Gå til innhold

Bør du velge PlayStation 4 eller Xbox One?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hehe, solgte jeg akkurat inn konsoll til meg selv? ;)

 

Poenget mitt er at HW er såvidt lik at man strengt tatt bør vektlegge andre ting før innkjøp. Noen spill er f.eks ekskusive og det bør veie tyngre enn om det er det ene eller andre i 'boksen'.

 

Jeg er uansett inhabil, all den tid jeg har hatt Playstation og PS3. Kommer enten til å bli foruten denne generasjonen eller kjøpe PS4. Men det er ikke med bakgrunn i rasjonell tankegang ;)

Ja, du kjøpte deg nettopp en Xbox One.

Lenke til kommentar

Det blir uansett xbox one på meg, kun pga vane og ikke minst, Halo. Har alltid hatt xbox, og vil alltid velge det foran playstation, til tross for at begge er supre konsoller.

 

Dette synes jeg er en veldig uheldig holdning. Hvilket incentiv har produsentene for å forbedre produktene dersom forbrukerne er så merketro at fremgang ikke lønner seg?

Lenke til kommentar

Før konsollene tok markedet helt synes jeg utviklingen gikk mye raskere på spillfronten. Jeg kunne ikke nødvendig vis spille nye spill med en to år gammel maskin uten at det i stor grad gikk på bekostning av grafikk, kvalitet og ytelse. Selskapene presset på mot det som var toppen i markedet, og knivet om å leveres best opplevelse, både på grafikk og kvalitet ellers, selv om noen fokuserte litt mer på de ene eller andre.

 

Dette er sikkert fint om man har stor interesse for hardware, ubegrenset økonomi og ikke bryr seg om miljøet. For resten av oss var PC-markedet +/- 2000 ganske slitsomt å forholde seg til, og personlig er jeg glad utviklingene går noe langsommere nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå har vel grafikk-guden Carmack sagt at det i praksis ikke er noen forskjell mellom hva de to plattformene kan levere, så da faller det hele ned på eksklusive titler, og der er jeg mest spent på Xbox sine.

 

Dette utsagnet kom sammen med et forbehold om at han knapt hadde hatt tid til å teste de to systemene enda, og var på et event med fokus på PC. Jeg tipper det har opphav i at han var overrasket over hvor like de to systemene er, mer enn at de faktisk er helt like. Flere utviklere har også i senere tid på sett og vis tilbakevist denne påstanden.

 

Og sånn btw, man burde ikke tillegge Carmack gudestatus kun basert på at han var en av bransjens dyktigste for 15 år siden...

Lenke til kommentar

Ingen av delene. Nintendo for festspill og med venner. PC for nerding.

 

Har egentlig gjort samme vurdering. Til PC får jeg nesten samtlige interessante FPS og strategispill. Bilspill får man stort sett også på PC, og er ikke noe jeg pleier å spille uansett (med mindre de kommer på billigsalg). Mange av de mer interessante indie-spillene som kommer ut for tiden er ofte PC-eksklusive. Spill som Kerbal Space Program og Castle Story er rett og slett ikke mulig å få til på en god måte på konsoller som i hovedsak kun støtter gamepads.

 

Dersom jeg ønsker å spille i lag med andre har Nintendo per i dag et overlegent tilbud. Med titler som Nintendo Land, Wii Party U, og kommende titler som Mario Kart 8, Super Mario 3D World, Super Smash Bros Universe, har man så mye moro i vente at det halve kunne vært nok.

Lenke til kommentar

Angående CoD, her er fra anmeldelsen til Polygon:

"While the Xbox One version of Call of Duty: Ghosts has been confirmed by Activision to run at a lower resolution than its PS4 counterpart (720p upscaled vs. 1080p native, respectively), that numerical difference is less meaningful than you might imagine.

 

The two versions look nearly identical. Viewing the Xbox One release next to the PS4 , I had difficulty telling them apart. It's possible that the PS4 version looked somewhat sharper, but that may have just been my imagination after confirming the hard resolution difference. The next-gen releases of Call of Duty: Ghosts are so close together that gun to my head, I'd have no confidence in being able to discern which version was which ? at least, while the two are standing still.

 

The Xbox One release's framerate was far more noticeable. As mentioned in the initial review, Call of Duty: Ghosts suffers from consistent framerate drops on the PS4, especially during multiplayer when action got especially hectic. The Xbox One version suffered no such drops, maintaining a steady 60 frames per second throughout.

 

For a multiplayer shooter, framerate consistency is paramount. Given its relative visual parity with the PS4 release, Call of Duty: Ghosts is a more playable, slightly superior (albeit disappointing) game on Xbox One."

Lenke til kommentar

 

Men sa ikke Rubin i det samme intervjuet at CoD: Ghost opprinnelig kjørte 1080p på Xbox One, men de måtte nedskalere det til 720p senere på grunn av mange endringer i dev kitet, over tid, som MS leverte?

Uansett om det stemmer, så kjører PS4 Battlefield 4 i bedre oppløsning, samtidig som de holder en mer stabil 60fps når spillet blir krevende.

Mhm, det stemmer jo.

Lenke til kommentar

Hele konsollkrigen kan oppsummeres slik:

"Stan, the PS4 doesn't have the seamless transition between games, movies and TV offered by Xbox One."

 

"The PS4 controller has a touchpad interface... You never listened!"

 

"Come on, Kyle. Let these Sony f***s wallow in their limited voice control functionality

:p :p

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Fikk litt avsmak på hele konsollgreia jeg nå, og tror heller jeg kommer til å bygge meg ny PC. Dette er rett og slett bare for dårlig til å være 2013, maskinvaremessig.

 

Det er nå helst begrensinger for hva du kan få for ~4.000 kroner. Man får jo ikke en PC som er bedre til den prisen. De kunne godt ha stappet bedre maskinvare i, men det hadde resultert i mye større strømforbruk, og en mye høyere prislapp. Folk flest forventer å betale en tradisjonelt sett "lav" pris for konsoller, og hadde den vært dobbel... Ja, da hadde det blitt mange færre solgte enheter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...