonodo og ANT+app være på. Stålende fornøyd etter turen, fortsatt 45% igjen med batteri.

 

Hvordan koblet du opp beltet? Fikk det ikke til når jeg prøvde. Må man ha abonnement også (vet man trenger det for å se pulssoner, men usikker på om det trengs for å bare se pulsen), eller holder det å ha pro-versjonen av appen?

Lenke til kommentar

Jeg buker pro-versjonen, får inn pulsbeltet.

Endomondo --> Tilbehørsinnstillinger --> Koble til sensorer (huk av på koble til automatisk) :)

 

Du må ikke stille på noen andre innstillinger først? Eller gjøre noe med beltet? Har prøvd det samme, men står bare at den "søker systeminnstillinger". Gjør dette lenge, uten at det skjer noe mer enn det..

Lenke til kommentar

 

Jeg buker pro-versjonen, får inn pulsbeltet.

Endomondo --> Tilbehørsinnstillinger --> Koble til sensorer (huk av på koble til automatisk) :)

 

Du må ikke stille på noen andre innstillinger først? Eller gjøre noe med beltet? Har prøvd det samme, men står bare at den "søker systeminnstillinger". Gjør dette lenge, uten at det skjer noe mer enn det..

 

Du må laste ned appen "Ant+ Plugin" først. Beklager, glemte å nevne det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...