Gå til innhold

Litt råd vedr PS4 kontra PS3 og kjøp


Reggy

Anbefalte innlegg

Det virker ikke helt som du ønsker å forstå hva jeg mener. Som sagt flere ganger allerede så var forslaget om å ikke avskrive PS3en ment som en midlertidig løsning. Enten til det i det hele tatt er mulig å få tak i en PS4 (som jeg mistenker er minst 4mnd til) eller rett og slett å bare vente til PS4 har litt mer enn et par dusin titler å vise til. Som nevnt tidligere er majoriteten av launch-titlene spill for far uten at jeg har satt meg nevneverdig inn i hvilke barnevennlige spill om er på trappene.

Jeg forstår jo så klart hva du mener, men jeg er som sagt uenig. Majoriteten av PS3-spill er også for far. 50 % av launch-eksklusivene(disk-versjonene) til PS4 er for barn. Jeg regner med det ikke er tanken å investere i så uhorvelig mange spill til poden ila de aller første tiden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg setter veldig pris på tilbakemeldingene jeg får. - og at dere kjører diskusjon på det.

 

Det blir litt vanskelig dette - men tror nok uansett at det ikke blir noen nr. 3 -kun ps4.

 

Men pr i dag er etterspørselen av de små ikke veldig stor , men det har den vært og vi har gjort en av avtale på en spleis til jul. Så om det drøyer til vinterferien tror jeg det bør gå bra.

 

Det er helt sikkert mange spill til nr 3 jeg kunne hatt glede av. Men min måte å spille på er nok litt kjedelig. Nevnte spill som Assassins C..., splinter cell, LA noire, mafia, fracry, osv. Jeg spiller storyen en gang og så ferdig.

 

Pr nå er det siste gta, tief, og Assassins som står for tur.

 

Spill som har unaturlige vesen etc - styrer jeg helst unna.

 

Eneste spill jeg vet om til ps3 er uncharted e.l. Har spilt ett av dem og det var moro.

 

Har en kjellerstue som skal settes igang - med ny tv / spilmaskin og da også et poeng av ps kan spille blueray.

 

Spill til barna - aner ikke men det er kommet forslag ovenfor som også ble tipset om i butikk. I utgangspkt ønsker jeg nok at spillene til dem er mest mulig fredelige, uten alt for mye skummelt osv. Gjerne som jeg nevnte også med mulighet for bevegelses spilling.

Lenke til kommentar

Det ser ut til at jeg anskaffer meg TV før PS4 pga ventetiden.

 

Skal ha en 46 - 50 tommers - og det er en jungel der ute.

 

Men denne http://www.siba.no/product/13096040/tx-p50st60y - en plasma tv.

 

Men så har jeg hørt noe om at ting brenner seg fast i skjermen - spes om man bruker dem til spill.

 

Hva sier dere??

http://reviews.cnet.com/4520-6449_7-6844370-1.html

 

tror du får svar på alle dine spørsmål i linken ovenfor

 

Are there some simple tips to follow to prevent burn-in?

Our video guru, Senior Editor David Katzmaier, says the potential for burn-in is greatest during the first 100 or so hours of use, "during which time you should keep contrast low (less than 50 percent) and avoid showing static images or letterbox bars on the screen for hours at a time." He personally has a three-year-old 50-inch plasma at home and notices that, after his wife watches the TV in the 4:3 mode (with black bars on either side of the image) for hours on end with no widescreen shows, he sometimes detects those after-images of the bars. But they quickly go away when he watches material that fills the whole screen (or he convinces her to use the gray bars).

"I just don't worry about it," he says. "Yeah, you can get some image retention once in awhile if you look hard enough after hours of static images, but even then it's temporary, not permanent."

Update 02-29-2008: Thanks to some readers' comments below, we have a few other tips to help remove burn-in if it occurs. Commenter gmccnet got good results by recording bright static on a VCR and playing it for 24 hours to almost completely remove the after-image. You could also simply leave a normal, widescreen channel on overnight or longer--just make sure it isn't one that goes to color bars in the early-morning hours. Discovery HD Theater is a good choice.

Endret av Leffi78
Lenke til kommentar

Burn-in er heller sjeldent på moderne plasmaskjermer, og i følge noen kilder helt eliminert. Man bør dog være litt forsiktig den første tiden slik at skjermen får "kjørt seg inn", men det er ikke noe man trenger gå rundt og bekymre seg over. De aller fleste rapporter om burn-in dreier seg egentlig bare om midlertidige ettereffekter på skjermen, og de går bort av seg selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...