Gå til innhold

3 år gammel norsk jente kastes ut av Norge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Hun fikk avslag på asylsøknaden sin mens hun var gravid med Maria, men reiste ikke ut. Hun søkte om familiegjenforening med Maria, og fikk endelig avslag og vedtak om utvisning i mai i år. I tillegg har UNE gitt henne innreiseforbud i fem år.

 

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Moren-til-norske-Maria-3-skal-utvises---Maria-ma-bli-med-7352368.html

 

;)

Lenke til kommentar

Og mora er ikke. Hun som blir sendt ut, og siden hun har omsorgen for barnet, ikke motsatt.

 

Logikken er altså: UNE mener at barnet har det best sammen med sin mor. Moren er utvist, så barnet må følge sin mor ut av landet for å få det best. Dermed er barnekonvensjonen og norsk lov oppfylt. Men for all del, hun er ikke utvist, det er bare for hennes eget beste at hun må bli med moren til Kenya i fem år...

 

 

 

Takk. jeg er visst trøtt for tiden, som ikke så det når jeg leste den. Så vet vi altså at graviditeten ikke var etterpåklokskap, altså at hun ikke ble gravid for å trenere utvisningen. Hun ble gravid før asylsøknaden var avvist.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Å slippe henne inn er å belønne svindel. De som ikke svindler vil ikke ha noen sak og bli sendt hjem, mens de som svindler kan få bli i Norge. Om hun virkelig mener at barnet har det bedre i Norge så kan hun etterlate barnet i Norge og dra hjem. Hvis hun mener barnet har det best med henne, så tar hun med barnet hjem. Det er hennes valg. Nei, hun kan ikke velge å bo i Norge. Akkuratt som at en elev ikke kan komme inn på en skole selv om bestevennen kom inn. Om de må gå på samme skole, så får den bedre eleven gå til den dårligere skolen.

 

Det er allerede 1 milliard afrikanere som ikke bor i Norge. Det er helt normalt å ikke bo i Norge. Hva er det som gjør at hun som svindlet fortjener å komme til Norge, mens de som følger reglene skal ikke få komme? Om dere ønsker å lage et mer rettferdig system så må systemet være bedre for de som kommer lovlig, ikke gjøre det enklere å svindle seg til statsborgerskap.

 

Til dere liberalister. Joda, innvandring ville muligens ikke ha vært noe stort problem under liberalisme, fordi lavkvalifiserte ansatte ville få elending lønn og ville dermed blitt hjemme eller drar til et annet land. Men hva er sjansen for at Norge blir et liberalistisk samfunn som Hong Kong. Om vi skal ha fri innvandring må vi først skape et liberalistisk samfunn. Vi kan ikke først ha massiv innvandring og dereter skape et liberalistisk samfunn. Om vi gjør det vil vi istedenfor ende opp med høye skatter og dårlig velferd, slik tilstanden er i Italia og Hellas akkuratt nå. Om vi skal ha høye skatter så vil jeg ihvertfall få litt igjen.

Endret av Camlon
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Å slippe henne inn er å belønne svindel.

 

Camlon da. Dette har folk alt diskutert noen sider. Du kan jo ta utgangspunkt i de argumentene som allerede er fremmet fra begge sider og si hvorfor det er å belønne svindel.

 

Om hun virkelig mener at barnet har det bedre i Norge så kan hun etterlate barnet i Norge og dra hjem.

 

Nok en gang: Dette har alt blitt diskutert. Jeg har argumentert for hvorfor hun etter loven ikke kan etterlate barnet i Norge, og også vist til at UNE og retten legger det samme til grunn. Du må gjerne dokumentere at hun allikevel kan.

 

Om vi skal ha høye skatter så vil jeg ihvertfall få litt igjen.

 

 

Selvsagt vil du det.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Camlon da. Dette har folk alt diskutert noen sider. Du kan jo ta utgangspunkt i de argumentene som allerede er fremmet fra begge sider og si hvorfor det er å belønne svindel.

Jeg har kanskje ikke lest tråden godt nok, men jeg har ikke sett noen motargumenter. Du stilte et motspørsmål om norske foreldre som gjør kriminalitet burde miste sine barn. I mange tilfeller gjør de det, spesielt hvis det er en mann.

 

Men det er en litt annen situasjon. Hun mister ikke sin unge, men har et valg. Akkuratt som at når jeg skal til Norge med kjæresten min så har vi fem valg

 

1. Bli gift, flytte til Danmark og senere til Norge

2. Bli gift, bo fra hverandre i 8 - 16 måneder og så kommer hun etter

3. Bo fra hverandre i 2 år og jeg flytter til Kina

4. Kaste bort penger på et norskkurs hun er for flink for og dereter ta et studium hun ikke trenger

5. Jeg jobber på feil visum i Kina

 

Jeg kan ikke velge, flytte sammen til Norge og ha ingen krav. Og det kan ikke hun i artikkelen heller. Livet handler om prioriteringer. De som lyver slik som henne, gjør livet verre for alle oss andre.

 

 

Nok en gang: Dette har alt blitt diskutert. Jeg har argumentert for hvorfor hun etter loven ikke kan etterlate barnet i Norge, og også vist til at UNE og retten legger det samme til grunn. Du må gjerne dokumentere at hun allikevel kan.

Hun kan forhåpentligvis adoptere bort ungen. Jeg kjenner ikke til lovene, men om hun ikke kan det, så burde lovene bli forandret.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg kan ikke velge, flytte sammen til Norge og ha ingen krav. Og det kan ikke hun i artikkelen heller. Livet handler om prioriteringer.

Hmm, så når du kommer til Norge med din Kinesiske kjæreste, får barn (som du etter å ha kjempet med UDI i lengre tid for å få norsk statsborgerskap til), og deretter går fra hverandre, omsorget for barnet tildeles moren, så er det bare å kaste ut det norske barnet ditt sammen med moren?

 

 

 

 

De som lyver slik som henne, gjør livet verre for alle oss andre.

De som lyver når de blir utsatt for voldstrusler av Staten har jeg stor forståelse for.

 

"Gjemmer du noen jøder i huset ditt?"

"Nei" - Gjør livet værre for "alle oss andre"

"Ja" - Gjør samfunnet en tjeneste

Lenke til kommentar

Hmm, så når du kommer til Norge med din Kinesiske kjæreste, får barn (som du etter å ha kjempet med UDI i lengre tid for å få norsk statsborgerskap til), og deretter går fra hverandre, omsorget for barnet tildeles moren, så er det bare å kaste ut det norske barnet ditt sammen med moren?

Vi har ingen planer om å skaffe henne norsk statsborgerskap. Vi har bare planer om å bo i Norge for å tjene penger.

 

Men la oss si at jeg hadde planer om å bli i Norge. Om det var tilfellet så ville jeg ha vært interesert i å beholde barnet, og da kan barnet naturligvis bli i Norge.

 

 

"Gjemmer du noen jøder i huset ditt?"

"Nei" - Gjør livet værre for "alle oss andre"

"Ja" - Gjør samfunnet en tjeneste

 

Jeg forstår ikke helt poenget ditt.

 

Faktumet er at løgnere som henne er årsaken til at man f.eks. ikke kan søke fra Norge med turistvisum. Det var noe man kunne gjøre før men løgnere misbrukte systemet. Når noen misbruker systemet så finner ofte nasjoner på ganske håpløse lover som de tror vil hjelpe. De som misbruker systemet gjør det langt verre for de som ikke misbruker systemet.

Lenke til kommentar

Vi har ingen planer om å skaffe henne norsk statsborgerskap. Vi har bare planer om å bo i Norge for å tjene penger.

Om dere får barn sammen vil du ikke sørge for norsk statsborgerskap for barnet?

 

Men la oss si at jeg hadde planer om å bli i Norge. Om det var tilfellet så ville jeg ha vært interesert i å beholde barnet, og da kan barnet naturligvis bli i Norge.

Du er mann, sannsynligheten for at du får foreldreansvaret er forsvinnende liten om moren ønsker det.

 

Og etter at moren er tilkjent foreldreansvaret så er det bare å sette henne og det norske barnet deres på første fly til Kina?

 

Lenke til kommentar

Om dere får barn sammen vil du ikke sørge for norsk statsborgerskap for barnet?

Joda

 

Du er mann, sannsynligheten for at du får foreldreansvaret er forsvinnende liten om moren ønsker det.

 

Og etter at moren er tilkjent foreldreansvaret så er det bare å sette henne og det norske barnet deres på første fly til Kina?

For det første har det forandret seg litt siden 90-tallet hvor dama alltid fikk foreldreansvare.

 

Det du skriver er nokså riktig for norske forhold, men situasjonen blir noe helt annet når dama er en utlending. Da handler det ikke lenger om kjønn og nordmannen får automatisk foreldrerett om han ønsker det.

Lenke til kommentar

Det du skriver er nokså riktig for norske forhold, men situasjonen blir noe helt annet når dama er en utlending. Da handler det ikke lenger om kjønn og nordmannen får automatisk foreldrerett om han ønsker det.

Det høres omtrent like logisk ut som det at dama alltid vil få foreldreretten.

 

Dog, alltid her skjer ikke ALLTID, og der er en viss risiko i enhver rettsak at ting ikke vil skje som det burde, ifølge ens egen mening.

 

Så om dama di fikk foreldreretten i din sak, så er det deretter helt greit for deg om hun og barnet (norsk statsborger) blir tvangsutsendt til Kina?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det høres omtrent like logisk ut som det at dama alltid vil få foreldreretten.

Det er fordi det er en prioritering under norsk lov å la norske barn få være i Norge.

 

Dog, alltid her skjer ikke ALLTID, og der er en viss risiko i enhver rettsak at ting ikke vil skje som det burde, ifølge ens egen mening.

 

Så om dama di fikk foreldreretten i din sak, så er det deretter helt greit for deg om hun og barnet (norsk statsborger) blir tvangsutsendt til Kina?

Hvis det skjedde så ville hun ønsket å dra tilbake til Kina. Hvorfor i all verden skulle hun bli i Norge hvor hun har ingen familie? Kinesere er ikke like desperate som Kenyanere for å komme seg ut av landet.

 

Selv om det er urealistisk. Hvis jeg hadde blitt nektet foreldreansvaret eller jeg var ikke interesert, så er det naturlig at hun tar med seg ungen tilbake til Kina. Jeg ser ikke hvorfor hun skal få opphold på spesielt grunnlag fordi hun har fått barn i Norge.

Endret av Camlon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det som er spørsmålet her, er egentlig hva myndighetene gjør mot den 3 år gamle jenta pga at noen dumme regler sier ditt eller datt.

De setter altså alle menneskelige hensyn til side, fordi de vil oppfylle "reglene"og vise "handlekraft"

 

Det er aldeles ikke trygt i Kenya der det nå pågår et muslimsk opprør. Og myndighetene vil altså sende en 3 år gammel jente og hennes mor til en uviss skjebne i kenya.

 

Det er ganske enkelt umenneskelig og ganske ondskapsfullt, og de her i denne tråden som støtter dette er ikke et hår bedre.

Problemet er at mange i Norge følger myndighetene blindt, myndighetene er deres "guder" og de legger alle menneskelige følelser på hylla fordi "myndighetene" sier det, her skal det være kalde og kyniske regler som gjelder, medmenneskelighet og følelser og ikke minst kjærlighet skal forkastes.

 

Det er tragisk slik folk flest er blitt i dette landet, de fleste er altså villige til å sende en tre år gammel jente og hennes mor til en uviss skjebne i utlandet bare for å holde noen regler.

I verste fall så kan de bli de drept i kenya, men det er vel ok for dere som støter staten her ?

 

Statens lover og regler er ikke mer verdt enn mennesker, selv om både politikere og de fleste her på forumet mener det.

Faktisk så er disse statlige lover og regler i de fleste tilfeller ikke engang verdt papiret de er skrevet på.

 

Hvis noen trenger hjelp, så skal de få hjelp.

Og her er det en 3 år gammel jente som trenger hjelp, men myndighetene vil ikke hjelpe, og de fleste her på forumet er også uvillige til å hjelpe henne. Dvs de støtter mydighetenes avgjørelse om å ikke hjelpe henne.

Dette er ikke noe annet enn ondskap, selv om de fleste unnskylder seg med at de følger bare statens lover og regler.

 

Jeg har i andre tråder snakket om kjærlighet, og nå forstår jjeg hvorfor jeg blir møtt med forakt og hånlige ord.

Både myndigheter og folk flest er kalde og fylt med hat og ondskap, de aner ikke hva kjærlighet er.

 

Spørsmålet er om det ennå er mulig å reversere dette eller om det allerede er for sent ?

Endret av Baltazar94
Lenke til kommentar

Det som er spørsmålet her, er egentlig hva myndighetene gjør mot den 3 år gamle jenta pga at noen dumme regler sier ditt eller datt.

De setter altså alle menneskelige hensyn til side, fordi de vil oppfylle "reglene"og vise "handlekraft"

 

Det er aldeles ikke trygt i Kenya der det nå pågår et muslimsk opprør. Og myndighetene vil altså sende en 3 år gammel jente og hennes mor til en uviss skjebne i kenya.

 

Det er ganske enkelt umenneskelig og ganske ondskapsfullt, og de her i denne tråden som støtter dette er ikke et hår bedre.

Det bor 43.18 millioner mennesker i Kenya. Det er ca 1.5 millioner 3 åringer i Kenya. Kenya er heller ikke like utrygt som du beskriver det som.

 

Jeg har aldri forstått hvorfor vi akkuratt må hjelpe de som klarer å komme til Norge, mens resten gir vi blaffen i.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...