Gå til innhold

Anbefaling: Dette er de beste lettvekterne


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg savner Acer Aspire S7 på lista, både 191 (11'') og 391 (13''), men spesielt S7 191.

 

Det er ingen andre 11'' som har FullHD IPS og kabinett som består av aluminium (plast på undersiden for at den skal være mer behagelig å ha på fanget). Min personlige mening: det er lenge siden jeg har vært så fornøyd med en laptop.

Lenke til kommentar

 

Lenovo X1 Carbon???

 

Carbon X1 regnes ikke som et forbruker produkt heller. Det er en laptop for profesjonell og konversiell bruk.

På den annen side - det er ikke så veldig vanskelig å kjøpe en fra de ymse (nett-)butikkene som har den på lager, og nettopp det at den er siktet mot proff-brukere betyr at man får en utmerket garanti (service og reservedeler på stedet neste arbeidsdag, i tre år) med på kjøpet. Det eneste jeg har å utsette på min er egentlig at batteriet kunne vært litt seigere.

Lenke til kommentar

Rart dere ikke har tatt med profesjonelle ultrabooks, som Lenovo ThinkPad T440s og Dell Latitude E7440.

 

@Djn: Jeg har gått til anskaffelse av en Dell Latitude E7440. Den kommer med 5 års på-stedet-service neste arbeidsdag. Pluss at den har ganske imponerende specs: full-hd skjerm, i7 CPU, 8 GB RAM, 256 GB SSD osv osv. Gleder meg :D

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar

Syns også det er litt merkelig at Vaio Pro 13 ikke er med. 1060 gram, FullHD-skjerm, i5 U4200 cpu, 4GB ram, 128GB SSD, touch, 8 timer batteri. Så lenge man ikke plager den med tungt arbeid er den totalt lydløs i tillegg.

Snappet den opp på Elkjøp til 7995kr for en mnd eller to siden, og koster det samme ennå.

 

Eneste jeg gjorde da jeg fikk den var å installere en clean install av Win8 pga litt for mange rare programmer fra Sony (men er ikke nødvendig)

Lenke til kommentar

Det er også svært bra. :)

Jeg har ikke vært veldig glad i tastaturet på Dell-maskinene jeg har brukt så langt, men bortsett fra det virker de også som solide alternativer.

Har måttet bytte tastatur på min gamle Latitude D630 etter 3-4 år, men tastaturet var utslitt. Men behagelig å skrive på. Er spent på hvordan tastaturet på Latitude E7440 blir. Men der maskinen vil bli brukt mest vil maskinen stå i en docking-stasjon.

Lenke til kommentar

Den versjonen av Asus Zenbook Touch UX31LA som linkes til i prisguiden har 1600x900 pikslers oppløsning. Det finnes en versjon med 1920x1080, men den koster 12490,- og passer dårlig i mellomklassen

Takk, her ser jeg vår godeste Prisguide har bommet litt.

 

Hvor blir det av Sony Vaio Pro? Billigere og likt spesifisert med mange andre ultrabooks, samtidig som det er den letteste i klassen med 8 timer batteritid.

Hadde heller gått for en Vaio Pro enn UX31LA-R5035H

Syns også det er litt merkelig at Vaio Pro 13 ikke er med. 1060 gram, FullHD-skjerm, i5 U4200 cpu, 4GB ram, 128GB SSD, touch, 8 timer batteri. Så lenge man ikke plager den med tungt arbeid er den totalt lydløs i tillegg.

Snappet den opp på Elkjøp til 7995kr for en mnd eller to siden, og koster det samme ennå.

 

Eneste jeg gjorde da jeg fikk den var å installere en clean install av Win8 pga litt for mange rare programmer fra Sony (men er ikke nødvendig)

Hvorfor er ikke Sony Vaio Pro nevnt?

 

Sony Vaio Pro-modellen dere sikter til falt rett og slett i glemmeboka, da jeg hadde dens storebror med i7-prosessor til en betydelig heftigere pris i hodet. Men selvsagt skal Vaio Pro med i5-prosessor med i anbefalingen - som nå er oppdatert.

 

/ Anders :)

Endret av Smedsrud
Lenke til kommentar

Både modellen av Asus Zenbook "Touch" og Sony Vaio Pro som dere refererer til er uten berøringsskjerm. Hvis det finnes lignende versjoner av disse med berøringsfunksjon er jeg lutter øre, men såvidt jeg kan se så må du opp på toppmodellen? Ser etter min første PC til Windows 8, så jeg hadde litt lyst til å kunne klikke og sveipe, men hvis jeg må betale mye mer for det så sløyfer jeg det.

Endret av Punic218
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...