Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da gjenstår det bare å finne ut om Mazda, eller noen andre, har de siste foringene som gjenstår på mazdafaenskapet så er alt slikt nytt i understellet på den. De fleste foringene er byttet ut mot poliforinger!

 

Kan faktisk bli litt gøy å få den på veien igjen nå som vi og går i mot riktig sesong for oss med girkasser av porselen.

Lenke til kommentar

Jeg har vært litt spent på hva som vi skje med bilavgiftene i 2014. Her er det Aftenposten skriver om dette i forbindelse med statsbudsjettet.

 

 

Regjeringen vil styrke miljøprofilen i avgiftsopplegget gjennom å øke og utvide avgiftene på klimagasser i 2014. Økningen vil ha liten betydning for en vanlig familiebil.

Regjeringen foreslår også å redusere omregistreringsavgiften, med mindre vekt på motoreffekt og mer effekt på CO2 og Nox-utslipp.

 

 

Altså mye det samme som i fjor da de justerte opp avgiftene for CO2 og NOx samtidig som de nedjusterte avgift på motoreffekt og omregistrering. Jeg håper naturligvis at den nye regjeringen flesker til og gjør om på hele engangsavgiften slik at vekt og effekt ikke er et tema i det hele tatt, og at omregistreringsavgiften gjenspeiler de faktiske utgiftene ved arbeidet som må gjøres når en bil skifter eier. Dessverre må vi nok vente minst ett år før noe slikt skjer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Aha, 2l turbo fordelt på hvor mange kg? :p 4 sekunder er vel ganske spesielt å bli med på :p

 

Han jeg snakket om over her, hadde visst forgasser og den var fra tyskland, hørt om den?

Lenke til kommentar

Jeg og fattern hadde store planer om å skaffe en Super Seven, helt til vi så prisen. Hadde vært artig å kjøpe et greit karosseri og fått inn en Cosworth-motor, men prisen var sjokkerende.

 

Var forøvrig et lass med Super Seven's og Caterham's på Nürbürgring. Disse Superlight R500-modellene gikk jo noe helt jævlig. Knuser det aller meste på den banen.

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

Aha, 2l turbo fordelt på hvor mange kg? :p 4 sekunder er vel ganske spesielt å bli med på :p

 

Han jeg snakket om over her, hadde visst forgasser og den var fra tyskland, hørt om den?

Han sa ~720kg. Draget er helt latterlig. Han var litt motvillig til å dra turtallet for langt når vi prøvekjørte. Når jeg spurte hvorfor viste han meg. Hjulspinn i tredjegir på relativt tørr asfalt :p

 

Nei, ikke hørt noe om det.

Lenke til kommentar

God kveld. Deilig med en god dose bannskap når man skal montere deler på en bil og ting som "vanlig" ikke passer som det skal. I allefall når det kommer til katalysator. Fikk jo en litt "aha" opplevelse da jeg fikk høre at da mellompotta og ting etter katalysator ble skifta for en del år tilbake hadde verkstedet så liten kunnskap om bilen og oppbygningen av eksosanlegget at de ikke skjønte at den saken jeg har bytta var en katalysator :p . Fikk en bonde jeg kjenner til å lage en del ut av deler fra den gamle katalysatoren for å få alt til å passe sammen. Grei deal å få sveisa ting på ordentlig måte gratis :) . Men var jo gjort litt "jallamekk" på den fra før av så jeg er jo ikke den første til å gjøre det :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...