Gå til innhold

Kamptråd [PL]: Manchester City vs. Arsenal


Dapper Chap

Anbefalte innlegg

Manchester City vs. Arsenal


Premier League





Lørdag 14.12.13


TV2 Sport Premium kl. 13:45


Etihad Stadium





Manchester City møter Arsenal på hjemmebane i den 16. Premier League runden. Manchester City kommer direkte fra seier mot Bayern Munchen på bortebane (2-3), mens Arsenal kommer direkte fra tap mot Napoli på bortebane (2-0).




Min ønskede lagoppstilling:




Szczesny


Jenkinson / Sagna (?) - Koscielny - Mertesacker - Gibbs


Flamini - Ramsey


Walcott - Ozil - Rosicky


Giroud




Er modig og tipper på 2-3 seier til Arsenal.


Na$ri (det er en selvfølge), Aguero - Ramsey, Giroud, Walcott



Men må inrømme at jeg er noe skeptisk til seier.




COYG!


Endret av Mr. Brightside
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

City har 4 mål i snitt på hjemmebane. Dette blir slakt og vi taper med minst 3 mål. Poeng her vil være årets prestasjon

 

De vinner ikke med 3 mål om forsvaret våres er like bra som det har vært i det siste. Håper Jenkinson har sin livs beste kamp på lørdag, om ikke Sagna er tilbake.

Endret av Mr. Brightside
Lenke til kommentar

Årets tøffeste kamp? Har troen jeg. De har slitt mot Cardiff (tap 2-3), Aston Villa(tap 2-3), Sunderland (tap 0-1), Stoke (uavgjort 0-0), West Bromwich(seier 3-2) og Southampton(uavgjort 0-0).

 

Ser ikke hvorfor vi ikke skal få poeng her?

City er ganske svake på Etihad, ja. Har du tall på hjemmeformen deres?

Lenke til kommentar

City er ganske svake på Etihad, ja. Har du tall på hjemmeformen deres?

Ser hva du vil frem til. Selvom alle kampene jeg nevnte var på bortebane betyr ikke det nødvendigvis at de kommer til å gjøre det bra mot oss på hjemmebane, selvom statistikken tilsier så.

 

Jepp. De er overlegen på Ethiad, uten tvil. Men resultatene de har tatt på bortebane viser at de kan ha svakheter de også..

Lenke til kommentar

City er ganske svake på Etihad, ja. Har du tall på hjemmeformen deres?

 

Herregud, hjemmefordelteorien er så oppskrytt. Tror du virkelig hjemmefordelen til City er såpass ut av alle proporsjoner at det er årsaken til maktforskjellen de har mellom hjemme og bortekampene? Nei, det er helt tilfeldig at det har vært bortekamper de har hatt en dårlig dag. Klart, det har nok noen ørsmå psykologiske fordeler å spille hjemme, men media har opp gjennom årene har gjort det til en alt for stor sak. De er profesjonelle fotballspillere; de blir ikke påvirket om det er motstanderne sine supportere eller sine egne som synger høyest, eller om det er litt annerledes omgivelser.

Lenke til kommentar

Jeg føler meg meget sikker på at city vinner denne, 3-1 er mitt tips.

Greit nok at de har tapt mot sunderland og Aston villa, i kamper hvor city er favoritter.
Men når man møter laget som leder premier League på hjemmebane, så går man ut på banen med en helt annen innstiling.

Liverpool har jo slitt veldig med dette i tidligere sesonger. De kan slå Chelsea eller United, men så mister de poeng i de kampene som man forventet seier.

Det er min mening i det minste, spennende kamp blir det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...