Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takker! De fleste tester jeg har lest viser seg å være enig med deg. Skal komme med flere bilder etterhvert. Jeg får loke litt innpå der, ikke se bort i fra at jeg registrerer meg. :)

Skrevet

Ferrari 458 Spider on the Stelvio pass:

http://www.youtube.com/watch?v=_NGpDmWNqh4

Aah, det bringer tilbake minner fra i sommer..

http://www.youtube.com/watch?v=gQg1NMkGVT8&feature=plcp

Morroa begynner rett før 4:50! Så var det grisekjøring helt til toppen av Stelvio :D

Ga fra meg nøklene til 850n og satt meg inn i MXMs Lotus Super 7:

http://www.youtube.com/watch?v=SxUM1xfKuEc&feature=plcp

Fy faen for et leketøy! :D

Helt fantastisk lyd i den V12'eren. Absolutt noe alle bilelskere bør få oppleve!

Helt enig der.. :D Satt også på med denne i sommer:

YZRmql.jpg

GIG2Pl.jpg

En av tre 599 Alonso. Han holdt for øvrig på å kjøre ut i første sving, kalde dekk. Det satt tonen for runden :D

• Liker 5
Skrevet

Takk Adrian! Det der gjorde virkelig en slapp søndag helt perfekt her nå. Ble sittende å se hele turen din med 850'en nå. Så ufattelig mye minner som datt inn her nå fra min egen tur i sommer opp stelvio! Absolutt en tur for alle som liker å kjøre bil.

Skrevet

Veldig mange av kræsjene er jo gamle biler i tillegg virker det som at det er mye underkjølte veier, så med litt dårlige dekk så kan bilen oppfatte at når hjulene er låst så står den i ro..

Men som sagt over, det er høyfart og litt risikokjøring som er fellesnevneren i alle ulykkene.

Gjest Slettet+3165
Skrevet

Sånn ca. , begynte å bli veldig vanlig i flere biler fra 95 og utover.

Skrevet

Leide en Chrysler 300C i USA i 2009, fant ut på motorveien at den ikke hadde ABS..

Høres skremmende ut. Hvordan gikk det?

Er det rart jeg synes at alle amerikanske biler er dritt? :p

Kan godt hende at norske biler generelt er godt utstyrt med tanke på sikkerhetssystem som antispinn, ABS og antiskrens i forhold til andre land, spesielt USA.

Skrevet

Veldig mange av kræsjene er jo gamle biler i tillegg virker det som at det er mye underkjølte veier, så med litt dårlige dekk så kan bilen oppfatte at når hjulene er låst så står den i ro..

Men som sagt over, det er høyfart og litt risikokjøring som er fellesnevneren i alle ulykkene.

ABS fungerer ikke sånn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...