Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Er det farlig å miste litt kraften i venstre arm?


Velosiraptor7

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er ikke parkingson sån som eldre får og at de får skjelvinger? Jeg fikk ikke skjelvinger.

Parkinson rammer nervesystemet, at en hånd plutselig svekkes ar absolutt et veldig typisk tegn på parkinson. Det at du er ung snakker derimot imot parkinson. Uansett burde du undersøke dette hos lege.

Mange parkinsonpasienter merker svekkelse i hender men kompanserer for dette og tror svekkelsene har gått bort.

Lenke til kommentar

Det begynte i hånden, og gikk oppover armen. En nummen følelse. Den er svakere nå men fortsatt der.

Høres ut som om det er en komplikasjon av at du lever. Jeg har opplevd slik flere ganger før og jeg har aldri lurt på hvorfor det skjer engang. Jeg tenker at det skjer på grunn av at kroppen min fungerer og at jeg lever og dermed så skjer det. Dermed ikke noe farlig!!

Lenke til kommentar

Høres ut som om det er en komplikasjon av at du lever. Jeg har opplevd slik flere ganger før og jeg har aldri lurt på hvorfor det skjer engang. Jeg tenker at det skjer på grunn av at kroppen min fungerer og at jeg lever og dermed så skjer det. Dermed ikke noe farlig!!

 

Kreft, svartedauden, kols og AID skjer også fordi kroppen lever. Det er likevel farlig. MAO en dårlig konklusjon.

 

Som andre har sagt så kan nummenhet i armen være et av symptomene for hjerteporblemer, men det er svært lite sannsynlig. Med mindre det er akkompagnert av veldig merkbart press i brystet og/eller du er litt oppi åra, er det høyst sannsynligvis kun nerver som har kilt seg litt.

Lenke til kommentar

Det begynte i hånden, og gikk oppover armen. En nummen følelse. Den er svakere nå men fortsatt der.

Om den forsvinner bør du iallefall kontakte legen din!

 

 

 

Nervesystemer i venstre arm KAN være linket til hjerteinfarkt hos menn. Symptomer kan være noe diffuse og variere fra menn til kvinner. Om du kjenner en kraftig strømning som beveger seg langs armen, og gjerne tale og balansevansker, ring ambulanse! Men sannsynligheten er nok heller liten, bare greit å vite om det skulle skje og du ikke er klar over symptomene.

 

Parkinson, MS og andre autoimmune sykdommer som går på nervesystemet kan nok også gi symptomer som svekket følelse i musklene, prikking, etc. Om nerver likker i klem i nakken kan dette også gi symptomer ut i armen. Det er sikkert utallige farlige og ufarlige årsaker til slike symptomer. Anonymous poster hash: 2051a...329

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...