DJViking Skrevet 21. mai 2017 Skrevet 21. mai 2017 Har funnet et mønster med ruterens av/påslåing. Hver søndag utfører den en autorisert restart. Det er ganske irriterende, spesielt når jeg er midt i en strømming fra Netflix.
Mr_Sunde Skrevet 8. november 2017 Skrevet 8. november 2017 Har nylig mistet lokal innlogging på ruteren(AAJX.14) Blir videresendt til cpe.telenor.no der man kan endre forskjellige oppsett, men virker veldig begrenset i forhold til slik det var før. Noen som har erfaringer med dette?
Hårek Skrevet 8. november 2017 Skrevet 8. november 2017 Jeg gjorde en innstilling som gjorde at jeg mistet lokal innlogging. Måtte ta en reset (binders i hullet bak), og la inn alle innstillinger på nytt.
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 8. november 2017 Skrevet 8. november 2017 Har nylig mistet lokal innlogging på ruteren(AAJX.14) Blir videresendt til cpe.telenor.no der man kan endre forskjellige oppsett, men virker veldig begrenset i forhold til slik det var før. Noen som har erfaringer med dette? Jeg har kjørt AAJX14 siden den kom, og har ikke hatt problemer med lokal innlogging.
Mr_Sunde Skrevet 8. november 2017 Skrevet 8. november 2017 Får prøve å ta en reset på boksen og se om det fungerer.
Mr_Sunde Skrevet 8. november 2017 Skrevet 8. november 2017 (endret) Tok en reset og fikk opp det gamle innloggingsbildet. Trykket på logg inn og fikk opp dette: Dette er et bedriftsabo, mulig det er derfor det er slik, men det er like før denne boksen blir bridget og jeg setter opp en ny router. Når en er innlogget ser det slik ut: Endret 8. november 2017 av Mr_Sunde
Hårek Skrevet 8. november 2017 Skrevet 8. november 2017 Har ikke fått noen forandring i lokal innlogging med AAJX14. Så det er noe spesiellt med din.
Mr_Sunde Skrevet 8. november 2017 Skrevet 8. november 2017 Har ikke fått noen forandring i lokal innlogging med AAJX14. Så det er noe spesiellt med din. Har du bedrift eller privat abo?
Mr_Sunde Skrevet 8. november 2017 Skrevet 8. november 2017 Har Telenor Bedrift(DSL) Kontaktet kundeservice, men det var lite kunnskap der. Hadde fått med seg at det var noe nytt, men var usikre på hva det innebar. Får kontakte de om en stund for å se om kunnskapsnivået har økt litt. Fikk i allefall vite at ekstern pålogging ikke går lenger.
Hårek Skrevet 11. november 2017 Skrevet 11. november 2017 (endret) Det samme skjer nå hos meg. Altså har CD tvunget oss vekk fra lokal innlogging. Jeg lurer på hvorfor. CD sier at dette er utenfor deres kontroll. Det er Telenor som styrer. Endret 11. november 2017 av Hårek
DJViking Skrevet 11. november 2017 Skrevet 11. november 2017 Jeg har AAJX.14 og har ingen problemer med innlogging på ruteren.
TheOats Skrevet 13. november 2017 Skrevet 13. november 2017 Jeg har samme problemet som Mr_Sunde å jeg har et privat abonnement.
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 13. november 2017 Skrevet 13. november 2017 Jeg når min som før, både direkte (10.0.0.138) og på WAN-adressen min. Bruker riktignok ikke standard http-portnummer, men det skal ikke ha noe å si. Dere som har problemer: Hva skjer dersom dere napper ut WAN/xDSL-kabelen, og prøver da?
Hårek Skrevet 13. november 2017 Skrevet 13. november 2017 Når jeg napper ut kabelen får jeg bare beskjed om at den ikke er tilkoblet internett. Dvs ingen tilgang, det er ingen fallback til login på lokal IP. I Remote MGMT menyen er det som standard bare HTTP port 80 som er enablet. Lurer på om jeg hadde hatt tilgang hvis jeg hadde gjort noen forandringer her. Denne menyen er ikke tilgjengelig fra cpe.telenor.no
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 13. november 2017 Skrevet 13. november 2017 Får du tilgang hvis du resetter den? Ev nedgradere til 13 igjen? Før du gjør det, sjekk default gateway med ipconfig: Er den 10.0.0.138? Kan du pinge adressen og få svar?
Hårek Skrevet 13. november 2017 Skrevet 13. november 2017 Blir litt slitsomt å resette, tror ikke det vil gjøre noen forskjell. Har byttet ISP noen ganger, og de bytter på å ha router med 10.0.0.x og 192.168.0.x. Sist orket jeg ikke rekonfigurere hele nettverket, så jeg byttet IP på router istedet. Den svarer ikke på ping til default gateway.
TheOats Skrevet 13. november 2017 Skrevet 13. november 2017 Angående det å nedgradere, vil det være noe poeng i det i det hele tatt? Siden Telenor tydelig vis bare kan oppdatere den igjen, mener jeg.
Hårek Skrevet 14. november 2017 Skrevet 14. november 2017 Fikk respons fra Telenor, men naturligvis svarer de ikke på det jeg spurte om. "I forbindelse med en sikkerhetsoppdatering har Telenor oppgradert firmware på alle ruterne. Den eneste konsekvensen for deg er nytt design, og at du blir rutet til en sentralisert web. "
DJViking Skrevet 14. november 2017 Skrevet 14. november 2017 (endret) Nå har det skjedd hos meg også Man må visstnok være på Internett nå for å kunne logge seg inn på ruteren. RuteradministrasjonPassord finner du på lappen under ruteren etter teksten WPA2, og består av 13 små bokstaver. Hvis du har endret passordet ditt tidligere kan du tilbakestille dette ved å trykke inn reset-knappen på baksiden av ruteren. Will retry shortly.. Vent..Henter programvareversjon... Det står den og henger. Kommer meg ikke videre. Vurderer om jeg kanskje bare skal kjøpe meg en ny trådløs ruter som jeg bestemmer over selv. Endret 14. november 2017 av DJViking
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå