Gå til innhold

Sony Z1 Compact


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Takk for det! Skal prøves ut i dag..

 

Men har et spørsmål til: Hvordan kan jeg skifte mellom de forskjellige modusene på kameraet? Finner det ingen steder :/

http://www-support-downloads.sonymobile.com/d5503/userguide_NO_D5503_1_Android4.3.pdf

side 71 tast 7

side 73 Generelle kamerainnstillinger

Såpass har jeg skjønt;) Tenker mer på der jeg velger nattmodus, portrett, landskap osv manuelt, og ikke på autofunksjonen.

Lenke til kommentar

Har et spørsmål her.

 

Har fått connecta Sony z1 compact med ps3en, slik at jeg kan gå i mappene og kjøre filmer fra mobilen og til tven.

Det jeg lurer på er hvordan jeg skal få subtitles til å fungere ?

Lasta ned vanlig srt subtitle til filmen og de ligger i samme mappe på mobilen, men når jeg spiller igang filmen på ps3en og tven, så kommer det ikke noe subtitle.

 

Noen forslag ?

Lenke til kommentar

 

 

Takk for det! Skal prøves ut i dag..

 

Men har et spørsmål til: Hvordan kan jeg skifte mellom de forskjellige modusene på kameraet? Finner det ingen steder :/

http://www-support-downloads.sonymobile.com/d5503/userguide_NO_D5503_1_Android4.3.pdf

side 71 tast 7

side 73 Generelle kamerainnstillinger

Såpass har jeg skjønt;) Tenker mer på der jeg velger nattmodus, portrett, landskap osv manuelt, og ikke på autofunksjonen.

 

Javel,ja, akkurat - Du ber om noe som kun du kan besvare selv.

Når du velger Manuell modus på kamera så får du tasten SCN (scene) oppe til høyre som åpner for en rekke effektvalg. Dette er effekter som er ferdiginnstilt fra Sony, og har ingen justeringsmuligheter. Eneste som jeg kan foreslå er at du tar bilder av samme motivet og så prøver deg frem med de forskjellige effektene, du vil oppleve forskjell på samme motiv med f.eks. landskap, natt, portrett osv. Dette effektvalget er just som å bruke Equalizer i en musikkavspillere der du kan velge mellom manuell innstilling eller ferdige innstillinger fra fabrikk, så som Rock, Classic, Folk, Myk/Hard, PolkaDåttHuppsann osv.

Så det som ligger i SCN-valgene er muligheter - smak & behag kan ikke diskuteres - så prøv/test selv.

Lenke til kommentar

 

 

 

Takk for det! Skal prøves ut i dag..

 

Men har et spørsmål til: Hvordan kan jeg skifte mellom de forskjellige modusene på kameraet? Finner det ingen steder :/

http://www-support-downloads.sonymobile.com/d5503/userguide_NO_D5503_1_Android4.3.pdf

side 71 tast 7

side 73 Generelle kamerainnstillinger

Såpass har jeg skjønt;) Tenker mer på der jeg velger nattmodus, portrett, landskap osv manuelt, og ikke på autofunksjonen.

 

Javel,ja, akkurat - Du ber om noe som kun du kan besvare selv.

Når du velger Manuell modus på kamera så får du tasten SCN (scene) oppe til høyre som åpner for en rekke effektvalg. Dette er effekter som er ferdiginnstilt fra Sony, og har ingen justeringsmuligheter. Eneste som jeg kan foreslå er at du tar bilder av samme motivet og så prøver deg frem med de forskjellige effektene, du vil oppleve forskjell på samme motiv med f.eks. landskap, natt, portrett osv. Dette effektvalget er just som å bruke Equalizer i en musikkavspillere der du kan velge mellom manuell innstilling eller ferdige innstillinger fra fabrikk, så som Rock, Classic, Folk, Myk/Hard, PolkaDåttHuppsann osv.

Så det som ligger i SCN-valgene er muligheter - smak & behag kan ikke diskuteres - så prøv/test selv.

 

 

Det hjalp litt! Jeg har fint lite peiling på kameraer, så ISO og alt dette her vet jeg ikke hvordan jeg skal stille på for å få det bra. Derfor jeg er ute etter disse ferdige modusene..

 

Etter å ha lett litt fant jeg endelig SCN-funksjonen. Men denne dukker bare opp på filmopptak, og ikke stillbilder. Finnes det ikke noe lignende for vanlige bilder? (når jeg tar bilder i fremdragene auto så kommer det et lite tegn opp for hvilket modus bildene blir tatt i. Ønsker å finne ut hvor jeg velge disse modusene under manuelt kamera).

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Det hjalp litt! Jeg har fint lite peiling på kameraer, så ISO og alt dette her vet jeg ikke hvordan jeg skal stille på for å få det bra. Derfor jeg er ute etter disse ferdige modusene..

 

Etter å ha lett litt fant jeg endelig SCN-funksjonen. Men denne dukker bare opp på filmopptak, og ikke stillbilder. Finnes det ikke noe lignende for vanlige bilder? (når jeg tar bilder i fremdragene auto så kommer det et lite tegn opp for hvilket modus bildene blir tatt i. Ønsker å finne ut hvor jeg velge disse modusene under manuelt kamera).

 

Åpne Kamera - Tast Modusvalg nede til venstre - Velg Manuelt - Velg så SCN oppe til høyre - Velg Motiv

Lenke til kommentar

Hei.

 

Jeg har lastet ned den NiLS notification appen. Det kommer opp t jeg må godkjenne at appen får tilgang til diverse feks meldinger og div. Er dette greit å godkjenne? Har ikke hatt android på en stund og er redd for virus og div "overvåking". Mobildummie i know! :)

Er det trygt og godkjenne dette er vell spørsmålet mitt:)

Lenke til kommentar

Er det trygt og godkjenne dette er vell spørsmålet mitt:)

Du finner ut meget ved å lese den informasjon som ligger tilgjengelig på siden for appen i Google Play.

F.eks. hvor mange som har lastet ned, brukervurderinger, oppdateringer i forhold til Android.versjon,

samt at det kan være linker til utgivers nettsted eller andre apper som kommer fra samme utgiver.

 

Generelt så skal du være obs på at stort sett alle gratis-apper har medfølgende reklame som vanligvis ligger der iallefall for meg som en irritasjonskilde, så derfor koster jeg heller på meg noen få kroner for betalbar utgave av tilsvarende apper.

 

Nå har jeg alltid benyttet F-Secure mobilbeskyttelse på smarttelefon/-brett. Så dersom en vil ta den investeringen, som er klok etter min erfaring, så finnes dette eller tilvarende virusbeskyttende programvare.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

Det hjalp litt! Jeg har fint lite peiling på kameraer, så ISO og alt dette her vet jeg ikke hvordan jeg skal stille på for å få det bra. Derfor jeg er ute etter disse ferdige modusene..

 

Etter å ha lett litt fant jeg endelig SCN-funksjonen. Men denne dukker bare opp på filmopptak, og ikke stillbilder. Finnes det ikke noe lignende for vanlige bilder? (når jeg tar bilder i fremdragene auto så kommer det et lite tegn opp for hvilket modus bildene blir tatt i. Ønsker å finne ut hvor jeg velge disse modusene under manuelt kamera).

 

Åpne Kamera - Tast Modusvalg nede til venstre - Velg Manuelt - Velg så SCN oppe til høyre - Velg Motiv

 

 

 

Jeg har ikke mulighet til å velge SCN på min mobil. Er det noe feil, eller innstillinger et sted? Har som sagt mulighet til å velge det på video, men ikke på stillbilder..

 

(Prøvde å legge inn bilde, men fant ikke ut hvor jeg gjorde det)

Endret av Kridal
Lenke til kommentar

Jeg har ikke mulighet til å velge SCN på min mobil. Er det noe feil, eller innstillinger et sted? Har som sagt mulighet til å velge det på video, men ikke på stillbilder..

 

Dersom følgende fremgangsmåte ikke er mulig, så har du en feil eller et problem.

Vær obs på at jeg nevner betegnelsene ved stående skjerm, IKKE liggende skjerm.

Åpne Kamera > Nederst har du flere valg, det til venstre viser standard et gult symbol med " i kamera + "

Tast dette symbolet og du får opp en meny med 7 valg, øverst til venstre det gjeldende "Fremragende auto" og øverst til høyre et blått M-symbol for "Manuelt" - tast dette Manueltsymbolet. Du går da automatisk tilbake til søke/opptaksskjermen og finner samme blå M-symbolet nå nederst til venstre. I Innstillingssymbolene i toppraden har nå helt til høyre fått SCN-symbolet - Tast dette og normalt skal du da få menyen for Motivvalg.

Lenke til kommentar

 

Jeg har ikke mulighet til å velge SCN på min mobil. Er det noe feil, eller innstillinger et sted? Har som sagt mulighet til å velge det på video, men ikke på stillbilder..

 

Dersom følgende fremgangsmåte ikke er mulig, så har du en feil eller et problem.

Vær obs på at jeg nevner betegnelsene ved stående skjerm, IKKE liggende skjerm.

Åpne Kamera > Nederst har du flere valg, det til venstre viser standard et gult symbol med " i kamera + "

Tast dette symbolet og du får opp en meny med 7 valg, øverst til venstre det gjeldende "Fremragende auto" og øverst til høyre et blått M-symbol for "Manuelt" - tast dette Manueltsymbolet. Du går da automatisk tilbake til søke/opptaksskjermen og finner samme blå M-symbolet nå nederst til venstre. I Innstillingssymbolene i toppraden har nå helt til høyre fått SCN-symbolet - Tast dette og normalt skal du da få menyen for Motivvalg.

 

 

Takk for all hjelp og forklaring! :)

 

Fant ut hvorfor det ikke fungerte nå. SCN er kun mulig å velge på 8mp og ikke 21mp. Var ikke værre enn det ;)

Lenke til kommentar

 

Er det trygt og godkjenne dette er vell spørsmålet mitt:)

Du finner ut meget ved å lese den informasjon som ligger tilgjengelig på siden for appen i Google Play.

F.eks. hvor mange som har lastet ned, brukervurderinger, oppdateringer i forhold til Android.versjon,

samt at det kan være linker til utgivers nettsted eller andre apper som kommer fra samme utgiver.

 

Generelt så skal du være obs på at stort sett alle gratis-apper har medfølgende reklame som vanligvis ligger der iallefall for meg som en irritasjonskilde, så derfor koster jeg heller på meg noen få kroner for betalbar utgave av tilsvarende apper.

 

Nå har jeg alltid benyttet F-Secure mobilbeskyttelse på smarttelefon/-brett. Så dersom en vil ta den investeringen, som er klok etter min erfaring, så finnes dette eller tilvarende virusbeskyttende programvare.

 

 

En mye værre ting med noen gratisapper, som feks en lommelykt app som stjal info fra telefonen som ble solgt videre av utgiver av appen.

Pass på når dere installerer gratis apper, se hva de vil ha tilgang til etc.

Lenke til kommentar

 

Knallbra batteritid. Gikk på 10 timers skitur på søndag med garmin pulsbelte (ANT+) tilkoblet Endomondo app. Hadde ikke på mobildata. Brukte Staminamode og lot bare Endomonodo og ANT+app være på. Stålende fornøyd etter turen, fortsatt 45% igjen med batteri.

 

Hvordan koblet du opp beltet? Fikk det ikke til når jeg prøvde. Må man ha abonnement også (vet man trenger det for å se pulssoner, men usikker på om det trengs for å bare se pulsen), eller holder det å ha pro-versjonen av appen?

 

Jeg har ikke PRO versjonen og fikk det til. Men husk å laste ned "Ant+ Plugin" først.

Lenke til kommentar

Skulle gjerne ha hatt mulighet til å få Timeshift-video slik det kom på Z2. Men det er kanskje umulig?

Det er allerede Timeshift på Z1 (Compact) så dersom prosessor og minne takler denne nye versjonen av Timeshift, er jeg rimelig sikker på at Sony gir ut en oppgradering her. Men kanskje ikke før salget av den nye Z2 har tatt helt av. Det er lissom ikke helt smart å oppgradere "gammel" versjon på bekostning av nysalget.

http://www.soyacincau.com/tag/sony-xperia-z2/

Endret av almeli
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...