Gå til innhold

Bør du velge PlayStation 4 eller Xbox One?


Anbefalte innlegg

Du bør velge PC.

Nei, han bør velge Xbox One.

Grunnen til at han bør velge en konsoll er at man stapper inn platen eller starter spillet fra disken. Vips, så fungerer alt. Ingen instillinger osv. Alle spill fungerer likt for alle.

Selv gamet jeg maaaaaaaaange år og tusenlapper på pc, går ikke tilbake. Et spill er så mye mer enn grafikk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, han bør velge Xbox One.

Grunnen til at han bør velge en konsoll er at man stapper inn platen eller starter spillet fra disken. Vips, så fungerer alt. Ingen instillinger osv. Alle spill fungerer likt for alle.

Selv gamet jeg maaaaaaaaange år og tusenlapper på pc, går ikke tilbake. Et spill er så mye mer enn grafikk.

 

Joda, hver mann sin smak. Men utvalget i spill er nok hakket større på pc, og pcen kan man bruke til "alt" annet også. (Jada, vet man kan spille av film, musikk, sørfe osv på konsoll, men ikke redigere dokumenter eller organisere filer eller bruke alle verdens programmer...)

Min erfaring fra når venner har hatt med sin konsoll til meg (ps3, vel og merke) så har vi ventet et par gode timer (der vi - ironisk nok - koste oss med pc-spill :p ) på at dlcer og patcher og whatnot skal lastes ned, og installeres (i sneilefart, av en eller annen grunn) før vi kunne spille noe som helst. Selvfølgelig gjelder ikke dette for alle spill, men poenget er at det ikke alltid er "mat inn platen og spill" med konsoller heller.

 

Jeg mener bare at man får mest for pengene i en pc, og mye større frihet, men selvfølgelig: Denne debatten (mellom filthy pesants og pc master race) vil det aldri bli slutt på :)

 

Takk for meg, og beklager at jeg trasha konsoll-tråden litt :blink:.

Lenke til kommentar

Nei, han bør velge Xbox One.

Grunnen til at han bør velge en konsoll er at man stapper inn platen eller starter spillet fra disken. Vips, så fungerer alt. Ingen instillinger osv. Alle spill fungerer likt for alle.

Selv gamet jeg maaaaaaaaange år og tusenlapper på pc, går ikke tilbake. Et spill er så mye mer enn grafikk.

 

Det er sant, spill er også tiong som framerate, mods osv :)

 

Men litt mer alvorlig, jeg føler denne forskjellen er i ferd med å minke ganske mye, autosetitngs fungerer bedre og bedre på PC, og det er vanligere og vanligere å kreve HD-install og updates på konsoll.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Til spillsjangeren jeg liker (hovedsaklig multiplayer fps, og litt Civ5 som avveksling), er det først og fremst den økte spillbarheten mus og tastatur gir som holder meg foran pc-en, dernest den ekstremt mye kortere loading-tiden/færre loadingscreens med kjapp SSD og 16GB ram vs. snurre-HD og 0,5GB ram.

 

Har en PS3 som stort sett har stått ubrukt de 4 årene jeg har hatt den, til fordel for PC. Spillbarheten er så lav med håndkontroller at jeg som oftest blir frustrert og legger spillene på hylla etter noen timer.

 

Å sammenligne de to maskinvaremessig blir irrelevant, da vi snakker om konsoller til ~4k vs. pc-er til 10-25k.

 

Når det er sagt, virker det litt rart å måtte gå under forrige generasjons konsollers oppløsning for å få bra nok framerate på lanseringstitlene, tipper det er et kompromiss for å slippe og vente til spilloptimaliseringene ville vært/er ferdige etter jul.

Nå har jo riktignok EA vært trendsettende med å lansere alpha-versjoner som release-versjoner også på PC.

Endret av Saftis
Lenke til kommentar

 

Det er nå helst begrensinger for hva du kan få for ~4.000 kroner. Man får jo ikke en PC som er bedre til den prisen. De kunne godt ha stappet bedre maskinvare i, men det hadde resultert i mye større strømforbruk, og en mye høyere prislapp. Folk flest forventer å betale en tradisjonelt sett "lav" pris for konsoller, og hadde den vært dobbel... Ja, da hadde det blitt mange færre solgte enheter.

 

Sony trenger å subsidiere hardware, gi ut noen rå spilltitler og heller ta en del penger inn der, som dekker de små marginene de får på konsollsalg. Dessuten kan det tenkes at man får ymse bundle-pakker som hekter folk litt senere på kroken.

Lenke til kommentar

Nok kvalitetsfokuserte til at mer og mer videoer av Ps4 som krasjer og rapporter fra høgre og venstre av at den ikke fungerer før release, då kan du glede deg til etter , uffameg... "Made in Japan" . DET merker man vertfall..

 

Kanskje det har lurt seg inn noe radiaktivt råmateriale i produksjonen, som gjør konsollene så ustabile.

Lenke til kommentar

Nei, han bør velge Xbox One.

Grunnen til at han bør velge en konsoll er at man stapper inn platen eller starter spillet fra disken. Vips, så fungerer alt. Ingen instillinger osv. Alle spill fungerer likt for alle.

Selv gamet jeg maaaaaaaaange år og tusenlapper på pc, går ikke tilbake. Et spill er så mye mer enn grafikk.

 

Det er dette som gjør konsollspilling så unikt. Jeg tror det er en av hovedårsakene til at Microsoft feilet så kraftig når de ville lage sin egen Steam-utgave og multimediamaskin av dette.

Lenke til kommentar

Kommer stadig flere rapporter om at Sony ikke har vært helt heldige med de første batchene, og at mange brukere har problemer.

 

Offisielle tall fra Sony sier 0.4%, men vet om et par utsalgssteder som rapporterer at 15-25 kunder har kommet tilbake umiddelbart for å klage på defekte maskiner bare hos dem.

 

Nå er 0,4% i alle tilfeller unormalt lite så jeg tar tallene med en klype salt begge veier, men jeg håper Sony ikke går seg på en smell slik MS gjorde med 360.

Lenke til kommentar

Du kan nok glemme noen offisielle tall før minst om ett år, alt vi må basere oss på innen da blir jo høyst uoffisielle tall og da blir det en evig diskusjon om de tallene er et forsøkt på å svartmale Sony eller ikke. Det er også utrolig vanskelig å vurdere ting som dette med dagens nettsamfunn da det har blitt så utrolig enkelt for folk å klage i øst og vest som kan få deg til å fremstå som at et problem er langt større enn hva det faktisk i realiteten er og det er jo fritt frem for hvem som helst å fremstå som de har anskaffet en PlayStation 4 å late som de har problemer selv om de ikke har rørt konsollen overhode.

 

Det virket nå uansett sett som om det har vært noen utfordringer her, og at feilprosenten er over 0,4% sier vell seg selv. 0,4% er jo et et helt unaturlig lite antall for forbrukerelektronikk av denne typen og får det jo bare til å fremstå som at Sony har noe de ønsker å skjule her.. Blir spennende å se når vi skal selge konsoller på jobb og hvor mange som eventuelt kommer tilbake med problemer innen de første dagene.

 

 

Hva går egentlig problemene ut på?

Lenke til kommentar

Du kan nok glemme noen offisielle tall før minst om ett år, alt vi må basere oss på innen da blir jo høyst uoffisielle tall og da blir det en evig diskusjon om de tallene er et forsøkt på å svartmale Sony eller ikke. Det er også utrolig vanskelig å vurdere ting som dette med dagens nettsamfunn da det har blitt så utrolig enkelt for folk å klage i øst og vest som kan få deg til å fremstå som at et problem er langt større enn hva det faktisk i realiteten er og det er jo fritt frem for hvem som helst å fremstå som de har anskaffet en PlayStation 4 å late som de har problemer selv om de ikke har rørt konsollen overhode.

 

 

Sånn går det jo når bransjen løper rundt og later som de driver med statshemmeligheter, og knapt kommer med informasjon.

 

AtW

Lenke til kommentar

Ser nå at de fleste Call of Duty Ghost anmeldelsene nevner svak framerate på PlayStation 4? Både single og multiplayer, men mest på multiplayer hvor framerate stortsett er under 60 FPS konstant og kan droppe urovekkende lavt.



Hva mener og føler folk om dette? Stinker jo bedriten optimalisering lang vei, noe som ikke akkurat kommer som noe sjokk når Activision er involvert og skal kaste spillene sine ut i markedet med lavest mulig produksjonskostnader og jeg ser jo at bruken av eksklusive funksjoner på både PlayStation 4 og Xbox One er mer eller mindre ikke-eksisterende så det er tydelig at konsolloptimalisering har vært i baksete. Men hadde dere heller foretrukket 720P eller 900P oppløsning og stabile 60 FPS eller syntes dere det er bedre med 1080P og ustabil FPS?



Nå må vi jo avvente å se hvordan Xbox One klarer seg, men personlig så tar jeg nok 720P @ 60 FPS fremfor 1080P @ 30-60 FPS når som helst, spesielt på konsoll hvor anmeldere allerede nevner (de som har testet både PlayStation 4 og Xbox One utgaven) at de fleste grafikkeffekter faktisk er like detaljerte og fremstår i samme oppløsning, at det stortsett er kun teksturer som baserer seg på oppløsning så den merkbare forskjellen er visstnok temmelig minimal om man ikke sitter temmelig nærme en veldig stor skjerm (type 50"+).


Lenke til kommentar

 

Ser nå at de fleste Call of Duty Ghost anmeldelsene nevner svak framerate på PlayStation 4? Både single og multiplayer, men mest på multiplayer hvor framerate stortsett er under 60 FPS konstant og kan droppe urovekkende lavt.

Hva mener og føler folk om dette? Stinker jo bedriten optimalisering lang vei, noe som ikke akkurat kommer som noe sjokk når Activision er involvert og skal kaste spillene sine ut i markedet med lavest mulig produksjonskostnader og jeg ser jo at bruken av eksklusive funksjoner på både PlayStation 4 og Xbox One er mer eller mindre ikke-eksisterende så det er tydelig at konsolloptimalisering har vært i baksete. Men hadde dere heller foretrukket 720P eller 900P oppløsning og stabile 60 FPS eller syntes dere det er bedre med 1080P og ustabil FPS?

Nå må vi jo avvente å se hvordan Xbox One klarer seg, men personlig så tar jeg nok 720P @ 60 FPS fremfor 1080P @ 30-60 FPS når som helst, spesielt på konsoll hvor anmeldere allerede nevner (de som har testet både PlayStation 4 og Xbox One utgaven) at de fleste grafikkeffekter faktisk er like detaljerte og fremstår i samme oppløsning, at det stortsett er kun teksturer som baserer seg på oppløsning så den merkbare forskjellen er visstnok temmelig minimal om man ikke sitter temmelig nærme en veldig stor skjerm (type 50"+).

 

 

Som du sier, optimaliseringen er neppe spesielt god, det er rimelig latterlig å se på Ghosts på PC etter å ha sett battlefield 4, spesielt når man sammenlikner ressursbruk. Det er ikke akkurat jobbet hardt med optimaliseringen for å si det mildt. Grafikken er jo såpass elendig i utgangspunktet, så det forundrer meg heller ikke at forskjellen med høyere oppløsning ikke er like stor.

 

Men på generell basis vil jeg heller ha god framerate og litt lavere oppløsning, om det er de to tilfellene jeg må velge imellom.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg skal ha begge konsollene.. Tviler på det er noe merkbart forskjell på konsollene..men heller veldig mot xbox som favoritt..

 

Må le litt av noen her inne.. "Da kjøper jeg meg heller en pc. vi er i 2013" bla bla.. Kom igjenn, om du vil sitte alene på kontoret å spille på pcen din, versågod. En konsoll er noe helt annet.. Stue gaming, gaming med venner, se filmer, se tv, spille billige 1-4 player arcade spill.. Mye mer sosial og inkluderende, enn monster pc-en som står innpå kontoret/soverommet. Du kan seff ha pc-en i stua også, men tror fortsatt du hadde sitti aleine..

 

Du kan gjøre det meste (og mer) av dette på en PC..

Men du må jo ha kompiser på LAN besøk for at det skal være noe likt.

 

Utviklerne er kjempe gira, og gleder seg til lansering.

Og jeg tror folk kommer til å blir veldig fornøgde!

Dog kanskje noen problemer i begynnelsen, men hvem har ikke det ved release??

 

 

Sammenligne en konsoll og en svett pc, hah.

Lenke til kommentar

Valget er enkelt. Du velger den som kommer fra et selskap som har lyst å gi deg den optimale opplevelsen via konsollen, og så velger du vekk det selskapet som gir faen i deg som kunde og kun har fokus på å tvinge penger utav deg. Japanere har alltid vært betraktelig mer kvalitetsfokusert en amerikanere.

 

Dette sier du vel som Ps3 bruker. Jeg har hat 360 i alle år..

Og skjønner virkelig ikke hvor du kommer fra..

Lenke til kommentar

Jeg skal ha begge konsollene.. Tviler på det er noe merkbart forskjell på konsollene..men heller veldig mot xbox som favoritt..

 

Må le litt av noen her inne.. "Da kjøper jeg meg heller en pc. vi er i 2013" bla bla.. Kom igjenn, om du vil sitte alene på kontoret å spille på pcen din, versågod. En konsoll er noe helt annet.. Stue gaming, gaming med venner, se filmer, se tv, spille billige 1-4 player arcade spill.. Mye mer sosial og inkluderende, enn monster pc-en som står innpå kontoret/soverommet. Du kan seff ha pc-en i stua også, men tror fortsatt du hadde sitti aleine..

 

Du kan gjøre det meste (og mer) av dette på en PC..

Men du må jo ha kompiser på LAN besøk for at det skal være noe likt.

 

Utviklerne er kjempe gira, og gleder seg til lansering.

Og jeg tror folk kommer til å blir veldig fornøgde!

Dog kanskje noen problemer i begynnelsen, men hvem har ikke det ved release??

 

 

Sammenligne en konsoll og en svett pc, hah.

 

Du vet man kan sitte i stua, men du velger å ignorere det? Du hadde ikke merket noe forskjell om spillet kjørte på en PC eller en konsoll om det var samme grafikksettings. Og om det er arkade-spill du vil spille, så anbefaler jeg deg å sjekke ut MAME.

 

Hvorfor er slike tråder alltid fulle av desinformasjon av folk som ikke vet bedre, eller snakker mot bedre vitende? Det er fordeler med konsoll og det er fordeler med PC, at du ikek kan ha den ene i stua eller den andre på kontoret er ikke en av de.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Dette er sikkert fint om man har stor interesse for hardware, ubegrenset økonomi og ikke bryr seg om miljøet. For resten av oss var PC-markedet +/- 2000 ganske slitsomt å forholde seg til, og personlig er jeg glad utviklingene går noe langsommere nå.

Det er klart at dette er et toegget sverd. Man måtte ikke være med fullt ut, og man kunne la vær å skru alt til extra super high, og fremdeles spille spillene. Men om man skulle utnytte dem fullt ut, så kostet det både litt tid og mye penger til tider.

 

Det er også helt greit for meg at mange velger konsoller for å slippe disse utfordringene. Problemet er at utviklingen for de av oss som ønsker den velkommen har stagnert betraktelig fordi utviklerne også synes det er flott å ikke måtte forholde seg til det å måtte presse grenser. Å skvise siste rest av futt ut av en aldrende konsoll blir aldri det samme.

 

Oppfordrer derfor alle sofagamere som har for mange penger i lommene og ikke bryr seg nevneverdig om miljøet til å gå for PC fremfor en av disse nye konsollene. Om kunskap om HW er et problem, null problem, jeg/vi skal hjelpe dere i gang. :D Blir vi mange nok får vi fokus igjen.

Lenke til kommentar

Valget er enkelt. Xbox sin kontroller har alltid vært mer ergonomisk behagelig å spille med når du bruker spakene.

 

Men kontrolleren til PS4 er ikke sammenlignbar med den til PS3. Faktisk sier mange at Dualshock 4 kan bli den nye foretrukne kontrolleren, så jeg ville ventet litt med å være sikker.

 

Eks: https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&list=SPTgGd-qdBzkkh4d3Sm1PA6bRIzwcJnnk1&v=8yv9VfbmLgI#t=387

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...