Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøpe nye bilskilt [LØST]


martin9

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg bestilte to stykk nye kjennemerker forrige fredag, og kan opplyse om at jeg betalte 140 kroner totalt.

Skal man skifte eier av bilen så skal Staten ha inntil kr 19.000 for denne administrative jobben, men om de skal produsere to nye fysiske skilt med arbeid, råvarer, frakt og hva-det-måtte-være, så tar de kun kr 140? Det virker som om det er litt mismatch her. Den eneste logiske løsningen er at de skrur opp prisen per skilt til ca 3-4 tusen. Da står prisen mer i stil med andre bilrelaterte utgifter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Skal man skifte eier av bilen så skal Staten ha inntil kr 19.000 for denne administrative jobben, men om de skal produsere to nye fysiske skilt med arbeid, råvarer, frakt og hva-det-måtte-være, så tar de kun kr 140? Det virker som om det er litt mismatch her. Den eneste logiske løsningen er at de skrur opp prisen per skilt til ca 3-4 tusen. Da står prisen mer i stil med andre bilrelaterte utgifter.

Den eneste logiske løsningen er å skru ned prisen på omregistrering til 3-4kr. Da står prisen på omregistrering i stil med prisen på nye skilter.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

Du drar bare til Statensvegvesen og bestiller ett nytt skilt eller begge nye om du vill. Så leverer du de gamle skiltene når du henter ut nye skilt.

 

Er det standarisert hull-avstand på denslags? F.eks. hvis man må erstatte gamle slitte skilt (fra før landkode) med ny type, kan man rusle ut å skru de rett på bilen? Hvis ikke blir det kronglete (iallefall å bruke aktuell, bil frem og tilbake) eller ? :hmm:

Lenke til kommentar

 

Du drar bare til Statensvegvesen og bestiller ett nytt skilt eller begge nye om du vill. Så leverer du de gamle skiltene når du henter ut nye skilt.

 

Er det standarisert hull-avstand på denslags? F.eks. hvis man må erstatte gamle slitte skilt (fra før landkode) med ny type, kan man rusle ut å skru de rett på bilen? Hvis ikke blir det kronglete (iallefall å bruke aktuell, bil frem og tilbake) eller ? :hmm:

 

 

De nye reg.skiltene i dag er så tynne at de gjør seg best i std.skiltholdere, de nye skiltene er det heller ikke ferdig borrede hull i.

Lenke til kommentar

aha, må skaffe et pat skiltholdere da. Disse kan vel greit festes i gamle skilt-hull antar jeg?

 

p.s. vær forsiktig med tynner på fille og gamle bilskilt folkens. Skulle fjerne noe lakk-støv og før jeg viste ordet av det hadde jeg tørket vekk det sorte på bokstavene.. :huh:

 

Skiltholderene er av plastikk, så de er det stort sett meget enkelt å lage hull i for feste i gml. hull på støtfangeren eller andre steder hvor skiltene har vært festet tidligere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Løftebukk er nok nødvendig for å få på nye skilt ja.

Det handler om arbeidsmiljø. Man står ikke bøyd når man kan stå oppreist.

En ting er å stå bøyd en gang om dagen, men hvis det blir 50 ganger om dagen, tror jeg ikke engang du ville stått bøyd hvis du kunne stått oppreist, uansett situasjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...