Gå til innhold

David Moyes - Arbeidsledig


Latias

  

203 stemmer

  1. 1. Moyes rett mann for United?

    • Ja (United-supporter)
    • Nei (United-supporter)
    • Ja (ikke United-supporter)
    • Nei (ikke United-supporter)
    • Hvem er Moyes?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fornøyd med signeringen.

 

Gjentar bare det jeg har sagt tidligere. Moyes hadde ikke vært mitt førstevalg, men jeg støtter han og mener han fortjener tid. Jeg skrev et innlegg tidligere, i United-tråden, om at Mata (med forbehold) ikke er den spilleren United trenger mest, og at det kanskje mest er et kjøp for å gjøre supporterne fornøyd og kjøpe litt tid. Det fungerer uansett for meg. Mata var fjorårets beste PL-spiller, og uavhengig av om han skal erstatte Rooney, eller Rooney signerer ny kontrakt, er det et klassekjøp; en stjernesignering som gleder supporterne og gir spillergruppen et løft. Nå gjelder det bare for Moyes å få ting til å fungere, og jobbe med å finne spillere til de posisjonene der laget står svakest per dags dato.

 

Sesongen så langt har vært veldig dårlig, og jeg kan forstå skepsisen og har selv kommet med kritikk ved flere tilfeller, men det er for tidlig å snakke om å gi Moyes sparken. Det er flere som har ment at klubben allerede burde ha kvittet seg med Moyes, og det er i mine øyne helt feil. Det er klart at det er for dårlig å ikke bli blant de fire beste ved slutten av sesongen, og klubben bør evaluere om Moyes har gjort et godt nok da, men hvis laget kommer styrket ut av dette overgangsvinduet (Independent har visstnok meldt at det har blitt lagt inn et bud på Luke Shaw også) og klarer fjerdeplassen, er det gode muligheter til å komme sterkt inn til neste sesong.

Dette kjøpet viser kanskje at Moyes ønsker å spille en annen type fotball enn den laget har spilt så langt denne sesongen, og jeg gleder meg til å se hvordan han får laget til å fungere. Jeg har liten tro på at det blir tre frie roller bak RvP, slik noen har foreslått, men hvis Moyes finner en måte å få Mata til å fungere sammen med Januzaj og Rooney/Kagawa lover det godt.

 

Jeg håper fortsatt han finner en virkelig god sentral midtbanespiller før overgangsvinduet stenger, men jeg har troen på at Moyes kan få det til å fungere.

Endret av Jørgen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Enig med Jørgen angående Mata. Dette var ikke den type spilleren vi trengte mest, men nå som han er kjøpt sender Moyes ut et klart signal om at han mener business.

 

Skotten har kjøpt seg litt tid takket være denne signeringen og han skal få ut sesongen av meg dersom han greier å sikre seg en SM i løpet av den kommende uka. Skulle vi fortsette å spille møkkafotball og samtidig havne utenfor topp 4, da er det over og ut for Moyes. Man bruker ikke £65m+ som United-manager og går glipp av CL.

Lenke til kommentar

Man kjøper heller ikke en spiller som Mata for å spille lempefotball nedover krittlinja. I en forstand ligger Moyes potensielt enda dårligere an nå enn før Mata-signeringen. Hvis fotballen ikke endres selv etter å ha kjøpt en sånn spiller er det ikke håp i det hele tatt. De neste par månedene er livsviktige for Moyes i den forstand. Nå må han bevise at han evner å få et lag til å spille den fotballen en ligavinner bør spille.

 

Når det er sagt er han langt fra ferdig med å bygge et lag. Selv om det høres bortskjemt ut blir jeg nesten skuffet om vi ikke får inn en venstreback og/eller en midtbanespiller i dette vinduet.

 

Büttner er for dårlig og Evra trenger hvile som en fisk trenger vann å svømme i. Uten en venstreback inn er jeg redd det kommer et tosifret antall baklengs grunnet innlegg fra vår venstreside før sesongslutt, og det er uholdbart om vi skal ta nok poeng i de siste 16 seriekampene.

 

Giggs er ferdig som spiller, Fellaini og Cleverley er begge for dårlige til å spille for United, Carrick er skadet og Fletcher er fortsatt et stykke unna å kunne spille regelmessig fotball. Midtbanen er tynn suppe og jeg stoler ikke på Jones på midtbanen. Han er god når han får i oppgave å ta en spiller ut av kampen som med Özil mot Arsenal, ellers er han bedre som stopper. En midtbane er kritisk om vi skal ta kontroll over kampene. Midtbanen er kanskje den viktigste lagdelen. En god midtbane kan fort være forskjellen på å rævkjøre lag Bayern/Barca-style og pinlige poengtap mot anonyme lag som Newcastle, Sunderland og West Brom.

 

Kast det som er av penger etter Shaw/Coentrao og Vidal/Pogba/Kroos/Herrera/Koke. Prisen er ikke så viktig. Vi får uansett pengene tilbake med renter når fjerdeplassen sikres i år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...