Gå til innhold

David Moyes - Arbeidsledig


Latias

  

203 stemmer

  1. 1. Moyes rett mann for United?

    • Ja (United-supporter)
    • Nei (United-supporter)
    • Ja (ikke United-supporter)
    • Nei (ikke United-supporter)
    • Hvem er Moyes?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-D7I5Gr2

 

Jeg vil bare si, fra alle oss i London, det andre laget i Manchester og Liverpool at vi ønsker at Moyes blir.

 

Fint å høre at dere fremdeles føler dere truet av oss. :)

 

Nytt på Nytt har blitt så dårlig for tiden, så vi trenger noe å le av :)

Lenke til kommentar

 

 

Jeg vil bare si, fra alle oss i London, det andre laget i Manchester og Liverpool at vi ønsker at Moyes blir.

 

Fint å høre at dere fremdeles føler dere truet av oss. :)

 

Nytt på Nytt har blitt så dårlig for tiden, så vi trenger noe å le av :)

 

Dere er jo ganske vant til historie. Se på deres foregående sesonger. Du finner plenty å le av.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har ingen tvil om at vi kommer tilbake, bare litt trist at vi skulle falle så langt ned - det hadde jeg ikke trodd. Hadde INGEN tro på ligagull før seriestart, men jeg trodde på 2-3 plass. Vi spiller langt under par og virker ikke som et lag. Håper Moyes klarer å snu skuta og jeg er spent på om han sitter hvis vi havnet utenfor 4.

 

Når det eneste håpet jeg har for at vi skal klare 4 plass er at Liverpool skal tape mot WB, ja da føles det ganske fjernt.

Lenke til kommentar

Har ingen tvil om at vi kommer tilbake, bare litt trist at vi skulle falle så langt ned - det hadde jeg ikke trodd. Hadde INGEN tro på ligagull før seriestart, men jeg trodde på 2-3 plass. Vi spiller langt under par og virker ikke som et lag. Håper Moyes klarer å snu skuta og jeg er spent på om han sitter hvis vi havnet utenfor 4.

 

Når det eneste håpet jeg har for at vi skal klare 4 plass er at Liverpool skal tape mot WB, ja da føles det ganske fjernt.

 

Eneste som har skjedd nå er vel at Liverpool har fått en ny gnist for å vinne i morgen.

Lenke til kommentar

Hva syns dere om førsteinnlegget her:

 

http://www.redcafe.net/threads/things-today-that-proved-moyes-is-an-idiot.383640/

 

 

Things today that proved Moyes is an idiot

 

I'm afraid it's now become undeniable. Here's why:

1) United now have Rooney, Kagawa and Mata who are all too talented to sit on the bench, and who only really play effectively off the striker as a no10. So, with all three fit and available, which one of them spent the most time playing there today? That's right.......Danny Welbeck.

2) United had Mata, Rooney and Van Persie on the pitch today, the three best (and only capable) corner takers at the club. Which one of them took nearly all of our corners? .......Ashley Young.

3) Due to the height of Stoke in the centre of the pitch, Chris Smalling was selected to play on the right wing, whereupon he won zero headers until an injury forced him to move into the centre.

4) Apparently this height concern thing with Stoke also only applies to the right fullback position. Patrice Evra being targeted by Stoke due to his size even after Rafael came on, is of no concern at all.

5) Inexplicably, signing Mata for a shitload of money, hasn't solved United's problem of having too many attacking players and no midfield.

6) When you win a game in a run of losing games, obviously the correct thing to do on both occasions is change at least 6 of your outfield positions for the next game.

7) Ashley Young, who even when he plays well, looks shit, is the only attacking player other than Valencia who Moyes seems to trust enough to actually play consistently in a single position. When you think about that...is Moyes actually genuinely brain damaged?

8) Wilfried Zaha, given the grand total of 1 sub appearance to prove himself, sent on loan. More assists in 52 minutes for a relegation threatened team than Young and Valencia have managed between them ALL season.

9) Bizarre ignorance or lack of awareness that it was very windy from the likes of Rooney not addressed in any way.

10) 1st February 2014...David Moyes still doesn't know enough about his players to have a clue what his first team is, apart from David De Gea and Patrice Evra. Either that or, after 10+ years in topflight management, still hasn't figured out that having a first team is slightly important.0

11) Zaha not allowed to go on loan because Nani's not fit...a week later, Zaha sent on loan despite Nani not being fit. Fabio sold despite squad being left with only 3 fullbacks, one of whom is actually a slightly terrible winger. Leaving only 2 actual fullbacks...one of whom gets injured a lot.


Is there a defence for any of these points? If not I think it's fairly safe to finally cave in and assume whatever plot or plan David Moyes did have, has long since flown away to never land.

 

Lenke til kommentar

Første gangen en stor andel United-supportere opplever motgang og med en gang pekes det på hvor udugelig Moyes er. Motgang er en naturlig del av fotballen og når en klubb som er vant med å ha samme sjefen i 26 år, hvor mesteparten av klubben er bygget opp av og rundt ham, er det ikke rart at ting skurrer litt når han er borte. Moyes er en dyktig manager, det har han vist i Everton, det som ødelegger han og enhver mulighet for suksess for klubben er presset fra media og supportere.

 

United er jo et primaeksempel på hva kontinutet kan bringe til en fotballklubb. Dere kan jo sparke han nå og se hva som skjer, det har jo gått så bra for Chelsea. Jeg har ikke støttet en eneste sparking i vest-london klubben fra og med Mourinho.

 

Amen!

 

Se å gi denne mannen litt tid.

 

Hvor nære var ikke Sir Alex i å bli sparket i starten av sin United karriere?

Mest sannsynlig var det FA-cup tittelen i 90' som reddet skinnet hans.

 

Av motgang blir en sterkere. Selvfølgelig liker jeg ikke motgang, men jeg føler det er til sin tid. Jeg, som United supporter har glemt helt hva motgang er, etter så mange fantastiske år.

 

Jeg visste at dagen ville komme da SAF la inn årene, og at en hver ny manager ikke kunne steppe inn å fortsette suksessen umiddelbart.

Greit nok har jeg ikke vært helt glad i Davids sine valg så langt (Fellaini inn, støtteapperatet ut bl.a) ,men det skal sies at Sir Alex hadde sine, etter mitt syn merkelig valg han også, som mange ganger viste seg å bli et genistrek.

 

Så hvis klubben nå bruker all fornuft, og gir han den tiden han trenger, kan vi igjen bygge opp et lag i verdensklasse, og som igjen kan kjempe om titler i Europa.

 

 

 

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er absolutt enig i at Moyes må få tid. Men her er noen ting å huske på, særlig hvis du skal dra opp "SAF hadde en tung tid i starten han også"-kortet.

 

1986-1987: 11 plass (fra 21 året før)

1987-1988: 2 plass

1988-1989: 11 plass

1989-1990: 13 plass

 

Egentlig ok tall der, tatt i betraktning på hva han kom til. MEN: SAF handlet vanvittig mye disse årene. Han skapte et helt nytt Manchester United. Han handlet bl.a: "Steve Bruce, Viv Anderson, Brian McClair, Jim Leighton, Neil Webb, Mike Phelan, Paul Ince, Gary Pallister og Danny Wallace" på sine 4 første år.

 

Så kommer vi til det store spørsmålet. Hvordan stiller folk seg i dag til Moyes og pengebruk? Hvis han skal få tid (noe jeg syntes, så har jeg sakt det) så må han også få lov å bruke penger. Mange er enige, mens andre roper ut at dette ikke er sånn Manchester United er. Jeg mener at han må få tid til å skape sitt eget lag, hvis ikke vil vi tilbringe de neste 10 årene i dritten.

Lenke til kommentar

Kampen i dag var, selv om det ble tap, et godt tegn! Moyes med sine første ordentlige forsøk på endring av taktikk og spillestil. Smalere vinger som gjorde det verre for Stoke å forsvare seg inne sentralt. Det frigjorde mye plass for Evra og Cleverley som faktisk også kombinerte greit i angrep et par ganger. Men planen gikk i oppløsning etter Carrick måtte flyttes ned som midstopper, dessverre. I andre omgang hadde vi ikke noe valg og måtte gå ut bredere, dermed letter for Stoke å parkere bussen og forsvare seg.

Ellers en merkelig kamp hvor ALT som kunne gå galt, gikk galt. Makan til uflaks hele tiden, selv om vi SKAL vinne mot Stoke uavhengig av det.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Navnet mitt står under "Ja", men Moyes gjør ingenting enklere for seg selv. Trener for Englands største klubb, men stiller til kamp kledd som en mid-table fjott, kommer med kommentarer i post-match-intervjuene som ikke er en United-manager verdig, og gjør noen merkelige taktiske disposisjoner.

 

Håper det kan komme et par gode kamper på rad nå. Laget bør fortsatt klare fjerdeplassen.

Lenke til kommentar

Moyes er nok ikke rett mann, og det hjelper ikke å gi han tid, men det er fornuftig da jeg ikke liker at managere får for liten tid på seg. Utfallet her kommer nok uansett ikke til å bli bedre. Kommer ikke til å bli bedre med årene og han blir nok sparket rundt samme tid neste år. 8 tap i ligaen allerede i februar er ufattelig svakt og til tross for et svakere Man Utd lag på mange år er det rett og slett ikke godt nok, uavhengig av en ny manager eller ikke. Forresten utrolig at dere ikke kjøpte en ny stopper i vinduet og signeringer bakover på banen var viktigere enn å signere Mata(mener forresten det er et godt kjøp!).

Det får Moysey og Ed Woodward ta på sin kappe.

 

Dette viser jo bare hvor stor en manager Ferguson var da han knuste alle i fjor med et relativt dårlig mannskap.

Lenke til kommentar

Det som ihvertfall ikke hjelper er å ha fansen imot seg. Gi han tid, når styret eventuelt føler det er på tide å gi han sparken, så vil den tiden komme. Fansen som roper etter hodet hans påvirker ikke dette, så for øyeblikket er det viktig å gjøre det beste ut av det. Har man fansen med seg, så hvem vet? Kanskje det begynner å komme noen resultater når man føler seg akseptert?

Lenke til kommentar

Uenig at det burde blitt hentet en stopper i januar. Først og fremst er det en midtbanespiller sentralt som er den største mangelen i dagens lag. Det største problemet i forsvaret er at klubbens beste stopper (Jones) spiller kamper på midtbanen og backen. Det er greit nok å ha Jones på midtbanen når man må ta en spiller ut av kampen, men han hører hjemme bak. Redd for utviklingen til Jones hvis han ikke får mulighet til å spille fast som midtstopper. Når det er sagt vet jeg ikke hvilke midtbanespillere man kunne hentet i januar som kunne gått rett inn og forsterket laget. Cabaye kunne nok forsterket dagens lag, men spillere som Vidal og Kroos var ikke tilgjengelige.

 

Det er uansett ingen vits i å skrike "Moyes out" nå. Moyes har fått to overgangsvinduer til å sikre seg spillere, så får vi se om han klarer å få 4. i år. Det er vel ingenting annet man kan håpe på nå. Mata var uansett et flott kjøp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...