Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-95147

Ja, er det ikke pussig at den troende bare finner frem sine sterkeste "beviser" (positive tegn), og ikke er ærlige nok til å gjøre som ateisten, nemlig å bestandig fremme sine svakeste synspunkter og "beviser"

 

Troende er rare dyr, ass .. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, er det ikke pussig at den troende bare finner frem sine sterkeste "beviser" (positive tegn), og ikke er ærlige nok til å gjøre som ateisten, nemlig å bestandig fremme sine svakeste synspunkter og "beviser"

 

Troende er rare dyr, ass .. ;)

Å gi deg da... Du vet hvea jeg mener...

 

Ikke noe galt i å leve etter en filosofi som forbedrer deg som menneske, som du ser ut til å gjøre, men det er et enormt steg derfra til å tro på all verdens sludder uten fnugg av bevis der man i festelige anledninger drar frem det man finner bra ved det man tror på og helt glemmer at det er temmelig mye hat, intoleranse og ignoranse i det man tror på også...

 

Hvorfor tar du alle disse troende i forsvar hele tiden, til og med når du VET at de driver å bader seg i ignoranse og uærlighet? Er det fordi du faktisk anser deg som "troende" eller?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Ja, er det ikke pussig at den troende bare finner frem sine sterkeste "beviser" (positive tegn), og ikke er ærlige nok til å gjøre som ateisten, nemlig å bestandig fremme sine svakeste synspunkter og "beviser"

 

Troende er rare dyr, ass .. ;)

Å gi deg da... Du vet hvea jeg mener...

 

Ikke noe galt i å leve etter en filosofi som forbedrer deg som menneske, som du ser ut til å gjøre, men det er et enormt steg derfra til å tro på all verdens sludder uten fnugg av bevis der man i festelige anledninger drar frem det man finner bra ved det man tror på og helt glemmer at det er temmelig mye hat, intoleranse og ignoranse i det man tror på også...

 

 

Ja, jeg er enig i at det beste er faktisk å holde munnen, spesielt når det en tror på er så innviklet og motsiende, at man hele tiden blir tvunget til å tilpasse fakta til troen for å vinne debatten. Men så er det stor forskjell på hva en legmann får seg til å si, og hva en lærd sier om den samme saken.

 

 

 

Hvorfor tar du alle disse troende i forsvar hele tiden, til og med når du VET at de driver å bader seg i ignoranse og uærlighet? Er det fordi du faktisk anser deg som "troende" eller?

 

Det er fordi jeg har bestandig har hatt den tendensen å holde med det som jeg oppfatter som den svake parten. Så, jeg er ikke lojal bare for å være lojal - jeg gjør det fordi jeg synes mange av de mer usikre troende, får mer enn hatten passer, og det kan være besværlig for dem. Men det betyr ikke at jeg godtar loddrett løgn, men det er heldigvis sjeldent at jeg for min del ser og blir trukket inn i sånt tøys

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...