Gå til innhold

Teknisk fagskole Elektro


spøkelset

Anbefalte innlegg

Hei :)

 

Jeg er en utdannet elektriker som vurderer å søke meg inn på deltidsstudium Teknisk fagskole Elkraft til våren.

 

I den forbindelse lurer jeg på om det stilles noen karakterkrav for å komme inn på et slikt studie? Isåfall, hvilke karakterer blir regnet med og hva bruker snittet å ligge på? Jeg har i tillegg til elektro VK1, også gått Almenn påbygg.

 

Er desverre av typen som ga litt blaffen på skolen, men har virkelig fått interessen for elektro etterhvert som jeg begynnte å jobbe med det. Litt kjedelig om mine relativt dårlige karakterer fra skoletiden skal sette en stopper for mine utviklingsmuligheter.

 

FInt om noen som har kunnskap om dette kan ta seg tid til å svare :)

Endret av spøkelset
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorvidt karakterene dine vil ha noe å si kommer helt an på hvor i landet du søker. Hvis det er en trend for fulle linjer hvert år så blir karakterer vurdert. Men normalt sett så kommer de fleste inn.

 

MEN det jeg absolutt vil anbefale deg er å se på muligheten for å studere fulltid istedet for deltid. Vei opp hva du kan få av studiestøtte i forhold til hvilke utgifter du har, og evt hvilke utgifter du kan redusere.

 

De fleste jeg snakker med på deltid angrer på at de ikke valgte fulltid. Deltid betyr mye egenlæring og egeninnsats, noen fag får du ingen undervisning i osv.

 

Kom gjerne med en tilbakemelding på hvor i landet du søker, så kan jeg kanskje komme med litt mer fornuftig svar til deg :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorvidt karakterene dine vil ha noe å si kommer helt an på hvor i landet du søker. Hvis det er en trend for fulle linjer hvert år så blir karakterer vurdert. Men normalt sett så kommer de fleste inn.