Gå til innhold

Folk som trener for å få store muskler ser latterlig ut.


Sukkertøy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Priim, om du ikke har noen medisinsk grunn til å ta sol en gang i uka gjør du det for å se bedre ut. Ingen vits i late som noe annet. Men det er ikke noe galt i det, ser ingen grunn til at du trenger å finne på unskyldninger for å ta sol hvis du liker det.

Det er ganske åpenbart at når jeg tar det for å få huden til å se renere og bedre ut at det tar seg langt bedre ut enn viss jeg ikke hadde gjort det

Lenke til kommentar

Det er ikke trolling å ha en mening.

 

Det er kanskje ikke heller nødvendig å utbasunere sine egne personlige preferanser, men jeg ser ikke noe galt i det. Hey, jeg er til og med litt enig.

 

Forskjell på å fortelle om egne meninger, og det å fremme sine egne meninger som fakta, og ikke ta seg bryderiet med å engang lese motargumenter, men heller bare repetere det samme argumentet om og om igjen.

 

Se for deg en person som har gjennomgått sine første 20 år med ekstremt lav selvtillit, som medfører sosial angst og hemmende sjenerthet. Se for deg at denne personen beveger seg inn i et treningsstudio (som i og for seg er helt usedvanlig respektabelt for en som har dårlig selvtillit). Se videre for deg at vedkommende trener konsekvent i flere måneder (som igjen er imponerende mtp. hvor mange som faller av). Og til slutt se for deg at han/hun merker at kroppen endres til en mer imponerende tilstand, der musklene begynner å bli større og mer markerte, og fettet forsvinner, og vekta rapporterer nedgang.

Er det virkelig SÅ viktig å fortelle vedkommende at han/hun er et undermenneske fordi han/hun forbedrer selvbildet etter 20 år med sosial angst? Hadde jeg sett mobbing på det nivået ville jeg strekt meg langt for å forsikre at mobberen ikke gikk ustraffa.

 

Det er faktisk veldig mange som trener fordi de sliter med dårlig selvbilde, og har funnet en måte å forbedre det på. Hvis noen har et problem med det, så vil jeg anbefale å se på eget selvbilde en stund.

 

P.S. Å vise bilder av oransj-brune mennesker med overutviklet selvbilde (aka. arroganse) er bare en hersketeknikk som påpeker et ekstremtilfelle som om alle som trener er slik. Skulle man finne på å manne seg opp og ta steget i et treningsstudio selv, så ser man generelt ikke slike. Å bruke disse bildene viser bare mangel på kreativitet i debattinnleggene sine. Men jeg frykter dessverre at de fleste kritikerne her inne aldri har sett innsiden av et treningsstudio, annet enn gjennom vinduet, på vei tilbake fra Rema1000 med to Graniosa og en 4-pack Coca Cola i posen. (Ser du hvordan ekstremtilfellet og hersketeknikker kan gå begge veier?)

 

P.P.S. Dette var ikke spesielt ment mot deg, Lakus. Det første avsnittet er et svar på sitatet, men resten er bare videreføring av "diskusjonen" som man såvidt kan kalle det. No hard feelings mot deg, eller noen andre. Bare mine $0.02.

 

EDIT: Ord delings feil.

Endret av Aleks855
  • Liker 9
Lenke til kommentar

Tja, ett troll i mine øyner er ofte noen som går inn for å provosere. Sånn i utgangspunktet hører denne tråden hjemme i Samliv og Relasjoner eller lignende deler av forumet (foreslår egentlig at den flyttes dit) siden den faktisk ikke har noe med styrketrening eller trening øvrig å gjøre. Men Trådstarter sine synspunkter på mennesker som trener innenfor respektive grener der det å løfte vekter (henholdsvis Bodybuilding kan det se ut til) er ett problem.

 

Tråden ble nok postet her for å skape litt blest i en del av forumet som ellers er ganske harmonisk og de aller aller fleste som er aktive innenfor trening (vertfall av det jeg har observert) har sine interesser innenfor økning av styrke forann økning av volum (noe som jeg selvfølgelig forstår veldig godt)

 

Trådstarter har da med andre ord regelrett gått inn i en del av forumet, åpnet en tråd i ett forsøk på å sjikanere det hun mener er jålegutter og noe hun ikke annerkjenner som skikkelige mannfolk. Dette er forsåvidt helt greit, men har absolutt ingen betydning for oss som bruker 4-8 timer i uken på senteret og 24 timer i døgnet på å prøve og få ett så godt resultat som overhodet er mulig.

 

Det er som i tråden nevnt over mange grunner til at folk begynner å trene. Økt selvtillit og økt selvfølelse er veldig mange sin grunn, andre har bare en interesse for å dra kroppen sin så langt som overhodet mulig, for deretter å skubbe den litt til. Det finnes selvfølgelig proto-typer på alle senter som er mer opptatt av å kle seg korrekt og holde seg mest mulig midt i rommet og gjerne rett forann speilet for å passe på at alle ser på deres skreddesydde tanktop eller alt for kule hettegenser. Selv om dette på mange senter er majoriteten så bryr disse seg sjeldent noe særlig mye mer om trening enn det dem poster om på facebook. Visst man ser rundt i de forskjellige treningsloggene og DST (Den store treningstråden) så er her i grunn ingen som har spesielt mye å flagge høyt med i form av hverken spesielt godt bygde kropper eller gode løft. Så den biten trådstarter appelerer til er neppe representert i forumet her.

 

Men vi kan slå oss til ro med at trådstarter ikke kommer til å like noen av oss, mest sannsynlig for at vi abbonerer på ett treningssenter. Dersom det er grunn nok til å ikke like noen så ser jeg for meg at trådstarter ikke blir spesielt godt likt av mange generelt. For det er ganske merkelige synspunkt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tråden ble nok postet her for å skape litt blest i en del av forumet som ellers er ganske harmonisk og de aller aller fleste som er aktive innenfor trening (vertfall av det jeg har observert) har sine interesser innenfor økning av styrke forann økning av volum (noe som jeg selvfølgelig forstår veldig godt)

 

Trådstarter har da med andre ord regelrett gått inn i en del av forumet, åpnet en tråd i ett forsøk på å sjikanere det hun mener er jålegutter og noe hun ikke annerkjenner som skikkelige mannfolk.

 

Til trådstarters forsvar skal det sies at hun postet denne i Politikk og samfunn først. Det var en eller annen moderator som flyttet den hit, etter at jeg rapporterte den fordi jeg ikke synes den hadde så mye med politikk å gjøre.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Trening generelt er ikke et problem for min del.

 

Folk som går rundt og snakker om trening hele tiden og hvor mye de tar i benken, og hvor mange timer de var på gymmen igår. Det er noe annet. Skryting av seg selv med andre ord er ikke noe jeg liker.

 

Det høres egentlig bare ut som sjalusi. Du har jo nerdene som prater om hvilken drage de drepte sist, og hvordan de gjorde det. Du har akademikere som prater om hvordan de beviste P=NP-problemet. Du har arbeidskara som prater om hvordan de sparkla vinduskarmen for å isolere bedre. The list goes on. Er det så farlig at de som trener prater om hvordan treninga går, og deler tips til videre fremgang? Og er det så farlig at man er stolt av det man har oppnådd?

 

At du opplever det som skryt er jo din personlige oppfatning av samtalen, og om du ikke liker det, så er det jo laaaangt fra å være noe annet enn ditt problem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...