Gå til innhold

3 år gammel norsk jente kastes ut av Norge


Anbefalte innlegg

Men vi har da ikke bare litt kontroll, vi har det så det tyter ut av alle kroppsåpninger. Vi er så kontrollfreak at det er viktigere å ha kontroll enn å respektere egne statsborgere.

 

Hvilket ansvar er det vi har som velferdsstat? Tydeligvis ikke våre borgeres velferd. Og hvem er "vi" her? Ikke Maria...

 

Som jeg sa et annet sted: Norge som nasjon er en gruppe mennesker som har klatret opp på den gyldne gren. De fleste av oss er endog er født på den. Nå viser vi "ansvar" ved å trekke opp stigen etter oss og passe på at ingen klatrer i treet uten vår tillatelse.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men vi har da ikke bare litt kontroll, vi har det så det tyter ut av alle kroppsåpninger. Vi er så kontrollfreak at det er viktigere å ha kontroll enn å respektere egne statsborgere.

 

Hvilket ansvar er det vi har som velferdsstat? Tydeligvis ikke våre borgeres velferd. Og hvem er "vi" her? Ikke Maria...

 

Som jeg sa et annet sted: Norge som nasjon er en gruppe mennesker som har klatret opp på den gyldne gren. De fleste av oss er endog er født på den. Nå viser vi "ansvar" ved å trekke opp stigen etter oss og passe på at ingen klatrer i treet uten vår tillatelse.

 

Geir :)

 

Vi er kanskje ett litt feil ord siden ingen av oss jobber i UDI, men UDI har mandatet.

 

Det er godt å være norsk statsborger, det vet jeg bedre enn di fleste, men det er også viktig å bevare den goden for statsborgerene, skal vi ha ett verdenssamfunn så er det engang sånn idag at verden har en negativ økonomi, det vil si at ved å la alt opphøre vil vi faktisk tape penger

 

http://www.aftenposten.no/okonomi/Verdensokonomien-gar-i-lavgir-7333246.html

Lenke til kommentar

Men vi har da ikke bare litt kontroll, vi har det så det tyter ut av alle kroppsåpninger. Vi er så kontrollfreak at det er viktigere å ha kontroll enn å respektere egne statsborgere.

 

Hvilket ansvar er det vi har som velferdsstat? Tydeligvis ikke våre borgeres velferd. Og hvem er "vi" her? Ikke Maria...

 

Som jeg sa et annet sted: Norge som nasjon er en gruppe mennesker som har klatret opp på den gyldne gren. De fleste av oss er endog er født på den. Nå viser vi "ansvar" ved å trekke opp stigen etter oss og passe på at ingen klatrer i treet uten vår tillatelse.

 

Geir :)

 

 

Du forstår forhåpentligvis at hvis for mange klatrer i treet, raser treet sammen, og da har ingen av oss noen gyllen gren i det hele tatt, verken vi eller de som gjør sitt beste for å svindle til seg rettigheter de ikke har. Ja, selvfølgelig ønsker jeg å bevare en god situasjon for Norge, det er bare helt naturlig. Det ville vært absurd om jeg ønsket at Norge skulle synke ned på nivå med resten av verden, for det er nøyaktig det som ville skjedd hvis vi skulle dele med absolutt alle.

 

Og her bruker man et barn kynisk, man legger ut bilder av ei søt, lita jente for å manipulere følelsene til naive, godtroende mennesker, og det har de greid til gagns i ditt tilfelle, og målet er å PRESSE den norske stat til å gi moren rettigheter hun ikke har krav på etter noe gjeldende regelverk. Og det skulle ikke forundre meg om taktikken lykkes.

 

Hiv dem ut, sier jeg. Uansett hvor mange bilder av søte jenter som brukes for å manipulere.

 

 

Forresten ... argumentasjonen din jobber mot deg her. Denne moren har skaffet seg et barn og har nå en gyllen mulighet til å sikre seg en plass på den gylne gren.... hva med alle de andre som ikke har gjort det? Er det evnen og muligheten til å produsere et barn som skal være inngangsbilletten til den gylne gren? Hvorfor er det barn/ikke barn som skal være skillelinjen mellom hvem som skal trekke opp stigen etter seg? Resten av dem som ikke kvalifiserer til opphold i Norge, må ut. Men hvis du greier å lage et barn her, er du sikret.

Endret av Den åttende profet
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Du forstår forhåpentligvis at hvis for mange klatrer i treet, raser treet sammen, og da har ingen av oss noen gyllen gren i det hele tatt, verken vi eller de som gjør sitt beste for å svindle til seg rettigheter de ikke har.

 

Nå er vi nok kanskje uenig om hvor mye treet bærer. Det kommer nok an på hva det skal bære. Når det gjelder svindelen så skulle jeg altså ønske at det ikke var nødvendig å "svindle" for å få en sjanse her.

 

Ja, selvfølgelig ønsker jeg å bevare en god situasjon for Norge, det er bare helt naturlig. Det ville vært absurd om jeg ønsket at Norge skulle synke ned på nivå med resten av verden, for det er nøyaktig det som ville skjedd hvis vi skulle dele med absolutt alle.

 

Det er din påstand. Jeg ønsker heller ikke at Norge skal "synke", jeg ønsker at mennesker fra resten av verden skal stige opp. Nå har ikke resten av verden noe "nivå", det varierer fra USA til Somalia, fra Nord-Korea til Sør-Korea.

 

800 000 nødstilte nordmenn fikk for 100-200 år siden dele med amerikanerne, og det ble ikke fattigdom av det.

 

Og her bruker man et barn kynisk, man legger ut bilder av ei søt, lita jente for å manipulere følelsene til naive, godtroende mennesker, og det har de greid til gagns i ditt tilfelle, og målet er å PRESSE den norske stat til å gi moren rettigheter hun ikke har krav på etter noe gjeldende regelverk. Og det skulle ikke forundre meg om taktikken lykkes.

 

Det får være opp til øynene som ser. De som vil se kynisme i det gjør det. jeg gjør det ikke. Jenta finnes, hun er norsk statsborger og bor i Norge. Hvordan og hvorfor hun er her blir bare spekulasjoner.

 

Hiv dem ut, sier jeg. Uansett hvor mange bilder av søte jenter som brukes for å manipulere.

 

 

La dem bli, sier jeg.

 

Forresten ... argumentasjonen din jobber mot deg her. Denne moren har skaffet seg et barn og har nå en gyllen mulighet til å sikre seg en plass på den gylne gren.... hva med alle de andre som ikke har gjort det? Er det evnen og muligheten til å produsere et barn som skal være inngangsbilletten til den gylne gren? Hvorfor er det barn/ikke barn som skal være skillelinjen mellom hvem som skal trekke opp stigen etter seg? Resten av dem som ikke kvalifiserer til opphold i Norge, må ut. Men hvis du greier å lage et barn her, er du sikret.

 

"Alle de andre" burde også få muligheten. Ikke til å lykkes, men til å prøve. Ikke til å havne på den gyldne gren, men til å klatre i treet, så lenge de klatrer fredelig. Det er mitt primære standpunkt. Men slik er det jo ikke, og slik kommer det antagelig heller ikke til å bli. Man kan ha et liberalistisk sinn og være realist samtidig. Så da er mitt sekundære ståsted at "mer liberalt er bedre enn mindre liberalt", og vi får ta de muligheten som byr seg. Her har vi mulgheten til å kjempe for litt mer liberalt, uten å insistere på mirakler. Det er bedre enn ingenting.

 

Geir :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Vi er kanskje ett litt feil ord siden ingen av oss jobber i UDI, men UDI har mandatet.

 

Ok, så det var "vi" som i våre myndigheter. Da har "vi" kontroll. Et par hundre MUF'ere unntatt.

 

Det er godt å være norsk statsborger, det vet jeg bedre enn di fleste, men det er også viktig å bevare den goden for statsborgerene, skal vi ha ett verdenssamfunn så er det engang sånn idag at verden har en negativ økonomi, det vil si at ved å la alt opphøre vil vi faktisk tape penger

http://www.aftenposten.no/okonomi/Verdensokonomien-gar-i-lavgir-7333246.html

 

Det er et litt videre spørsmål. Vi har ikke et verdenssamfunn i dag, og det kan argumenteres for og imot at vi i det hele tatt snakker om den globale økonomien, når det faktisk er summen av høyst nasjonale økonomier. Det kan jo også bemerkes at (oljeland som Norge unntatt) faktisk er de landene som driver verdenshandel som vokser.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

 

Ok, så det var "vi" som i våre myndigheter. Da har "vi" kontroll. Et par hundre MUF'ere unntatt.

 

 

Det er et litt videre spørsmål. Vi har ikke et verdenssamfunn i dag, og det kan argumenteres for og imot at vi i det hele tatt snakker om den globale økonomien, når det faktisk er summen av høyst nasjonale økonomier. Det kan jo også bemerkes at (oljeland som Norge unntatt) faktisk er de landene som driver verdenshandel som vokser.

 

Geir :)

 

 

Vell, vi kan gå over til å kalle det UDI. UDI håndhever mandatet sitt på en god måte og synes jeg.

 

Verdensøkonomien kan jo diskuteres opp og i mente, det samme med verdenssamfunnet. Det forandrer fortsatt ingenting i forhold til at vi må ha en viss kontroll på hva, hvem og hvor folk oppholder seg i landet, og i det hele tatt om di hører hjemme her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dersom det ikke er til barnets beste å bli med moren til Kenya kan moren velge å adoptere bort barnet slik at det blir i Norge. Mor og barn har samlet åpenbart større tilknytning til Kenya enn til Norge, så om asyl ikke er innvilget ser jeg ikke noe problem med at moren må reise tilbake til Afrika. At hun har oppgitt uriktige opplysninger hjelper ikke saken det heller.

 

Det som er barnets beste her, er at hun får være i Norge sammen med sin egen mor.

 

Og det burde alle forstå.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

 

800 000 nødstilte nordmenn fikk for 100-200 år siden dele med amerikanerne, og det ble ikke fattigdom av det.

 

 

 

Men disse kom tross alt til ett helt annet samfunn, og var med på å utvikle ett ganske annet samfunn. Ikke minst var de når det gjaldt kultur og normer til forveksling like det landet de kom til.

 

USA kunne aldri hatt masseinnvandring slik de hadde og samtidig hatt en velfungerende velferdsstat. Vi kan vanskelig ha begge deler, og jeg tror vi ville få ett betydelig hardere samfunn med mer gnisninger om vi slapp til mange flere klatrere, med helt forskjellig balast, samtidig som vi måtte legge ned tilbudet til de som falt utenfor.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Noen synes sikkert det er helt ok å gå fra 4.4 millioner etniske nordmenn og 600 000 utlendinger til 3.2 millioner nordmenn (massiv utflytting grunnet forfall av landet) og 40 millioner utlendinger, noe fri innvandring raskt vil medføre. Destruksjonen av et stabilt og til noen grad velfungerende samfunn og økonomi er derimot ikke tatt med i betraktningen til innvandringsvennlige mennesker, samt den eksponentielle økingen i kriminalitet og kostnader for staten, noe som medfører høyere skatter og enda mer økonomisk stagnasjon. Det hele er en illusjon skapt av gjerne venstrevridde utopister som har hørt litt for mye på 'Imagine', som sitter inne med inntrykket at hvis vi bare åpner alle grenser og samler alle etnisiteter, religioner, kulturer og nasjonaliteter under ett tak, så vil vi alle sitte rundt et bål, holde hender og synge 'Kumbaya my Lord'. Voldtekt, ran, mord og andre kriminelle handlinger som statistisk ligger på topp hos innvandrere, spesielt ikke-vestlige innvandrere, finnes merkelig ikke nok i hodene til disse innvandringsnaive menneskene.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Noen synes sikkert det er helt ok å gå fra 4.4 millioner etniske nordmenn og 600 000 utlendinger til 3.2 millioner nordmenn (massiv utflytting grunnet forfall av landet) og 40 millioner utlendinger, noe fri innvandring raskt vil medføre.

 

Det tviler jeg sterkt på at noen synes er OK. Og jeg tviler like sterkt på at noen på alvor tror at det er slik det ender. Hva i alle verden skulle disse 40 millioner utlendingene gjøre her? Hogge gråstein og spise kongler? De ville jo nesten uansett ha det bedre hjemme...

 

Destruksjonen av et stabilt og til noen grad velfungerende samfunn og økonomi er derimot ikke tatt med i betraktningen til innvandringsvennlige mennesker, samt den eksponentielle økingen i kriminalitet og kostnader for staten, noe som medfører høyere skatter og enda mer økonomisk stagnasjon.

 

Joda, det scenarioet er tatt med i betraktningen. At noen ikke tror på det er en annen sak. Ord som eksponentiell gjør det ikke sant.

 

Det hele er en illusjon skapt av gjerne venstrevridde utopister som har hørt litt for mye på 'Imagine', som sitter inne med inntrykket at hvis vi bare åpner alle grenser og samler alle etnisiteter, religioner, kulturer og nasjonaliteter under ett tak, så vil vi alle sitte rundt et bål, holde hender og synge 'Kumbaya my Lord'. Voldtekt, ran, mord og andre kriminelle handlinger som statistisk ligger på topp hos innvandrere, spesielt ikke-vestlige innvandrere, finnes merkelig ikke nok i hodene til disse innvandringsnaive menneskene.

 

 

Joda, det finnes også i hodene på oss. Det er ingen som har sagt at det blir "Kumbaya". Men det vblir neppe verden om vi skal sitte her i treet vårt og forsvare det med spretterter heller.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

 

 

Ja, selvfølgelig ønsker jeg å bevare en god situasjon for Norge, det er bare helt naturlig. Det ville vært absurd om jeg ønsket at Norge skulle synke ned på nivå med resten av verden, for det er nøyaktig det som ville skjedd hvis vi skulle dele med absolutt alle.

 

Og her bruker man et barn kynisk, man legger ut bilder av ei søt, lita jente for å manipulere følelsene til naive, godtroende mennesker, og det har de greid til gagns i ditt tilfelle, og målet er å PRESSE den norske stat til å gi moren rettigheter hun ikke har krav på etter noe gjeldende regelverk.

 

Hvorfor ikke heller kaste ut noen kriminelle muslimer ?

 

Vi vet jo ikke om kvinnen "kynisk" bruker jenta for å få bli i Norge, det er i hodet på den enkelte som kommenterer dette, og det kalles fordommer.

 

Jenta er født i Norge, og hva koster det oss om jenta får bli i Norge sammen med sin mor ?

 

Hvorfor skal myndighetene sende ut familiefolk som dette, mens de ikke "kan"sende ut kriminelle muslimer, og andre kriminelle innvandrere, ikke engang krigsforbrytere vil de sende ut av landet, men en liten jente på 3 år og hennes mor, dem kan de sende ut.

 

Hvor er logikken ?

Å påstå at en jente som er født og oppvvokst i Norge ikke har tilknytning til Norge, er ganske enkelt horribelt, og jeg begynner å tro at disse folkene i UD ikke er mennesker.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

For majoriteten av befolkningen i Kenya ville det beste vært å vær i Norge, på trygd.

 

Du burde heller tenke på hvorfor myndighetene sender ut vanlige familiefolk som dette, og da helst kristne som det antakelig er i dette tilfellet, mens kriminelle og ekstreme muslimer får bli, og myndighetene finner opp alle slags unnskyldninger for at disse kriminelle ikke kan sendes ut av landet.

Lenke til kommentar

 

Men majoriteten av dem er ikke norske statsborgere. Det er denne jenta. Atså en av dem velferdsstaten er opprettet for. Med mindre vi skal begynne å gradere våre borgere da, og gi dem forskjellige rettigheter.

 

Geir :)

 

Det er ikke jenta som blir sendt hjem, men moren. Jenta har rettigheter i Norge og kan bli overlatt til barnevernet/fosterhjem.

 

Du burde heller tenke på hvorfor myndighetene sender ut vanlige familiefolk som dette, og da helst kristne som det antakelig er i dette tilfellet, mens kriminelle og ekstreme muslimer får bli, og myndighetene finner opp alle slags unnskyldninger for at disse kriminelle ikke kan sendes ut av landet.

 

Vanlige familiefolk som bryter di 10 bud og lyger til UDI blir sendt hjem, enten dem er kristne, muslimske eller romvesner.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Noen synes sikkert det er helt ok å gå fra 4.4 millioner etniske nordmenn og 600 000 utlendinger til 3.2 millioner nordmenn (massiv utflytting grunnet forfall av landet) og 40 millioner utlendinger, noe fri innvandring raskt vil medføre. Destruksjonen av et stabilt og til noen grad velfungerende samfunn og økonomi er derimot ikke tatt med i betraktningen til innvandringsvennlige mennesker, samt den eksponentielle økingen i kriminalitet og kostnader for staten, noe som medfører høyere skatter og enda mer økonomisk stagnasjon. Det hele er en illusjon skapt av gjerne venstrevridde utopister som har hørt litt for mye på 'Imagine', som sitter inne med inntrykket at hvis vi bare åpner alle grenser og samler alle etnisiteter, religioner, kulturer og nasjonaliteter under ett tak, så vil vi alle sitte rundt et bål, holde hender og synge 'Kumbaya my Lord'. Voldtekt, ran, mord og andre kriminelle handlinger som statistisk ligger på topp hos innvandrere, spesielt ikke-vestlige innvandrere, finnes merkelig ikke nok i hodene til disse innvandringsnaive menneskene.

Nå er det jo mulig å bruke hodet litt for å tenke med.

Hvor mange tror du denne lille jenta og hennes mor vil voldta, rane eller drepe ?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Det er ikke jenta som blir sendt hjem, men moren. Jenta har rettigheter i Norge og kan bli overlatt til barnevernet/fosterhjem.

 

Er det i hennes beste interesse?

 

Uten sammenligning forøvrig: Burde nordmenn som begår lovbrudd miste sine barn? Kan jo være en grei måte å få ned adopsjonskøene på. Bare hiv ut noen løgnere (de er det mange av) og konfisker ungene deres.

 

Det er åpenbart ikke jentas rettigheter som ivaretas om hun havner på barnehjem eller adopteres vekk. Det er politikernes behov for å vise autoritet i asylsaker.

 

Vanlige familiefolk som bryter di 10 bud og lyger til UDI blir sendt hjem, enten dem er kristne, muslimske eller romvesner.

 

Nei. Bare de som ikke er norske. Vi andre bryter ulike bud over en lav sko og det får bare små konsekvenser.

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Er det i hennes beste interesse?

 

Uten sammenligning forøvrig: Burde nordmenn som begår lovbrudd miste sine barn? Kan jo være en grei måte å få ned adopsjonskøene på. Bare hiv ut noen løgnere (de er det mange av) og konfisker ungene deres.

 

Det er åpenbart ikke jentas rettigheter som ivaretas om hun havner på barnehjem eller adopteres vekk. Det er politikernes behov for å vise autoritet i asylsaker.

 

 

Nei. Bare de som ikke er norske. Vi andre bryter ulike bud over en lav sko og det får bare små konsekvenser.

 

Geir :)

 

Hvorvidt det er til barnets beste er ikke jeg i stand til å bedømme, det får barnevernet ta seg av om moren bestemmer seg for det.

 

Om nordmenn gjør lignende handlinger som dette så burde dem det ja, i vertfall for en periode, du har ikke akkurat tilgang til dine barn i fengsel. Dessuten så er hun utestengt fra Norge i 5 år, det er da mulig å komme for å besøke dattra, eller eventuelt omvendt. Tingen er at hun visste at hun var en ulovelig innvandrer, hun visste at faren for å bli kastet ut var stor, og ja hun ble tatt. At hun var såpass egosentretisk at hun valgte å få ett barn som skulle komme midt opp i dette er uheldig, men det er engang sånn at regler er regler.

 

Saken er den at det kan ikke være sånn at det blir grønt kort bare du sniker deg inn i Norge og lurer på deg en unge, det handler om å vise autoirtet og å vise at det ikke er greit å bryte loven.

 

Dersom norske statsborgere gjør lignende handlinger i utlandet blir resultatet det samme, så nei det handler ikke bare om de som ikke er Norske.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Det er ikke jenta som blir sendt hjem, men moren. Jenta har rettigheter i Norge og kan bli overlatt til barnevernet/fosterhjem.

 

Det er ganske umenneskelig å sende en 3 år gammel jente i fosterhjem, mens moren blir utvist og sendt til kenya.

Hvor hun også kan risikere å bli drept.

 

 

Vanlige familiefolk som bryter di 10 bud og lyger til UDI blir sendt hjem, enten dem er kristne, muslimske eller romvesner.

 

Vel når du nå først nevner dette med de ti bud, så er det slik at det faktisk slik at kristendommen dreier seg om kjærlighet og tilgivelse.

Det hun selv sier er jo også at hun ble lurt til å lyve, men uansett om det er sant eller ikke, så må vi kunne tilgi henne.

Siden du nevnte de ti bud, så kan jeg minne om hva Jesus sa da Han summerte sammen hele loven og de ti bud sammen til to bud, og som gjelder for kristne.

 

“‘You shall love the Lord your God with all your heart, with all your soul, and with all your mind. This is the first and great commandment. And the second is like it: ‘You shall love your neighbor as yourself. On these two commandments hang all the Law and the Prophets.”

Lenke til kommentar

 

Vel når du nå først nevner dette med de ti bud, så er det slik at det faktisk slik at kristendommen dreier seg om kjærlighet og tilgivelse.

Det hun selv sier er jo også at hun ble lurt til å lyve, men uansett om det er sant eller ikke, så må vi kunne tilgi henne.

Siden du nevnte de ti bud, så kan jeg minne om hva Jesus sa da Han summerte sammen hele loven og de ti bud sammen til to bud, og som gjelder for kristne.

 

“‘You shall love the Lord your God with all your heart, with all your soul, and with all your mind. This is the first and great commandment. And the second is like it: ‘You shall love your neighbor as yourself. On these two commandments hang all the Law and the Prophets.”

 

 

Jeg er ikke kristen, og tilgivelse kommer etter straff. Man må ta konsekvenser for sine handlinger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...