Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jo du kan, men en autolat vil ikke kunne utnytte potensialet på samme måte, og ryker garantert fortere enn en manuell.

Driten må jo omprogrammeres i tillegg hvis hk økes.

 

Og som Hansien sier.. de to ordene passer ikke sammen

 

Den garantien skulle jeg likt å se.

 

Har kost meg bak rattet på flere fullblods sportsbiler på og utenfor bane med automat og har null innvendinger på valget. Var skeptisk med Audi S4/S5 på isbane med S-tronic, men det funka fint det og...

Jeg styrer heller unna japanske rånesleder med hjemmemekk under panseret.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg styrer heller unna japanske rånesleder med hjemmemekk under panseret.

 

Mer morro i en Japansk råneslede med hjemmemekk som fungerer og kjører ræv av den store andelen av sportsbiler her i Norge, enn å ha en bil alle andre kan få ved å betale nok penger.

Men i den store og hele enden er det gøy uansett hva man kjører så lenge det fungerer og går godt. Og har manuell.

 

Men dette er jo en av mange evigvarende diskusjoner da dette kun går på smak og behag.

Endret av Hansien
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mer morro i en Japansk råneslede med hjemmemekk som fungerer og kjører ræv av den store andelen av sportsbiler her i Norge, enn å ha en bil alle andre kan få ved å betale nok penger.

Men i den store og hele enden er det gøy uansett hva man kjører så lenge det fungerer og går godt. Og har manuell.

 

Men dette er jo en av mange evigvarende diskusjoner da dette kun går på smak og behag.

Ja den diskusjonen er laaaaang :p

 

 

HOST

Endret av Hardboiled Rice
Lenke til kommentar

Godt at min bil er bygget av et firma da ;) Så det knivstikket bommet du med.

 

Nå snakker jeg om biler med automat som blir trimmet, ikke orginale da din sau

 

Slapp av med deg, da. Du skrev jo selv på forrige siden at man ikke kunne kjøpe sportsbiler med "autolat", ihvertfall ikke om man skal trimme dem.

kankke kjøpe sportsbil med autolat! Iallefall ikke om du skal trimme den..

 

Jo, man kan faktisk kjøpe sportsbiler med "autolat" - faktisk selges det mange av dem også. Vi nevner ifleng Porsche, Lambo, Audi, Ferrari, Nissan, Mercedes, Bentley, Jaguar osv etc osv

 

Og videoen din beviser like mye som denne beviser at Skoda Yeti er bedre enn Ferrari.

http://www.youtube.com/watch?v=HLcKsTzLSlM

Lenke til kommentar

Ja for han karen har jo snakka i det vide og det brede om at han skal kjøpe en GT86, og at han skal trimme den.. ;)

Dobler han hk tallet har han litt mer kontroll på når, og jeg sier NÅR girkassen knekker. Her er det ikke snakk om "OM" den knekker. Den kommer til å knekke.

 

Manuell og automat vil knekke, med mindre subaru/toyota har overdimensjonert den noe fælt, noe jeg tviler på de har,,

 

Er mye lettere å være forsiktig med en manuell enn en automat som man har lite kontroll over girskiftene på.

 

Er ikke kun HK/NM som dreper tannhjul etc, er sjokkbelastninger, så først og fremst, så kommer clutchen til å ryke, så skifter han den med en kraftigere og da går drivverket.

 

Tenk kjeder og svakeste ledd....

 

Og den videoen jeg posta viste bare hvor lett en "japansk hjemmemekka bil" kan eie en superbil til en brøkdel av prisen...

 

Lamboen kjører jo forsåvidt audamotor, så ikke så rart ;P

 

Jo, man kan faktisk kjøpe sportsbiler med "autolat" - faktisk selges det mange av dem også. Vi nevner ifleng Porsche, Lambo, Audi, Ferrari, Nissan, Mercedes, Bentley, Jaguar osv etc osv

Derfor styrer jeg unna de bilene man ikke kan velge på selv.

Endret av Hardboiled Rice
Lenke til kommentar

 

Kan lure på om XC60n redda meg for et år siden. Husker jeg hadde god fart, og plutselig så ser jeg et hode som stikker kjapt opp fra buskene (lurer på hvorfor han fikk feilmelding kanskje? :p). Får med meg at det er laser. Ble mildt sagt noe redd, og når jeg nærmer meg en avkjørsel hvor de huker oss inn er en politimann i ferd med å gå fra siste bil. Tråkket pedalen i bånn og så aldri noe. Heldigvis :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...