Gå til innhold

Anbefalte innlegg

 

Tja, veit aldri. Det er jo folk med splittede personligheter :)

Har ingen slik lidelse nei... Men du er velkommen til å tro hva du vil.. :)

 

å få selvstimuli fra å hakke på andre........

Er det sånn du får selvstimuli? Å hakke troen din, som ikke inneholder fnugg av så mye som en indikasjon engang, nedover ørene på folk? Jøss...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det sånn du får selvstimuli? Å hakke troen din, som ikke inneholder fnugg av så mye som en indikasjon engang, nedover ørene på folk? Jøss...

 

jeg snakket om deg her. er du slik?

 

jeg tvangsforer ikke religionen min til ateister. Men jeg kan ikke bevise deg at jeg ikke er slik.

Du må selv velge din egen versjon av sannheten, og se om den gjør deg fornøyd.

Er jeg en som trekker troen over huet på folk.........eller er jeg ikke? Dette er helt opp til deg å velge,

siden vi sitter på to forskjellige steder bak en skjerm og ingenting kan bevises

Lenke til kommentar

 

jeg snakket om deg her. er du slik?

 

jeg tvangsforer ikke religionen min til ateister. Men jeg kan ikke bevise deg at jeg ikke er slik.

Du må selv velge din egen versjon av sannheten, og se om den gjør deg fornøyd.

Er jeg en som trekker troen over huet på folk.........eller er jeg ikke? Dette er helt opp til deg å velge,

siden vi sitter på to forskjellige steder bak en skjerm og ingenting kan bevises

 

Neida, jeg tror vel egentlig ikke det, du virker faktisk litt flau over at du klarer å tro på noe så far-out som det du gjør til at du ønsker å trykke mytene på andre...

 

Og nei, jeg trenger ingen personlig "boost" eller føler noe slikt for hva jeg skriver, alt jeg ønsker er en jord der vi faktisk bruker fornuft og viten og ikke to tusen år gamle ignorante skrifter, eller andre like stupide påstander uten bevis, selv etter enormt med tid.

 

Jeg ønsker at alle kan forstå at vi kommer ingen vei som mennesker om alle sitter på sin tue og predikerer en så langt høyst imaginær gude skikkelse og skal ha alle, enten ved tvang eller trusler eller ren løgn, til å tro disse påstandene OG, kanskje det verste av alt, straffe andre, ja bent frem drepe andre, over slike ubekreftede påstander. Nå må vi ta til vettet snart og la være å la slike ubegrunnede påstander styre hva som er rett og galt. Vi må isteden bruke det vi har av kunnskap og dele det fritt og uhemmet og la ALLE ta del i den kunnskapen.

 

Velger vi isteden å tro på slike høyst imaginære fantasi fostre som den kristne, islamske, jødiske (kan nevne i fleng!!!) guder og tror at vi er programforpliktet til å påse at de gudene, som ingen noensinne har klart å bevise, skal leve i ve og vel og dermed undertrykke de som ikke tror på dette, vel, da er vi fucked! No daught about it! Fortsetter menneskeheten å tro på disse fantasi produktene og fortsetter på det viset og være intolerante og htefulle mot hverandre over disse påstandene så er vi fucked! Vi må snart begynne å tenke HELT anderledes enn det vi gjør i dag og det gjelder ikke bare religion, men det meste av det vi i dag lar oss styre av.

 

Men oppi dette er kanskje religion det vanskeligste å bli kvitt, for det bruker ikke fornuft eller logikk, det bruker ikke kritiske blikk eller skeptisisme, det bruker ren og skjær tro og får først disse påstandene tak i en så skal det mye til å få de folkene tilbake i fornuften igjen...

 

At religiøse fornekter fakta er bare en side av saken, verre er det at de faktisk tror at de er bedre enn andre og, på det grunnlaget, tror de kan spre påstandene de tror på fritt til andre, det være seg sine egne barn eller andre. Dette er bare fordummende. For hvor dum må ikke en kristen som har fulgt med litt på kolen føle seg når prester forteller om snakkende slanger, esler og annet når vi VET, og beviselig så, at disse dyrene ikke kan snakke, de har aldri gjort det heller!

 

Det er på tide at folk begynner å bry seg om hva som faktisk ER sant og ikke bruke sitt intellekt, eller kanskje jeg skal si voldtatte intellekt, til å fornekte sannheten og sannheten finner vi ikke mellom to permer i noen bibel, da alle sammen ikke kan være sannhet! Vi finner sannheten, eller det som er nærmest sannheten, via vitenskap, ikke mellom gamle skriblerier fra ignorante og intolerante menn!

 

Så hvorfor ikke bruke det som er sannhet for ALLE da isteden for å påstå at noe vi ikke aner er sant er det? Det er dit jeg vil verden skal komme. Jeg ønsker at mine barn, som er opplært til hvordan de skal tenke, ikke hva de skal tenke, skal kunne møte en verden som ikke er derivert i en haug med håpløse bronsealder påstander om imaginære guder men en verden som de kan møte med den kunnskapen og den viten vi mennesker bestitter og på den måten øke kunnskapen de allerede har. Og jeg ønsker dette for ALLE, ikke bare kristne, ikke bare ateister, jøder, muslimer, budister, zorrocastere, men ALLE!!!

 

På tide i tar i bruk ordentlig kunnskap!!! Som jeg svarte enn halvreligiøs venn her forleden dag, da han (mest på spøk) sa at jeg også "trodde" på evolusjon. "Nei!", sa jeg, "Jeg "tror" ikke på evolusjon, jeg forstår hvordan evolusjon virker!!" Et HAV av forskjell!!!

 

Er det en verden full av intoleranse, hat, blind vold og uforstand vi ønsker for våre barn? Nei? Hvorfor i all verden klarer vi ikke å samles om hva som faktisk støttes av fakta da og lar gamle påstander ligge..?

 

Mine barn er opplært i hovedsakelig en læresettning når det kommer til å respektere andre og verden rundt oss og det er: "Hvis det ikke går ut over noen, kjør på!!" Ikke et ord om at naturlige derivasjoner i kjønnsdrift er feil så fremt det ikke går ut over noen, ikke et ord om at det andre måtte tro er vranglære, ikke et ord om at en figur som en bok påstår opphevet naturlovene... Hvorfor er dette så vansleig å oppnå for oss menneske. Hvorfor tviholder vi på ting sombeviselig er feil?

 

Hvorfor er religiøse så inn i helvettes korttenkte...

Lenke til kommentar

Jeg vil gjerne høre deres meninger om gud finnes og i så fall, hvorfor dere har den meningen.

 

Staten (altså det norske stortingsflertallet) har indirekte bestemt at Gud eksisterer, ref. Grunnloven.

 

§2 Værdigrundlaget forbliver vor kristne og humanistiske Arv

 

Da må det jo være sant.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

Har du beviser som underbygger denne påstanden/kommentaren? Og hva legger du i ordet "tro"?

 

Korstog, midtøstenkonflikten.

 

Det ene folket tror jesus gav dem landet.

Lenke til kommentar

Hadde det blir så mange meningsløse kriger/dreote om folk ikke løp rundt og trodde på påstander? Klar det hadde! Legger man kunnskap og viten til grunn går det fort opp for selv den mest homofobe at det ikke er noe å frykte og derfor kan la homofile i fred, både psykisk og fysisk....

 

Bruker vi viten og kunnskap, samlet inn og distrubert til ALLE og folk lærte seg hvordan og ikke hva de skulle tenke ville nok verden ha sett ganske så andreledes ut ja... Selv her i landet lærer ikke unger hvordan de best skal tenke, da slike metoder ikke kommer av seg selv, de må læres bort og trenes på. Når ungene har slike verktøy, og de læres opp til å være bunn ærlige i bruken av dem, så klarer selv ni åringer å gjennomskue løgnene man finner i foreksempel religion og de vil derfor aldri steine noen, fryse ut noen eller forfølge, plage eller drepe noen på grunnlag av grunnløse påstander og verden ville jo allerede der ha blitt et bedre sted...

 

 

Så ja, kutter vi ut ubegrunnede påstander som de religiøse så kutter vi også ignoranse og uvitenhet (sier seg selv da religion veldig ofte er tuftet på ignoranse og uvitenhet) og dermed fjerne vi grunnlaget til en avverdens mest urettferdige, intolerante og hatefulle systemer... Ser man seg rundt i verden i dag er det jo soleklart at det IKKE er religiøst visvas ala kristne eller muslimske dødskulter vi trenger, men viten og kunnskap! Trenger ikke å si mer egentlig...

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Ikke finn på å dokumenter den påstanden, og for all del ikke forhold deg til at grådighet og begjær er det som driver oss frem, uavhengig av om man tror på børs eller katedral. Spør heller om hvilke av de to "størrelsene" er det som "fyrer opp under" grådigheten og begjæret ..

:)

Lenke til kommentar

Ikke finn på å dokumenter den påstanden, og for all del ikke forhold deg til at grådighet og begjær er det som driver oss frem, uavhengig av om man tror på børs eller katedral. Spør heller om hvilke av de to "størrelsene" er det som "fyrer opp under" grådigheten og begjæret ..

:)

Grådighet og begjær driver oss utvilsomt. Og mange kriger er utelukkende pga dette. Ingen har enketet på at religion er eneste grunn til krig, men å påstå at religion aldri fører til krig er like feil.

 

For eksempel tanken om at en er rettmessige eiere av et annet land fordi gud sa det.

Korstogene i sin helehet var jo religiøst, da ingen kristne hadde noe der borte å gjøre annet enn å ta tilbake guds land/by. Ingen naturressurser å utnytte, og heller ingen voldsom strategisk posisjon.

Lenke til kommentar

For å svare på ts sitt spm, (obvious svar ahead) : mest sannsynlig så gjør han ikke det. Og når jeg sier mest sannsynlig så er det bare fordi ingen kan bevise at han ikke finnes, men han finnes nok ikke.

 

Og hvorfor skal gud være en han og ikke hunkjønn? Og hvorfor skal gud være et menneske? Da er gud en primat da? Hvorfor er ikke gud en øgle eller en rotte? Hvorfor er han av samme dyreart som oss?? Det var da veeeeldig så flaks vi mennesker skulle ha da? Og at han sendte seg selv ned i form av en primat og gjorde ting som illusjonister i etterkant har gjort mange ganger?

For å ikke snakke om den gamle støvete boka som er stappfull av fiksjon og rett og slett pisspreik som voksne folk går rundt og tror på uten et fnugg av bevis og som de lever livene sine ved?


Folk takker gud for lotto gevinsten sin, for maten sin, for at ting gikk som de ønsket, for at de overlevde bla bla bla. Men hvorfor er gud så opptatt av at Gunnar på 53 år skal vinne i lotto mens milliarder andre går lutfattig?? Og at Tone på 46 år skal overleve kreften når milliarder av andre aldri overlevde sin første dag på jorda en gang? Eller fikk leve mer enn til 1, 2, 3, 4 ,5 år? Og opplevde mishandling og incest og tortur, sult hver dag for eksempel?

 

åååja stemmer det, det er jo SATAN som har skylda i det, er det ikke?? Jaaaada... og ifølge religiøse selv så skapte jo gud satan så da er det faktisk guden deres som sitter med alt svaret. Forbanna idioter. Jeg hater religion og jeg hater at folk er så jævla dumme som tror på det greiene der.

Endret av Sukkertøy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...