Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jepp, den må ha en refresh for å få tilgang til router igjen. Dersom oppgraderingen din også nullstiller til fabrikkinnstillinger, kan det også være at den får ny IP-adresse, dersom du hadde lagt inn din egen config først. Det anbefales uansett å resette til fabrikkinnstillinger og sette opp på nytt etter at du har oppgradert.

Lenke til kommentar

Jeg har oppdatert til .13 selv, men det er en stund siden så jeg husker ikke detaljene.

Router skal jo restarte av seg selv når nytt image er flashet, så nettleser mister nok kontakten og må ha en refresh.

Jeg har forsøkt å laste nettsiden på nytt og den kommer ikke opp. Det kommer ikke opp noen feilmelding, bare en tom hvit side som står og laster.

 

Vel, jeg klarer å skrive dette så jeg har fortsatt tilgang til Internett.

Endret av DJViking
Lenke til kommentar

Du er tilkoblet med kabel? Kjør en ipconfig, og finn default gw. Ping den, dersom den ikke svarer, ta en ipconfig /renew.

Koblet med kabel. Ruter sin IP-adresse er som før 10.0.0.138 og jeg får ping uten problemer.

 

Jeg hadde endret admintilgang  fra HTTP til HTTPS, men nå får jeg den ikke opp lenger.

 

Edit:  Jeg startet en av mine PC på nytt (kabel) og den får ikke IP-adresse.

Endret av DJViking
Lenke til kommentar

Jeg startet ruteren på nytt og har fortsatt Internett på en av PCene, men den andre har fortsatt ikke fått IP-adresse.

 

Edit: Nå fikk min andre PC IP-adresse og jeg fikk opp adminsiden til ruteren, men etter innlogging står den fast på Loading...

Endret av DJViking
Lenke til kommentar

Hva skjer ved ipconfig /renew? Ev. restart av PC?

Kjører Linux. En restart hjalp ikke i sted på en av PCene, da den ikke fikk IP-adresse.

 

Fikk nå opp adminsiden til ruteren, FW står fortsatt på 1.00(AAJX.12), så da har tydeligvis ikke den blitt oppdatert.

 

Alle PCene mine har nå Internett igjen. Får forsøke å kjøre oppdateringen på nytt igjen.

Lenke til kommentar

Min er dønn stabil, har ikke restartet siden jeg gjorde det sist for 2 måneder siden. Kanskje det er feil på ditt eksemplar?

Merkelig. Under en time etter at jeg skrev dette, mistet jeg nettet hos meg. Alt av WiFi ble borte, både 2,4 og 5 GHz, og kom heller ikke tilbake. Etter en manuell restart av router var alt normalt igjen. Kanskje min også begynner å bli "syk".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...