Gå til innhold

Vanskelig å lære seg å spille piano?


Jetfighter

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg lurer på om det er vanskelig å lære seg å spille piano? Jeg synes ikke det ser så veldig vanskelig ut om man løser "koden" og lærer seg å lese noter.

 

Hvordan er enkleste og beste måte å lære seg å lese noter på?

PS: jeg hadde ikke problemer med å lære meg noen programmeringsspråk, elektronikk, matematikk osv.

 

Takk for alle tips :)

Endret av Jetfighter
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Trenger bra koordinasjon og kontroll på både venstre og høyre hånd for å mestre piano. Dette går ikke ann å lære seg opp til. Enten har man det, eller så har man det ikke. Man finner det fort ut egentlig. Lykke til!

Man kan selvsagt trene seg opp til dette også som alt annet. Noen har naturlig talent og for dem vil ting falle lettere, men med iherdig innsats og trening kan man fint få det til. Koordinasjon og kontroll er jo en tillært evne hos alle mennesker.

Lenke til kommentar

Jeg har drevet med racing(motorcross) og fløyet maaaaaaaange timer fjernstyrt helikopter og fly. Jeg har veldig god koordinasjon på begge hender. Før var jeg ganske surrete og ustødig, men jeg har fått veldig god koordinasjon og stødighet med årene jeg har fløyet rc helikopter og drevet med presisjonsarbeid på helikopteret.

 

Jeg skal kjøpe en bok neste helg :) Noen forslag?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...