Gå til innhold

Test: Samsung Galaxy Note 10.1 2014 Edition


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I følge Hrodebert innlegg nr 10 er det stor forskjell.

De har helt forskjellig SoC, så CPUen og GPUen er forskjellig. Exynos Octa brikken som er i Wifi utgaven er kraftig, men bruker mye strøm og har stort delay knyttet til bytte av CPU kjerner. Det er overraskende for min del hvis det gir store utslag ved vanlig bruk, spesielt siden exynos brikken yter vesentlig bedre i mange tester.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Samsung Galaxy Note 10.1 4G 2014 Edition

 

Leste en plass at det var god lyd i dette brettet.

Den som skrev det har sikkert tatt en karsk for mye, eller er tidlig i gang med jule akevitten.

For det stemmer ikke

NettBrettet Samsung Galaxy Note 10.1 2014 4G

har absolutt helt elendig og svak og ubrukelig lyd.

De som sier at det er bra lyd på dette brettet,

har aldri hørt god lydkvalitet.

Du må skru volumet på full guffe, så får du noen elendige og svake lyder fra stripene på sidene.

Bruker du headset på full guffe må du virkelig lytte nøye etter hva musikk det er.

Brettet er noenlunde OK, på enkelte områder

men på lyd og musikk er det totalt ubrukelig.

Hos meg får det karakteren. nesten

et dass produkt..

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Når skal Samsung skjønne det.. IKKE plasser ladekontakten på undersiden. Vanskelig å se film/serie, hvis man trenger å lade underveis. Selvfølgelig kan man snu brettet opp-ned, men det hadde vært mer praktisk om den var plassert på siden. Sånn som de klarte med headset utgangen.

 

PS! Er det noen som vet hvor man får kjøpt dette brettet med WiFi OG 3G/4G?? Har lett overalt, men finner bare brett med enten eller.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Kjøpte dette brettet med svært store forventninger etter da jeg er svært fornøyd med min Galaxy Note 3, men må konstatere at til denne prisen leverer ikke brettet en god nok opplevelse.

 

Problemet med dette brettet er Exynos-prosessoren Samsung bruker i WiFI-versjonen av brettet. Som undertegnede kjøpte. Selv med tre gigabyte minne hakker brukergrensesnittet når en bruker flere applikasjoner samtidig. Det er også hakking i menyer og resten av brukergrensesnittet. I 4G-versjonen med Snapdragon-prosessor er hakkingen nesten ikke å oppdrive, tross for svært intensiv flerprogram bruk.

 

En har sett det samme med Samsung Galaxy Note 3. Versjonen som selges i Norge og Europa fungerer smertefritt, mens versjonene med Exynos-prosessor som selger i andre deler av verden leverer en langt dårligere brukeropplevelse.

 

Dette er svært synd for brettet i seg selv fremstår som svært bra. Liker spesielt godt den nye designen og at den glatte plasten vi kjenner fra Galaxy S4, etc. er fjernet til fordel for den nye bakflaten vi ser fra Galaxy Note 3.

 

Til de som ønsker å kjøpe dette brettet anbefaler jeg å kjøpe 4G-versjonen med Snapdragon-brikke, eller vente til Samsung leverer en bedre opplevelse.

For min del leverer ikke brettet godt nok til å forsvare den høye prisen.

 

Jeg har Wifi versjonen og kjenner ikke igjen det du sier med hakking osv. Her går alt på skinner. Utrolig bra brett.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Noen som har forslag til Tastatur for dette brettet?

Finner ingen offisielle som har norsk layout, å det må vel bli noe universalt.

 

Det eneste som ligner Tab S sin løsning, og er perfektfit for 2014 Edition, jeg har funnet er dette: http://www.ebay.com/itm/Bluetooth-Keyboard-Case-For-Samsung-Galaxy-Note-10-1-P600-P601-2014-Edition-/261360592668?pt=US_Tablet_eReader_Cases_Covers_Keyboard_Folios&hash=item3cda4e271c

Her er en Youtube video av dette:

 

Norsk Layout er nok vanskelig for akkurat dette tastaturet, men det hadde jeg lett driti i når en ser hvor bra dette passer.. :D

 

PS: Kikk igjennom treffene på E-bay når jeg søkte på tatsatur til dette brettet, kanskje det dukker opp ett med nordisk layout: http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=m570.l1313&_nkw=keyboard+note+10.1+2014&_sacat=0

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Passer utstyr til Tab på Note? Er de fysisk identisk? Isåfall er jo sjansen mye større for å finne noe.

En skikkelig nødløsning er jo å gå for ett tastatur med US keyboard, men blir litt knotete å remappe knappene..

 

Mulig det er samme tasatur som dette?
http://www.mytrendyphone.no/shop/samsung-galaxy-note-117796p.html

 

Isåfall slipper man kansje toll om man kjøper fra mytrendyphone.

 

Edit: nei glem det siste. Mytrendyphone holder til i danmark så det må fortolles uansett.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...